تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۸۷۶
انتقاد رئیس مجلس از رویکرد تلویزیون در قبال مسائل بین‌المللی:

صدا و سیما بی‌دلیل اضطراب ایجاد نکند

(روزنامه مردم سالاري – 1396/05/07 – شماره 4374 – صفحه 13)

نبود تعریف جامع از«منافع ملی» در سپهر سیاسی کشورمان آسیب‌های فراوانی را به پیکره نظام وارد کرده است.بطوریکه برخی از جریان‌های سیاسی که رفتارهای افراطی آنها از مرز هشدار نیز عبور کرده است،بدون توجه به منافع ملی از هر اقدامی‌جهت ضربه زدن به رقیب استفاده می‌کنند و متاسفانه گروهی از این افراد نیز در برخی از ارگان‌های ملی نفوذ کرده‌ا‌ند و این موضوع نیز مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.صدا و سیما یکی از این نهاد‌هاست که متاسفانه گروهی از تندروها در آنجا نفوذ کرده و گاهی اخباری را منتشر می‌کنند که بر خلاف منافع ملی است.
برای مثال با تصویب قانون تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران،روسیه و کره شمالی این گروه بدون توجه به منافع ملی خط خبری را پیگیری کردند که حتی صدای رئیس مجلس را نیز در آورد.علی لاریجانی در این باره گفت:باید متن مصوبه آمریکایی‌ها آنقدری که واقعی بوده نشان داده شود، بنابراین رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون اضطراب بلاوجه ایجاد نکنند؛ چراکه حادثه خیلی سهمگینی نیست، تخلف شده اما تاثیر شایان ذکری در کشور نمی‌گذارد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که به استان خراسان رضوی سفر کرده است در جمع خبرنگاران درباره مصوبه مجلس آمریکا در خصوص تحریم‌ها گفت: مصوبه آمریکایی‌ها در برگیرنده مجموعه‌ای از مطالب است که شاید قسمت اعظم تحریم‌هایی است که در گذشته وجود داشته و در حال حاضر نیز وجود دارد منتها در گذشته براساس فرمان رئیس جمهور آمریکا بوده اما در حال حاضر قانونی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی‌ادامه داد: می‌توان گفت این موضوع چیز جدیدی نبوده و یک بخش‌هایی به تحریم‌ها اضافه شده و شیطنت‌هایی صورت گرفته است که با توافق هسته‌ای سازگار نیست.

لاریجانی ادامه داد: تردیدی نیست این مصوبه آمریکا نشان می‌دهد که در مسیر عادی آنها نتوانستند کارشان را جلو ببرند بنابراین با دستپاچگی و عصبانیت بدین مسیر رفتند.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: باید متن مصوبه آمریکایی‌ها آنقدری که واقعی است نشان داده شود؛ بنابراین رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون اضطراب بلاوجه ایجاد نکنند؛ به دلیل اینکه حادثه خیلی سهمگینی نیست، تخلف شده اما باید توجه داشت تاثیر شایان ذکری در کشور نمی‌گذارد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه با این مصوبه آمریکایی‌ها مقابله خواهد شد افزود: مصوبه آمریکایی‌ها مقدار زیادی جنبه تبلیغاتی دارد و مواد مغذی آن کم بوده و حواشی زیادی دارد بنابراین باید به این موضوع توجه شود که در دام آنها نیافتیم که قصد دارند مسیر را به سمت دیگری بکشانند.

وی ادامه داد: باید از مزیت‌های مختلف استفاده کرد تا پاسخ آمریکایی‌ها داده شود؛ البته در شورای هسته ای به این موضوع توجه شده و متن طرحی که در مجلس در این خصوص یک ماهی روی آن کار شده نیز در حال آماده شدن است که تقریبا نکات قابل توجهی را در بر دارد و در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی مجلس پیگیری می‌شود.

لاریجانی افزود: از آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواسته شده که در این رابطه جلسه فوق‌العاده کمیسیون برگزار کند و در هفته آتی موضوع بررسی خواهد شد و پیشنهاد نمایندگان در این رابطه نیز لحاظ می‌شود و در اولین جلسات رسمی ‌مجلس شورای اسلامی ‌نیز موضوع بررسی می‌شود.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: به رسانه‌ها توصیه می‌کنم به اندازه ای که واقعیت دارد به مصوبه اخیر آمریکایی‌ها بپردازند به دلیل اینکه آنها سعی دارند اضطراب ایجاد کنند و روند سرمایه‌گذاری در کشور را مختل و مردم را ناامید کنند بنابراین باید جنس کار شناخته شود.

لاریجانی گفت: اندازه و میزان تاثیر مصوبه آمریکایی‌ها در زندگی مردم بسیار نازل است البته اختیاراتی به رئیس‌جمهور آمریکا برای تحریم‌های دیگر داده شده، اما فی الحال خیلی مهم نبوده است.

آمریکایی‌ها سعی دارند اضطراب ایجاد کنند و روند سرمایه‌گذاری در کشور را مختل و مردم را ناامید کنند بنابراین باید جنس کار شناخته شود. رئیس مجلس شورای اسلامی‌افزود: به دلیل اینکه از سوی آمریکایی‌ها تخلفی در اجرای برجام صورت گرفته باید پاسخ آنان داده شود و این کار به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: برجام حادثه ای بود که برای دشمنان یک مقدار گران تمام شد و به خاطر داشته باشید در گذشته وفاقی ایجاد کرده بودند که بتوانند به راحتی قطعنامه علیه جمهوری اسلامی‌ایران صادر کنند اما توافق هسته ای با هوشمندی این موضوع را از بین برد به طوری که در حال حاضر خیلی از کشورها به آمریکایی‌ها می‌گویند به چه دلیل براساس توافق عمل نمی‌کنید؟

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: مشخصا روس‌ها و چینی‌ها اعتراضاتی به رفتار آمریکایی‌ها داشته‌اند و برخی از کشورهای اروپایی نیز این موضوع را فهمیده‌اند که عملکرد آمریکایی‌ها در اجرای برجام صحیح نیست.

لاریجانی ادامه داد: باید توجه داشت آمریکایی‌ها این توفیق را در سابق داشتند که تصمیم‌هایی می‌گرفتند و عملا مانع سرمایه‌گذاری در ایران می‌شدند و فضایی ایجاد کرده بودند که کشتی‌های ما نمی‌توانستند به راحتی در بنادر حضور داشته باشند و همچنین مشکلاتی در بخش بیمه ایجاد کرده بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با وجود رفتار ناشیانه از سوی آمریکایی‌ها، شرکت مهم فرانسوی توتال در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند بنابراین مشخص می‌شود ایران آن فضا را شکسته است.

رئیس مجلس با بیان اینکه برجام یک توافق بین‌المللی است گفت: برجام در شورای امنیت مصوب شده بنابراین یک کشور نمی‌تواند با مصوبات داخلی خود آن را خراب کند.

وی ادامه داد: این که روس‌ها در مصوبه اخیر مجلس آمریکا در کنار ایران قرار گرفته‌اند بیانگر این است نگرانی آنان بابت چیز دیگری است .

لاریجانی افزود: حوادثی در منطقه رخ داده، ایران و روسیه و برخی کشورها مانند عراق و نیروهای مقاومت این قدرت را پیدا کرده که ضربه محکمی‌به تروریست‌ها در منطقه بزنند.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: حادثه‌ای که در موصل و حلب رخ داد و اینکه داعش با شکست روبرو شد کار کوچکی نبود و این مهم با کمک جدی ایران صورت گرفت البته روسیه و نیروهای مقاومت نیز به ایران پیوستند تا این توفیق حاصل شد و این باعث شده اعصاب دشمنان به هم بریزد و ایران و روسیه را تحریم کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به اینکه دغدغه‌های ذهنی دشمنان از بابت موفقیت‌های جمهوری اسلامی ‌است گفت: برخی از کشورهای منطقه نیز شیطنت‌هایی داشته‌اند که حتما ایران ظرفیت‌های خوبی برای پاسخ‌های گزنده به آنها دارد و به موقع از ظرفیت‌ها استفاده می‌کند و مجلس شورای اسلامی‌ نیز پاسخ مصوبه آمریکایی‌ها را خواهد داد.

http://www.mardomsalari.net/4374/page/13/18411

ش.د9601586

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات