صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۴۰۵۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 1 شهریور

حسینی‌شاهرودی، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی اقدامات خوبی در جهت ساماندهی مؤسسات مالی انجام داده و آقای سیف تعهد داده است که حداکثر تا یک ماه آینده تکلیف این مؤسسات و سپرده‌های مردم مشخص شود. وی درباره آخرین وضعیت مؤسسات مالی غیرمجاز گفت: مجلس تکلیف خود را در زمینه برخورد با این مؤسسات انجام داده و ماده 236 قانون مبارزه با جرایم مالی را به قوه قضائیه ارسال کرده و اجرای آن از این به بعد برعهده این قوه است.
راه نیافتن حبیب‌الله بی‌طرف به دولت دوازدهم همچنان با واکنش‌های مختلف روبه‌رو است. در این میان، گمانه‌زنی برخی منابع آگاه حاکی از آن است که احتمالاً این وزیر دوره اصلاحات به زودی مسئولیتی کلیدی در وزارت نفت خواهد گرفت. به گفته این منابع، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت حکم معاونت وزیر و مدیر عاملی شرکت ملی گاز ایران را برای او صادر خواهد کرد. بی‌طرف در حال حاضر، معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت را برعهده دارد.
بر اساس آخرین آمار ثبت شده در شرکت مدیریت منابع آب ایران،‌ حجم آب ورودی به سدهای خوزستان از ابتدای سال آبی تا 25 مرداد ماه جاری 16 میلیارد و 978 میلیون متر مکعب بود که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (23 میلیارد و 204 میلیون متر مکعب) 27 درصد، یعنی 6 میلیارد و 226 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.
پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: از یازدهم شهریور ماه کلیه بانک‌ها موظفند نرخ‌های سود سپرده یک ساله حداکثر تا ١٥ درصد و نرخ‌های سود کوتاه‌مدت عادی روزشمار تا ١٠ درصد را رعایت کنند. وی افزود: برابر موازین بانکداری اسلامی، نرخ‌های سود پرداختی به صورت علی‌الحساب است و تسویه آنها صرفاً پس از دوره مالی انجام خواهد شد.
وزیر بازرگانی کره جنوبی در پایان مذاکرات با مقامات آمریکایی اعلام کرد: این مذاکرات که برای توافق در راستای تجارت آزاد بین کره و آمریکا انجام شد، شکست خورد و ما به این نتیجه رسیده‌ایم که دو طرف در زمینه توافق تجارت آزاد نظرات متفاوتی دارند و ما به توافقی در این زمینه دست نیافتیم.
محمدنعیم امینی‌فرد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دغدغه‌هایی در زمینه طرح تحول سلامت وجود دارد، گفت: طبق گزارش‌های رسیده به این کمیسیون برخی از پزشکانی که در طرح تحول سلامت با وزارت بهداشت همکاری دارند، حدود یک سال است که پولی دریافت نکرده‌اند و خواستار لغو قراردادهای خود شده‌اند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات