صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۴۰۱۷

از نگاه بی‌تفاوت تا تهدیدات بی‌اثر

1ـ تهدیدات ترامپ کمکی به مقابله با ایران نخواهد کرد
روزنامه «واشنگتن‌پست» با بیان اینکه ترامپ احتمالاً به زودی تصمیم بدی درباره توافق هسته‌ای اتخاذ خواهد کرد، نوشت: اظهارنظرهای سرشار از نفرت دولت ترامپ کمترین کمک را به مقابله با رفتارهای ایران خواهد کرد. این روزنامه افزود: در سوریه استراتژی توافق با روسیه، راه را برای نیروهای ایران و ایجاد کریدور بین دمشق و بغداد باز کرده است. در افغانستان هم ایران موقعیت راهبردی به دست آورده است. در یمن نیز آمریکا به متحدانش در منطقه کمک کرده تا جنگ نیابتی علیه تهران داشته باشند که بیشترین خسارات انسانی را به بار آورده است. این روزنامه در گزارشی نوشت: «ایران در حوزه ساخت و تولید ابزار لازم برای دستیابی به کلاهک‌های هسته‌ای نیز جاه‌طلبی مهلکی دارد!» گفتنی است، این ادعاهای روزنامه واشنگتن‌پست در حالی است که آژانس بین‌المللی هسته‌ای بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرده است.

2ـ دولت نگاه عادی و بی‌دغدغه به فضای مجازی را کنار بگذارد

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور گفت: در مقام کسی که بنا بر وظیفه قانونی خود به صورت مستمر و حتی ساعتی فضای مجازی را رصد می‌کند، دلسوزانه اعلام می‌کنم که یک قاضی کل یک بزرگراه را به دلیل یک تصادف، دو تصادف یا ده تصادف نخواهد بست؛ اما شما بگویید، وقتی بزرگراهی که می‌توان از آن استفاده درست و بهینه کرد، در اثر غفلت و کم‌توجهی به قتلگاهی برای مردم، خانواده‌ها و جوانان تبدیل می‌شود، چه باید کرد؟ وی افزود: امروز فضای مجازی هم به سیلی خانمان برکن تبدیل شده و طبیعتاً نگاه مسئولان اجرایی به فضای مجازی هم باید فارغ از یک نگاه عادی و بی‌دغدغه و به مثابه حادثه‌ای غیر مترقبه باشد. لازم است که ما با مدیریت علمی، فنی و اقتصادی مناسب این اتوبان را در اختیار خود بگیریم.

3ـ توافق انصارالله و علی عبدالله صالح برای حل اختلافات

به گزارش المیادین، منابع سیاسی یمن اعلام کردند که علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن و انصارالله این کشور توافق کردند تا اختلافات را به دور از سخنان تنش‌زا حل و فصل کنند. دو طرف همچنین توافق کردند تا به بحث و جدل‌ها و کشمکش‌های رسانه‌ای میان خود پایان دهند. علی عبدالله صالح در این باره تأکید کرد: ما بر یکپارچگی مواضع و همکاری با جنبش انصارالله برای مقابله با متجاوزان تأکید داریم. باید اتحاد خود را برای مقابله با چالش‌ها حفظ کنیم. گفتنی است، تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان و ۱۷ کشور دیگر صورت گرفته و در این تجاوز حاکمیت، یکپارچگی و استقلال یمن هدف قرار گرفته است. عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن به تازگی نسبت به مرحله جدید جنگ کشورهای متجاوز با هدف قرار دادن جبهه داخلی یمن هشدار داده است.

4ـ حملات تروریستی بزرگی همچنان در انتظار اروپاست

«گویدو اشتاین‌برگ» از کارشناسان مؤسسه علم و سیاست برلین معتقد است، اروپا باید همچنان انتظار حملات تروریستی بزرگی را داشته باشد. البته کیفیت برنامه‌های تروریستی کاهش یافته است؛ چرا که افراط‌گرایان در مناطق اصلی خود در سوریه و در عراق تحت فشار قرار دارند. وی با بیان اینکه خطر ترور حداقل پنج تا 10 سال آینده باقی خواهد بود، تصریح کرد: با این همه، شایستگی داعش در برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی کاهش یافته است. برنامه‌ریزی‌های مرکزی از مرکز اصلی داعش در شمال سوریه و شهر رقه دیگر ممکن نیست؛ به ویژه آنکه شخصیت‌های مهمی از این سازمان تروریستی کشته شده‌اند. اشتاین‌برگ گفت: هر چقدر فشارها افزایش می‌یابد؛ به همان اندازه برای افراط‌گرایان برنامه‌ریزی به منظور حملات تروریستی دشوارتر می‌شود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات