تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۷۶
رئیس مجلس در مراسم تحلیف ریاست جمهوری:

حضور چشمگیر هیأت‌های خارجی معنادار بود

(روزنامه ايران – 1396/05/15 – شماره 6561 – صفحه 21)

رئیس مجلس هم که میزبان مراسم تحلیف بود ابتدا از حضور هیأت‌های خارجی و مقامات و مسئولان داخلی حاضر در مراسم قدردانی کرد و گفت: حضور هیات‌های خارجی معنادار است.

او گفت: امروز (14 مرداد) سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه در بیش از 110 سال قبل است. در این مدت ملت ایران با همه دشمنی‌هایی که قدرت‌های بزرگ اعمال کرده‌اند و نظام مشروطه نتوانست به معنای واقعی پیاده شود، اما ملت ایران از پا ننشست و با برپایی انقلاب اسلامی به هدف خود نائل آمد. رئیس مجلس افزود: دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور چشمگیر ملت بیش از 42میلیون نفر و حدود 73 درصد واجدین شرایط شرکت در انتخابات نمایانگر آن است که در نظام جمهوری اسلامی مردمسالاری اصلی بی بدیل در حکمرانی است.

وی افزود: برگزاری 12 انتخابات ریاست جمهوری، 10 انتخابات مجلس شورای اسلامی، 5 انتخابات خبرگان و 5 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نشانگر عمق نگاه نظام به مردمسالاری دینی در کشور ما است. رئیس مجلس ادامه داد: از سوی دیگر شرکت 73 درصدی در انتخابات اخیر تعلق خاطر ملت به نظام اسلامی و دخالت در سرنوشت خویش را نشان می‌دهد که از دوراندیشی پیشوای کبیر ملت ایران حضرت امام خمینی(ره) حکایت دارد که با این تدبیر از استبداد جلوگیری و راه را برای چرخش نیروها فراهم کرد. یاد آن مرد الهی و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم. وی تصریح کرد: اینک در آستانه دور جدید دولت جناب آقای دکتر روحانی قرار داریم که هم 4 سال گذشته و هم تغییرات بین‌المللی و منطقه‌ای تلاش مجاهدانه‌ای را برای حل مشکلات کشور ایجاب می‌کند. در فضای آشفته منطقه خوشبختانه ایران از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و تلاش‌های ارزشمند ملت در مبارزه با تروریسم امنیت بهتری را برای منطقه در سال‌های آتی نوید می‌دهد.

لاریجانی افزود: از طرفی راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در پویایی اقتصادی، همچنین همکاری و همراهی سه قوه کشور زمینه‌های مساعدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است. مجلس شورای اسلامی از اهتمام دولت در رفع موانع تولید و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و توسعه صادرات حمایت خواهد کرد و امیدوار است دولت آینده در مواجهه با چالش‌های اصلی کشور با نگاه واقع‌بینانه به حل آنان بپردازد. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم رویکرد توسعه‌ای در همه بخش‌ها حتی در سیاست خارجی تبلور عینی یابد. مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود هم در این امور مساعدت لازم را می‌نماید و هم نظارت خواهد کرد که اقدامات دولت در چارچوب قوانین مخصوصاً قانون برنامه ششم سامان یابد. با آرزوی توفیق بیشتر برای رئیس جمهوری محترم و هیأت وزیران آتی کشور.

با دولت جدید همه گونه همکاری خواهیم کرد

رئیس مجلس همچنین در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه عزم دولت و رئیس‌جمهوری برای توسعه و آبادانی کشور جدی است، گفت:‌ حضور کشورهای مختلف و نمایندگان آنها در مراسم تحلیف نشانه احترام آنها به ملت ایران و به نظام مردم سالاری دینی است. وی با بیان اینکه این حضور پشتوانه خوبی برای دولت آتی است که علاقمندی کشورها برای همکاری با دولت آتی را با این کار خود نشان دادند، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را برای توسعه و آبادانی کشور، تولید بهتر و رفع بیکاری دارد و همه گونه همکاری با دولت جدید خواهد کرد تا چهار سال آینده چهار سال شکوفایی برای آبادانی کشور باشد.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/194337

ش.د9601797

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات