صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۷۱

از بزرگ‌ترین تهدید تا تنهایی آمریکا

1ـ تخریب ۱۰۵ خانه فلسطینی در هفت ماه نخست ۲۰۱۷
بنیاد بین‌المللی قدس اعلام کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری تا پایان ماه گذشته نزدیک به 105 باب خانه و تأسیسات مسکونی و تجاری را در روستاها و شهرک‌های قدس اشغالی ویران کردند. این نهاد فلسطینی تأکید کرد، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در این بازه زمانی 2014 مورد اخطاریه تخریب خانه‌های فلسطینی را صادر کردند. در این گزارش آمده است، اشغالگران صهیونیست در مدت زمان مذکور هفت فلسطینی بیت‌المقدس را مجبور به تخریب خانه‌های‌شان کردند و شهرک‌نشینان یهود شش باب خانه فلسطینی را به تصرف خود درآوردند. طبق این گزارش، دشمن صهیونیستی در هفت ماه نخست سال جاری 17 فلسطینی قدس را به شهادت رسانده و 1458 نفر دیگر را اسیر کرده است. گفتنی است، انجام این اقدامات ضد بشری از سوی رژیم صهیونیستی نه تنها در سکوت سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مختلف صورت می‌پذیرد؛ بلکه حمایت‌های کشورهای غربی را نیز همراه خود دارد.

2ـ وزیر خارجه آلمانی‌ها می‌خواهد به ما درس بدهد؛ حد خودت را بدان!

تنش لفظی میان مقامات ترکیه و آلمان ادامه دارد و در آخرین نمایش نشانه‌های خصومت، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان تاخت و از وی خواست، حد و حدود خود را بداند. تنش‌ها از آنجا آغاز شد که اردوغان هفته گذشته از ترک‌تبارهای آلمان خواست در انتخابات پیش رو به حزب «آنگلا مرکل» رأی ندهند تا درس بزرگی به آنها داده شود. مرکل و وزیر خارجه کابینه‌اش، یعنی گابریل به این سخن واکنش نشان دادند و آن را مداخله‌جویانه و ایجاد تقابل داخلی میان اقشار مختلف جامعه آلمان توصیف کردند. اردوغان جواب تندی به زیگمار گابریل داد و گفت: «حالا آنها (آلمان) وزیر خارجه‌ای دارند که حد و حدود خود را نمی‌داند. حد و حدود خود را بدان! او سعی دارد که به ما درس بدهد. سابقه تو چیست؟»

3ـ جامعه بین‌الملل آمریکا را علیه ایران همراهی نمی‌کند

دیوید کوهن، معاون پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا گفت:‌ حتی اگر ترامپ پایبندی ایران به برجام را رد کند، جامعه بین‌المللی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراه نخواهد شد. وی گفت: به نظر می‌رسد ترامپ بدون اینکه به اطلاعاتی برای پشتیبانی از نظرات خود دست یابد، درباره ایران تصمیم‌گیری می‌کند. کوهن تأکید کرد: این در حالی است که تحلیلگران آمریکا به همه مجموعه‌های اطلاعات محرمانه این کشور و اطلاعاتی که متحدان آمریکا جمع‌آوری کرده‌اند و همچنین اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای دسترسی دارند. وی با اشاره به اینکه اگر ترامپ پایبندی ایران به برجام را رد کند، آمریکا همراهی جامعه بین‌المللی، متحدان اروپایی، روسیه و چین را در ارتباط با ایران از دست می‌دهد، تأکید کرد: شکافی بین آمریکا و دیگر کشورهای جهان در بازگرداندن فشار علیه ایران باز خواهد شد.

4ـ آمریکا بزرگ‌ترین تهدید برای صلح در جهان امروز

اریک زوئس، تحلیلگر ارشد رسانه‌های جهان در آخرین یادداشت خود که آن را در «فرهنگ استراتژیک» منتشر کرده است، آخرین نظر سنجی‌ای را که نشان‌دهنده ناامیدی مردم جهان از آمریکاست، تحلیل کرده و ابعاد مختلف آن را شرح داده است. وی درباره این مطلب توضیح داده که چرا این بی‌اعتمادی نسبت به سیاست‌های آمریکا در جهان به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. زوئس در این باره می‌نویسد: آمریکا همواره از نگاه ملت‌های منطقه غرب آسیا عامل ناامنی و دخالت در امور دیگر کشورها محسوب می‌شده است. نگاهی که البته به این منطقه محدود نمی‌شود و تعداد قابل توجهی از مردم جهان از کشورهای مختلف بر اساس آخرین نظرسنجی یک مؤسسه آمریکایی، ایالات متحده را جدی‌ترین تهدید علیه امنیت جهان می‌دانند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات