تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۴۲۶۳

تذکر جدی مؤتلفه به میرسلیم

(روزنامه ايران – 1396/05/09 – شماره 6556 – صفحه 2)

حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به سخنان مصطفی میرسلیم نامزد این حزب درانتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه «جمنا از امکانات یک نهاد نظامی استفاده می‌کرد»، گفت: اینها حرف‌های شخصی ایشان است، ما هم با این حرف‌ها مخالفیم. او در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین خبر داد: درباره این سخنان در شورای مرکزی صحبت شده و به آقای میرسلیم تذکر جدی داده شد. به گفته ترقی «ایشان (میرسلیم) ابهامات و شائبه‌هایی داشت و بر آن اساس چنین مطالبی را بیان کرد که درست هم نبود.»

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به نقش «جمنا» در انتخابات تأکید کرد: قطعاً پایداری «جمنا» نیازمند یکسری اصلاحات جدی است. به گفته وی «ترکیب شورای مرکزی جمنا نیازمند اصلاح است، ضمن آنکه روال قانونی فعالیت مجموعه نیز باید روشن شود. اگر جمنا می‌خواهد جبهه باشد، جبهه مرکب از چندین تشکل شناسنامه دار حزبی است، بعد باید ثبت شود و طبق قانون مجوز داشته باشد. اینها مسائلی است که به لحاظ حقوقی و تشکیلاتی باید رعایت شود. بعد طبیعتاً نوع ساماندهی در استان‌ها و ترکیب استان‌ها باید جامع و فراگیر باشد. ضمن آنکه باید فصل‌الخطاب در آن مشخص و نقش روحانیت در تشکیلات کاملاً شفاف و روشن باشد.»

پرویز سروری، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی «جمنا» هم با انتقاد از سخنان اخیر میرسلیم گفت: ما از این اظهارات آقای میرسلیم متأسفیم. از ابتدا قرار بود مجموعه‌ای که آقای میرسلیم را کاندیدا کرد، براساس فرآیندی تعریف شده وقتی جمنا به جمع‌بندی رسید، از آن جمع‌بندی تبعیت کند اما متأسفانه از این جمع‌بندی تبعیت نشد. حتی وقتی که حزب مؤتلفه رسماً اعلام کرد از گزینه جمنا حمایت می‌کند اما آقای میرسلیم برخلاف اظهارات قبلی خود عمل کرد. او گفته بود «در چارچوب حزب و برمبنای تصمیم حزب عمل می‌کند» اما سنت‌شکنی کرد و به تصمیم حزب گردن ننهاد و در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد شرکت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی ادامه داد: نمی‌دانم آقای میرسلیم از اینکه با گفتارش دائماً در جریان نیروهای انقلاب شقاق و تردید ایجاد کند و بسترهایی که می‌تواند به انسجام و اتحاد نیروهای انقلاب منتهی شود آنها را تضعیف کند، چه سودی می‌برد. این واقعاً باعث تأسف و تعجب است. تعجب بیشتر آنکه بالاخره او در حزبی دارد فعالیت می‌کند که افراد مؤثر و تعیین کننده این حزب در شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حضور دارند بنابراین توقع این نیست که آقای میرسلیم با این اظهاراتش حضور اعضای بلندپایه حزب در شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را تضعیف کند.

در مجموع معتقدم آقای میرسلیم باید بیاید ادله و بینه ارائه کند. این اظهارات به نظر من اظهارات فاقد پشتوانه مستند است و نمی‌دانم حالا به چه دلیلی آقای میرسلیم هر از چندگاهی به موضوعاتی اشاره می‌کند که این موضوعات می‌تواند از انسجام نیروهای انقلاب بکاهد و آورده‌اش جز فرقه و تشتت چیز دیگری نیست. سروری افزود: به نظرم آقای میرسلیم باید فکر کند که چه اتفاقی افتاده که امروز بی‌بی‌سی و VOA و رسانه‌های ضد انقلاب و کسانی که سابقه آنها چیزی جز تضعیف آرمان‌ها و ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی نیست، همنوای آقای میرسلیم می‌شوند و در جهت همنوایی با او دارند حرکت می‌کنند. به نظرم آقای میرسلیم باید به این فکر کند که چه حرکتی از او سرزده که امروز یک هم‌افزایی بین او و رسانه‌های بیگانه شکل گرفته است.

او از انتقال انتقادهای «جمنا» به حزب مؤتلفه اسلامی خبر داد و گفت: یک حزب باسابقه نمی‌تواند اعتبار خودش را خرج افراد کند. بالاخره یک تعهدی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شکل گرفت. افرادی که در شورای مرکزی بودند و گروه‌هایی که به نوعی جبهه مردمی را مورد حمایت قرار دادند، این فرآیند را پذیرفتند و اگر حزب مؤتلفه این کار را نمی‌کرد، به نظر من امروز زیر علامت سؤال بود که چرا به عنوان یک حزب معتقد به مبانی اسلامی و انقلابی تعهدی را داد اما به آن تعهد پایبند نماند. به نظرم حزب مؤتلفه کار درستی انجام داد و کار نادرست را آقای میرسلیم کرد. مصطفی میرسلیم اخیراً در گفت‌وگوهایی انتقادهایی را متوجه نامزدها و ائتلاف «جمنا» کرده است. او اخیراً در گفت‌وگو با روزنامه عطر یاس، چاپ استان مرکزی «جمنا» را متهم کرده که در انتخابات از امکانات یک نهاد نظامی استفاده کرده است.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/193544

ش.د9602127

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات