تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۰۳۸۵۴
رئیس شورای شهر تهران:

بعد از «قالیباف» شهردار بودن سخت است

(روزنامه وطن امروز – 1396/05/12 – شماره 2222 – صفحه 4)

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بعد از قالیباف شهردار بودن سخت است، گفت: شورای چهارم تا ۲۶ مرداد ادامه دارد.

به گزارش فارس، مهدی چمران در آخرین نشست خبری خود در چهارمین دوره شورای شهر تهران اظهارداشت: تا روز گذشته 365 جلسه برگزار شده است و شاید 4 یا 5 جلسه دیگر را داشته باشیم. وی افزود: 525 مصوبه عمومی در شورای شهر تهران داشتیم که 11 عدد از آن دوفوریتی بوده و 70 لایحه و طرح یک‌فوریتی داشتیم و بقیه به صورت عادی مورد بررسی قرار گرفته و 883 نامگذاری در دوره چهارم انجام شده است. چمران اظهار داشت: 2 هزار میلیارد تومان از بودجه درآمد پایدار شهرداری تهران با عنوان مالیات بر ارزش افزوده کاسته شده است که این رقم نقدی و بزرگی بوده که هر 3 ماه شهرداری تهران دریافت می‌کرد.

وی افزود: کاسته شدن درآمد پایدار شهرداری به بودجه آسیب وارد کرد و سال‌های 94 و 95 با میزان کمتری درآمدها محقق شد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در شورای چهارم طرح‌ها با زیرساخت‌های فرهنگی به تصویب رسید. وی درباره بعضی از پروژه‌های شاخص شهرداری تهران که در روزهای آخر مدیریت شهری به بهره‌برداری رسید، گفت: تونل شهدای غزه از زیر جنگل و فضای سبز چیتگر می‌گذرد و اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت باید هزاران درخت قطع می‌شد و با این تونل مسیر نیز امن‌تر شد. چمران درباره بزرگراه شهید همدانی نیز گفت: همدانی از شهدای بزرگوار و شهید مدافع حرم بود که ادامه بزرگراه حکیم به نام وی زده شد و سومین بزرگراه اتصال غرب به شرق در تهران برای کاهش ترافیک محسوب می‌شود. رئیس شورای اسلامی شهر تهران به دیگر پروژه‌های احداث شده در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: مجموعه باغ کتاب پروژه بی‌نظیری در خاورمیانه است و این مجموعه قابل مقایسه با مجموعه‌های به‌روز در سایر کشورهای توسعه‌یافته است.

چمران گفت: در شورای چهارم با توجه به تضارب آرا در مسائل مختلف ولی همکاری و همفکری خوبی داشتیم و به موضوعات شهری به صورت تخصصی پرداخته می‌شد و با مطالعات و برنامه‌ریزی به مصوبات رأی می‌دادند. وی یادآور شد: گزارش کمیسیون‌های مختلف چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به صورت مکتوب در حال چاپ است و در این دوره برنامه‌های خوبی برای توسعه شهر تهران اتفاق افتاد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورا همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و حتی دیروز نیز براساس توصیه بنده در رابطه با تاورکرین‌ها که تاکنون 2 تا 3 حادثه و تلفات جانی نیز داشته است و آیین‌نامه‌ای در کشور در این‌باره نداشتیم، قرار شد آیین‌نامه آن نیز تنظیم شود. وی افزود: کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری نیز مصوبات خوبی را در این دوره داشتند که از جمله آن تعطیلی کارخانه‌های شن و ماسه و بررسی موضوعات مختلف زیست‌محیطی و سلامت شهروندان بوده است.

چمران بیان داشت: دوره چهارم با تنوع فکری که در آن وجود داشت توانست پروژه‌های کلیدی و مهمی را در سطح شهر اجرایی کند البته بعضی از مسائل و تنش‌هایی را داشتیم ولی با همفکری و همکاری موجب دوستی و صمیمت شد و مقرر شد جلسه خصوصی درباره صحبت‌های خودمانی نیز برگزار شود. رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: همه اقداماتی که در سطح شهر صورت گرفته در مقابل مردم شهرمان و خوبی‌هایی که داشتند کاری نبوده است و باید اقدامات بیشتری را انجام می‌دادیم.

وی درباره امضای قراردادهایی که جدیداً اتفاق می‌افتد این موضوع را تکذیب کرد و گفت: قرارداد کلانی در سطح شهر تهران منعقد نشده است و قراردادهای عادی به امضا رسیده که طبیعی است. چمران بیان داشت: با توجه به ترکیبی که شورای پنجم دارد امیدواریم در این مسیر موفق باشند و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم چرا که به شهر و مردم خدمت می‌کنند. بنده نیز تجربیات خود را قطعاً در اختیارشان قرار می‌دهم و امیدوارم شهرداری توانمند و پرکار انتخاب کنند چرا که بعد از قالیباف شهردار بودن سخت است. وی درباره برنامه‌های خود در آینده نیز گفت: بنده هم کارهای دانشگاهی و فرهنگی را ادامه خواهم داد.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/2222/4/179164/0

ش.د9601605

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات