تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۰۳۸۹۷

صالحی‌امیری: انقلابی بودن شعار نیست شعور است

(روزنامه آفتاب يزد ـ 1396/05/07 ـ شماره 4952 ـ صفحه 15)

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: انقلابی بودن شعار نیست بلکه شعور، درک از جامعه و تلاش برای حل مشکلات مردم است بنابراین از این منظر دولت تدبیر و امید، انقلابی محسوب می‌شود.

وی افزود: افتخار و انقلابیگری این است که بتوانیم از طریق گفتگو و تعامل با دنیا منافع مردم را تامین کنیم. امروز انقلابی بودن به‌معنای کار و تلاش و تولید در کارخانه‌ها‌، رفع بیکاری از جامعه، دغدغه معیشت و سفره مردم را داشتن و همراهی با همه ارگان‌ها‌ی نظام در جهت توسعه ملی است.

صالحی امیری درباره سیاست خارجه دولت اظهار کرد: ما در فضای بین المللی ضمن پرهیز از تنش و جنگ، فضای کار با دنیا را ایجاد کردیم تا جایی که امروز اروپایی‌ها‌ به‌طور رسمی اعلام می‌کنند که اگر آمریکا بدعهدی کند ما به همکاری با ایران ادامه خواهیم داد و این شکاف بین آمریکا و اروپا از دستاوردهایی بود که از مذاکرات حاصل شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی معتقدند که برجام دستاورد نداشت، این عده باید به این سوال پاسخ دهند که اگر ما در گذشته می‌ماندیم، امروز چه وضعیتی داشتیم؟ وی افزود: این افتخار نیست که کسی هر روز یک تحریم بگیرد و ملت را به سمت فقر و فساد هدایت کند.

صالحی امیری اظهار کرد: ما باور داریم این دولت زمینی است و مدعی آسمانی بودن نیستیم و از این منظر، دولت خود را محتاج نقد و هدایت مردم می‌داند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه ما برای اثبات ناکارآمدی خود از مقدسات سوء استفاده نمی‌کنیم، گفت: صف وزیران را آخر هفته‌ها‌ برای دیدار با مراجع و کسب ارشادات از ایشان می‌بینید، ولی هیچ کدام از اعضای دولت از هیچکدام از مقدسات سوء استفاده نکردند و نخواهند کرد.

صالحی امیری گفت: ما روحانیت را ابزار اهداف خود قرار نمی‌دهیم چرا که معتقدیم روحانیت در متن جامعه با ارزش‌ها‌ و باورهای مردم عجین شده و استفاده ابزاری از مقدسات خیانت بزرگ در حق آرمان‌ها‌ی ملت است.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=79462

ش.د9601562

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات