صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۰۳۹۹۹

اخبار کوتاه دوشنبه 30 مرداد

مرتضی مهاجری، مشاور رئیس شورای عالی زکات گفت: زکات تا سه سال پیش در هر منطقه صرف امور عمرانی می‌شد؛ اما در سه سال اخیر ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف معیشت فقرای هر منطقه و ۴۰ درصد صرف امور عام‌المنفعه، از جمله هزینه تحصیل‌ و جهیزیه می‌شود. وی با اشاره به جمع‌آوری 138 میلیارد تومان زکات در سه ماهه اول سال، پیش‌بینی کرد که مقدار زکات امسال از مرز 300 میلیارد تومان عبور کند.
روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی نوشت، کارشناسان مى‌گویند جریمه‌اى که هفته گذشته وزارت خزانه‌دارى براى یک شرکت ارزیابى و کاهش ریسک وضع کرد، نشان‌دهنده چالش‌هایى است که براى انجام ارزیابى ظرفیت‌های اقتصادى در ایران وجود دارد. بر اساس اطلاعیه وزارت خزانه‌دارى، شرکت IPSA مستقر در فونیکس ۲۵۹ هزار و ۲۰۰ دلار به اتهام نقض آشکار قوانین مربوط به دو قرارداد در سال ٢٠١٢ جریمه شد.
رئيس كل بانك مركزي با تأکید بر لزوم رعايت نرخ سود علي‌الحساب مصوب شوراي پول و اعتبار در شبكه بانكي گفت: اين رقم براي سپرده‌هاي يك ساله حداكثر 15 درصد و براي تسهيلات عقود مشاركتي و غير مشاركتي، حداكثر معادل 18 درصد تعيين شده است. ولی‌الله سيف افزود: پايين نگه داشتن و کنترل نرخ سود سپرده‌هاي بانكي به حمايت از توليد و اشتغال در جامعه منجر مي‌شود.
مدير کل دفتر برنامه‌ريزي فناوري معاونت علمي رياست‌جمهوری با اعلام اين خبر که آمار شرکت‌هاي دانش‌بنيان داراي صلاحيت، از مرز سه هزار و 500 شرکت گذشت، افزود: خوشبختانه تعداد شرکت‌هاي دانش‌بنيان با توجه به سياست و رويکرد توسعه کارآفريني و نوآوري در کشور به سرعت در حال رشد و پيشرفت است.
142 نفر از نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان موافق به منظور دفاع از برنامه‌های بی‌طرف، وزیر پیشنهادی نیرو نام‌نویسی کردند که امری کم نظیر بود؛ حال آنکه وی در رأی‌گیری تنها ۱۳۳ رأی آورد! یعنی برخی موافقانی که می‌خواستند در حمایت از وی صحبت کنند، به او رأی ندادند!
اشراقی، عضو انجمن معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان تهران، گفت: عدم شناخت و آگاهی معماران و مسئولان حوزه مدیریت شهری نسبت به فرهنگ ایران اسلامی سبب شده است شهرسازی با آموزه‌های اعتقادی و فرهنگی فاصله زیادی پیدا کند.
بر اساس گزارش‌های غیر رسمی، دونالد ترامپ قصد دارد چهار هزار نیروی نظامی جدید به افغانستان اعزام کند. «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا گفت: رئیس‌جمهور ایالات‌متحده پس از بررسی دقیق درباره راهبرد‌های واشنگتن برای افغانستان، تصمیماتی اتخاذ کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات