تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۴۲۱۰
كرباسچي: دولت بداند يا نداند مديون رسانه‌هاي اصلاح‌طلب است

کارگزاران در مسیر تقویت تعامل

(روزنامه آرمان – 1396/05/17 – شماره 3387 – صفحه 2)

حزب کارگزاران در تلاش است فعالیت‌های خود را در سطوح مختلف افزایش دهد و اعضای این حزب در غیاب احزاب قدرتمند در کشور به ارائه دیدگاه‌هایشان می‌پردازند که اقدامی خوب است. این حزب در انتخابات شورای شهر موفق بود و حتی اکنون از محمدعلی نجفی عضو این حزب به‌عنوان گزینه اصلی برای شهرداری تهران نام برده می‌شود. کارگزاران در فضایی آرام به بازسازی درون‌تشکیلاتی پرداخته و خود را با شرایط اجتماعی و سیاسی هماهنگ کرده‌اند. دیروز دبیرکل و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در نشست تبیین مواضع این حزب که در محل دفتر مرکزی آن برگزار شد، حضور یافته و به تبیین مشی کارگزاران پرداختند. غلامحسین کرباسچی گفت: اینکه گفته شود حتما باید فلان فرد وزیر شود یک دیکتاتوری مخفی است و اینکه بگوییم حتما باید فرد مورد نظر ما روی کار بیاید، با اصول مدیریت سازگار نیست. سال‌هاست که در شهرداری تهران برای تنوع منابع درآمدی مطالعه نشده و این امکان بهتر است برای این دوره فراهم شود و نگاه اصلاحی به وضع موجود داشته باشند. یک روش آن نگاه به سایر کشورها و نوع اداره شهرهای دنیاست.

وی افزود: درآمدهای حمل‌ونقل و ترافیک یکی از منابع درآمدی شهری است و در برخی شهرهای کشورهای توسعه‌یافته 30درصد درآمد کل شهرداری از محل اجاره پارکینگ اداره می‌شود. کرباسچی با بیان اینکه در دولت روحانی رسانه‌های مجازی و مطبوعاتی باید به کمک دولت در جلوگیری از بحث‌های حاشیه‌ای بیایند، خاطرنشان کرد: اگر همفکری بین فعالان رسانه‌ای به وجود بیاید فضایی ایجاد می‌شود که برخی بحث‌های حاشیه‌ای در برخی رسانه‌ها که احیانا تم اصلاح‌طلبی هم دارند ایجاد می‌شود. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: موضع ما در مورد کابینه متمرکز روی افراد است و هر نقدی را که می‌شنویم، روی افراد تمرکز می‌کنیم، هرچند توقع تمرکز بر برنامه‌ها باشد. وی با بیان اینکه در بحث وزارت ارتباطات دیدگاه‌های برخی اصلاح‌طلبان به واعظی مناسب نبود هرچند در برخی عملکردها قابل قبول بود، گفت: اگر آقای روحانی بتواند با کسی که با ما زاویه دارد برنامه‌هایش را پیش ببرد، اشکالی ندارد؛ پیش ببرد. به باور کرباسچی اینکه گفته شود حتما باید فلان فرد وزیر شود یک دیکتاتوری مخفی است و اینکه بگوییم حتما باید فرد مورد نظر ما روی کار بیاید با اصول مدیریت سازگار نیست.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اضافه کرد: این جو را در رسانه‌ها زیاد نکنیم که اگر چند وزیر رأی نیاورند بگوییم با دولت مخالف است و حتی عدم رأی اعتماد مجلس به چند وزیر را باید کمک به دولت تلقی کنیم. وی با تاکید بر اینکه باید بدهی‌های اعلامی در مورد شهرداری تهران واقعی باشد تا تناقضی پیش نیاید، تصریح کرد: در مورد املاک نجومی نباید قضاوت کنیم. هم در دولت و هم نهادهای مختلف به کارکنان و پرسنل برای ایجاد روحیه، زمینی را با تخفیف 10تا 20 درصدی واگذار می‌کنند و این بستگی به نظر مدیریت شهر و شورای شهر دارد که قانونی است یا نه و نمی‌دانیم که شورای شهر برای املاک نجومی مجوز صادر کرده است یا خیر.

کرباسچی درباره رابطه دولت دوازدهم و اصلاح‌طلبان گفت: دولت بداند یا نداند، مدیون رسانه‌های اصلاح‌طلب است و این تیم رسانه‌ای غیراستخدامی دولت پاسخگوی رسانه‌های تندرو و مخالف دولت بوده است. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به چینش کابینه دوازدهم توسط رئیس‌جمهور اظهار داشت: در انتخاب وزرا دست رئیس‌جمهور کاملا باز نیست و ملاحظاتی دارد که باید در نظر گرفت؛ یک دوره نسبتا امن در 4سال گذشته گذراندیم. کرباسچی درباره وزیر کشور دولت یازدهم نیز گفت: آقای رحمانی فضلی ۴ الی 5 انتخابات را برگزار کرد که اکثریت مردم رأی دادند و تغییراتی در شوراها، مجلس، خبرگان و ریاست‌جمهوری ایجاد شد.

شهردار پایتخت

سخنگوی حزب کارگزاران هم در این نشست گفت: اقداماتی که شورای شهر تهران تاکنون انجام داده معقول بوده و نشانه آن همین ۷ نفری است که برای شهرداری تهران انتخاب کردند. شهردار پایتخت باید مسئول باشد. سیدحسین مرعشی خاطرنشان کرد: شورای پنجم شورای خوبی است و امیدوارم که خوب بماند. با انتخاب یک شهردار خوب می‌توان به ادامه این روند مطلوب کمک کرد. شهردار پایتخت باید مسئول باشد. مرعشی تاکید کرد: بدهی‌های سنگین شهرداری بار بزرگی بر دوش شورای شهر است. او در ادامه با اشاره به سیاست‌های حزب کارگزاران سازندگی عنوان کرد: ما جبهه‌ای پیروز شده‌ایم و باید جبهه‌ای هم به مسائل تهران نگاه کنیم و نباید با تنگ‌نظری حزبی به رخداد‌ها نگریست که دردسر خواهد شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: نگاه ما به هیات‌رئیسه شورای شهر و شهرداری جبهه‌ای است که سابقه روشنی دارد. این نگاه نجات‌دهنده همه بخش‌هاست اما نگاه به شهروندان باید ملی باشد تا مردم خدمت را درک کنند.

احمدی‌نژاد

مرعشی در ادامه تشریح کرد: جبهه اصلاحات کار بزرگی را انجام داد و آن حمایت از روحانی در انتخابات بود. شاید اختلاف سلیقه داشته باشیم اما این باعث نمی‌شود که دست از حمایت برداریم. او در ادامه بیان کرد: مطمئنا اعتماد مردم به اصلاحات کم نخواهد شد و اختلاف‌سلیقه‌ها نمی‌تواند آن را از بین ببرد. وی درباره انتقادات نیز عنوان کرد: از هیچ انتقادی نمی‌گذریم و با گوش جان می‌شنویم. سیاست راهبردی ما حمایت از روحانی است. اصلاح‌طلبان گام‌های بلندی را برداشتند و باید خداوند را شاکر باشیم و از مردم باید به خاطر حضورشان تشکر کنیم. مردم ما را زنده کردند و ایران را سربلند؛ کار جبهه اصلاحات تازه آغاز شده است. وی عنوان کرد: بعد از پیروزی قاطع در سال ۹۶ ما باید در شورای عالی سیاستگذاری نگاهمان به بالا باشد و سامان بهتری به جبهه بدهیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی درباره سخنان مصباحی‌مقدم درباره احمدی‌نژاد گفت: ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. با سخنان آقای مصباحی مقدم موافق هستم اما احمدی‌نژاد محصول اصولگرایان نیست؛ او محصول فروپاشی جبهه اصلاحات و اصولگرایان در سال ۸۴ است که از فرصت استفاده کرد. اگر اصولگرایان می‌خواهند مردم آنان را ببخشند، باید از مردم عذرخواهی کنند. مرعشی تاکید کرد: تخلفات احمدی‌نژاد قابل توجیه نیست، مسئولیت قوه قضائیه مشخص است، احمدی‌نژاد ضرر‌ها و خسارت‌های چندمیلیارددلاری به کشور زد.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/193757

ش.د9602099

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات