صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۰۳۷۶۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 22 مرداد

یک منبع آگاه در شرکت ملی گاز ایران درباره کاهش صادرات گاز کشورمان گفت: صادرات گاز ایران از ۲۵ میلیون متر مکعب در روز در سال ۲۰۱۲ به 23/5 میلیون مترمکعب در سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است. گفتنی است، در سال ۲۰۱۵ سهم ایران از کل ذخایر گاز طبیعی جهان 2/18 درصد بوده و سهم قطر نیز برابر با 1/13 بوده است. این در حالی است که طبق اطلاعات موجود، صادرات گاز قطر از ۳۱۷ میلیون مترمکعب در روز در سال ۲۰۱۲ طی روندی صعودی به رقم ۳۵۷ میلیون مترمکعب در روز در سال ۲۰۱۶ رسید که رشد متوسط سالیانه سه درصد را نشان می‌دهد.
پروین افسر کازرونی، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به ایدز اعلام کرد: تا اول فروردین سال ۹۶، تخمین زده می‌شود 66 هزار و 359 نفر در کشور به ایدز مبتلا باشند که از میان‌ آنها 34 هزار 949 نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده که از این تعداد ۸۴ درصد مرد و ۱۶ درصد زن هستند. همچنین، ۵۳ درصد از این تعداد بین ۲۱ تا ۳۵ سال سن دارند. گفتنی است، از کل افراد شناسایی شده 9 هزار و 477 نفر فوت شده‌اند.
کرباسیان، وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و رئیس کل گمرک کشور با اشاره به اینکه اگر کسی قرار است 20 مجوز بگیرد، باید بررسی کرد که این مجوزها را به چه منظوری می‌گیرد، اظهار داشت: هم اکنون 22 سازمان مجوز می‌دهند و من نتوانستم حتی یک عدد آن را حذف کنم؛ فقط روز اول حضور در گمرک خدمت مهندس نعمت‌زاده رفتم که وی هم به درخواست من کد شبنم را حذف کرد و چهار سال هم دعوا تحمل کرد.
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کشور به شنود نیاز دارد؛ زیرا با موضوعات و مشکلات امنیتی روبه‌رو است؛ در این زمینه شنود قانونی داریم که قانون آن را مجلس مصوب کرده و در ماده 150 قانون آیین دادرسی کیفری درباره تشکیلات شنود بحث شده و تکلیف شده است که تشکیلات شنود باید در ادارات کل تمامی دادگستری‌ها تشکیل شود و قاضی آن نیز رئیس قوه قضائیه باشد.
محسن جلال‌پور، رئیس سابق اتاق ایران در واکنش به حضور نداشتن علی طیب‌نیا در کابینه دولت دوازدهم در سمت وزیر اقتصاد نوشت: تنها ایراد طیب‌نیا شاید کم‌تجربگی‌اش در تنظیم برخی مناسبات بود، شاید حرف‌هایی را زد که نباید می‌زد. شاید دست به قلم‌هایش به موقع نبود و شاید هم از دید بزرگان، کم «هماهنگ» بود.
بر اساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 19 مرداد امسال 8/213 میلی‌متر ثبت شد، این در حالی است که بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 8/235 میلی‌متر بود. بنابراین، بارش سال جاری 7/90 درصد بارش سال گذشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات