صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۳۲

از بازگشت تروریست‌ها به اروپا تا کناره‌گیری ترامپ

1‌ـ راهکارهای حل معضل بیکاری
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: دولت باید جلوی بانک‎های افسارگسیخته را بگیرد، که این رکن اول حل مسئله بیکاری است. روزی نیست که مردم برای من نامه نفرستند و از سود بانک‎ها شکایت نداشته باشند. خیلی از کارخانه‎ها را این بانک‎ها ورشکسته کرده است. وی ادامه داد: رکن دوم از بین بردن بیکاری «عدم سرمایه‎گذاری در خارج از کشور» است. برخی سرمایه‎داران همه سرمایه خویش را در بانک‎های خارجی گذاشته‎اند تا از سودش بهرمند شوند، این در حالی است که قرآن در آیات متعدد این کار را مذمت کرده و آنها را به عذاب عظیم و آتش سنگین جهنم وعده داده است.  این استاد و مفسر قرآن کریم «دولت» را سومین رکن حل معضل بیکاری معرفی کرد و گفت: دولت برای حل بیکاری باید هزینه زیاد خودش را کم کرده و در گام بعدی یارانه‎های مردم ثروتمند را قطع کند. بنده بارها به مسئولان گفته‎ام، مشکل این یارانه را حل کنید، بیش از نیمی از مردم احتیاج واقعی به یارانه ندارند؛ قطع یارانه‎ها سبب رونق اقتصاد کشور می‎شود.

2ـ تروریست‌ها در راه اروپا
به گزارش تارنمای روسی پراودا، افرادی که کشورهای اروپایی خود را برای جنگ در کنار دیگر تروریست‌ها ترک کرده بودند، در حال بازگشت به میهن‌شان هستند و امکان دارد شمار تروریست‌های بازگشتی به اروپا با اعلام شکست گروه تروریستی داعش افزایش یابد. به گفته کارشناسان، یک سوم از اروپایی‌هایی که برای شرکت در جنگ عراق و سوریه، کشورهای خود را ترک کرده بودند، به وطن‌شان بازگشته‌اند. بیشتر آنها تحت نظر پلیس هستند، اما برخی موفق به فرار از تیررس نظارتی شده‌اند. به گفته محققان مرکز رن، بیشتر تروریست‌ها به دلیل اینکه در حملات بی‌رحمانه مشارکت کرده‌اند یا اینکه شاهد خشونت بوده‌اند، متحمل ضربه‌های روحی شده‌اند. براساس این گزارش، بیش از 42 هزار نیروی خارجی از بیش از 120 کشور از سال 2011 تا سال 2016 به صف تروریست‌ها پیوستند و حدود پنج هزار نفر برای مبارزه در کنار تروریست‌های داعش، کشورهای اروپایی را ترک کردند.

3ـ ماجرای اعزام تیم ۵۰۰ نفره سیا به مراسم اربعین
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات گفت: راه‌پیمایی 20 میلیونی اربعین، نشان‌دهنده احساسات پرشور مردم نسبت به امام حسین(ع) است. سال گذشته حدود 500 نفر از یک دانشگاه آمریکایی به درخواست سازمان سیا در راه‌پیمایی اربعین حضور داشتند و سؤال‌هایی را از مردم می‌پرسیدند که جمع‌بندی آنها این بود که این جمعیت تهدیدی برای نابودی آمریکاست. در همین زمینه، اگر جست‌وجویی در اینترنت انجام دهیم، با 14 میلیون مقاله درباره آمریکای در حال فروپاشی مواجه می‌شویم که خود آمریکایی‌ها نوشته‌اند و بیشتر آنها به این موضوع اشاره دارند که منشأ نابودی آمریکا، انقلاب اسلامی است؛ در حالی که متأسفانه عده‌ای در ایران این حرف را قبول ندارند.

4ـ ترامپ به زودی کناره‌گیری خواهد کرد
تونی شوارتز، روزنامه‌نگار آمریکایی در صفحه خود در شبکه توئیتر نوشت: ترامپ پیش از آنکه رابرت مولر، وکیل آمریکایی تحقیقات خود درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تأثیرگذاری بر انتخاب وی را آغاز کند، از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. وی که یکی از نویسندگان کتاب «The art of deal» است، گفت: اگر ترامپ در سمت خود باقی بماند، جای تعجب است. شوارتز از معامله ترامپ در آینده نزدیک برای مصونیت قضایی در برابر استعفا سخن گفت و نوشت: او استعفا می‌دهد؛ پیش از آنکه کنگره و مولر گزینه دیگری برایش باقی نگذارند. وی پیش‌بینی کرد، ترامپ در پاییز آینده یا پیش از آن استعفا دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات