صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۹۳

حرف روز/ اولویت دولت دوازدهم

پنج روز پرکار مجلس به منظور بررسی رویکرد و عملکرد وزرای دولت دوازدهم با موفقیت کسب رأی اعتماد 16 وزیر از 17 وزیر معرفی شده به اتمام رسید و مجلس به کابینه دوازدهم رأی اعتماد داد. بی‌تردید، برخورد توام با سعه‌صدر و همدلی نمایندگان و هیئت‌رئیسه مجلس با دولت در سرعت به نتیجه رسیدن این امر نقش داشت[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: پنج روز پرکار مجلس به منظور بررسی رویکرد و عملکرد وزرای دولت دوازدهم با موفقیت کسب رأی اعتماد 16 وزیر از 17 وزیر معرفی شده به اتمام رسید و مجلس به کابینه دوازدهم رأی اعتماد داد. بی‌تردید، برخورد توام با سعه‌صدر و همدلی نمایندگان و هیئت‌رئیسه مجلس با دولت در سرعت به نتیجه رسیدن این امر نقش داشت و کابینه جدید نسبت به دوره‌های گذشته با کمترین ریزش مواجه بود و تنها وزیر پیشنهادی نیرو از قطار دولت دوازدهم باز ماند. این موضوع پیام‌های بسیاری برای ناظران داخلی و بیرونی داشت که مهم‌ترین آن، وحدت و اتحاد مسئولان در خدمت به مردم و جهد بلیغ ملی برای اعتلای ایران اسلامی است.    
آنچه در اوضاع کنونی مهم به نظر می‌رسد، این است که دولت نیز سهم خود را در این همدلی انجام دهد. این موضوع مستلزم فهم و ادراک شرایط و عزم جزم برای تقویت همدلی و سپس انتقال آن از ساحت نظر و فکر به حوزه عمل و همکاری در خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم است. انتظار به حق مردم تحقق عملی وعده‌های دولت دوازدهم و تلاش برای حل برخی مشکلات و معضلات از زندگی آنها به ویژه در حوزه اقتصادی، مبارزه با بیکاری و رونق‌بخشی به تولید ملی است.
صیانت از سرمایه اعتماد مردم در گرو این است که دولت، دین خود را نسبت به مجلس و مردم با تداوم و استمرار سرمایه اجتماعی اعتماد و همدلی و همکاری و همچنین انجام درست و متعهدانه وظایف مربوطه ادا کند. دولت انبوهی از مشکلات اقتصادی و معیشتی، مسکن، بیکاری، تعطیلی بیش از نیمی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، تعهدات، تکالیف جدید، وعده‌های به جا مانده از دوره گذشته و طرح‌های نیمه‌تمامی را که تنها برای سلفی گرفتن و برجسته‌سازی در رسانه افتتاح شد، پیش روی خود دارد که باید به قول آقای روحانی پاشنه گیوه‌های خود را ور بکشد و برای خدمت به مردم بدود. خلاصه کلام، مردم در رأی‌دهی مجدد و نمایندگان مجلس در رأی اعتماد دوباره و رهبری فرزانه نظام و مسئولان با حمایت از دولت، هر روزنه‌ای از بهانه‌گیری، نمی‌گذارند، نمی‌شود و... را در مسیر خدمت به مردم بر روی دولت جدید بسته و تنها تقویم الکترونیکی روزشمار خود را برای رصد و پایش تحقق وعده‌ها و گره‌گشایی‌ها از طریق کار پرفشار و تمیز تنظیم کرده‌اند.        

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات