صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۴۲۸۷

حرف روز/ غفلت از فتنه‌گری دشمن!

رهبر معظم انقلاب در بخشی از پیام خود به حجاج بیت‌الله‌الحرام فرمودند: «امروز دنیای اسلام دچار ناامنی است؛ ناامنی اخلاقی و معنوی و ناامنی سیاسی. عامل عمده، غفلت ما و هجوم بی‌رحمانه‌ دشمنان است. ما در برابر هجوم دشمن نابکار به وظیفه‌ دینی و عقلی خود عمل نکردیم[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از پیام خود به حجاج بیت‌الله‌الحرام فرمودند: «امروز دنیای اسلام دچار ناامنی است؛ ناامنی اخلاقی و معنوی و ناامنی سیاسی. عامل عمده، غفلت ما و هجوم بی‌رحمانه‌ دشمنان است. ما در برابر هجوم دشمن نابکار به وظیفه‌ دینی و عقلی خود عمل نکردیم؛ هم «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّار» را از یاد بردیم و هم «رُحَمآءُ بَینَهُم» را. نتیجه آن است که دشمن صهیونیست در قلب جغرافیای جهان اسلام در حال فتنه‌گری است.»
بررسی مقایسه‌ای بین پیام نورانی امسال رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج با سال‌های پیشین حاکی از یک تفاوت عمده است و آن، لحن توبیخ‌آمیز پیام نسبت به مسئولان و نخبگان دنیای اسلام، به ویژه دولت‌های اسلامی است. معظم‌له دردها، ابتلائات، خسارات و تلفات امروز مسلمانان جهان را معلولی می‌دانند که علتش را باید در درون خود جست‌وجو کنند و آن، غفلت از فتنه‌گری دشمن و بدتر از آن وابستگی و حرکت در مسیر دشمن است. از این باب، روی دیگر بیانات معظم‌له، گروه‌های تکفیری افراطی و رژیم‌های پشتیبان آنها در منطقه است که به جای مبارزه با رژیم صهیونیستی، به برادرکشی و جنگ درون‌تمدنی روی آورده‌اند. به تعبیر دیگر، روند تحولات سال‌های اخیر جهان اسلام از این حکایت دارد که گروهی از مسلمانان، با عقاید انحرافی، از دشمن اصلی که باید با او با شدیدترین حالت برخورد کنند، غفلت کرده و به جای آن، برادران دینی خود را که مکلف به برخورد رحمانی با آنها هستند، دشمن تلقی کرده و با آنها به خشن‌ترین شیوه‌ها برخورد می‌کنند.
پیامد این وضعیت که در آن جای دوست با دشمن عوض شده است، گرفتاری جهان اسلام در آتش کینه و خشونت و آسودگی و بهره‌برداری دشمنان جهان اسلام، به ویژه رژیم صهیونیستی است. به عبارتی، در این وضعیت به جای آنکه ظرفیت‌های جهان اسلام صرف مبارزه با دشمنان اصلی آن شود، صرف رویارویی‌های درونی و جنگ و کشتار داخلی شده و دشمنان را در حاشیه امن قرار داده است. از این ‌رو، همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب در ادامه پیام‌شان متذکر شدند، نخبگان جهان اسلام وظیفه دارند با تبیین شرایط خطیر کنونی و تقویت بینش و بصیرت عمومی در جهان اسلام، زمینه‌های وحدت و هماهنگی جهان اسلام و نفرت از گروه‌های افراطی را فراهم کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات