صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۴۲۹۰

از پایان داعش تا بلاتکلیفی برجام

1ـ سران فتنه بدترین مجرمان تاریخ انقلابند
آیت‌الله جنتی با هشدار درباره فعالیت جریان نفوذ، گفت: آنها به دنبال از بین بردن ارزش‌ها و بازگرداندن وضعیت به پیش از انقلاب هستند؛ همان‌طور که در فتنه 88 نقشه آنها براندازی نظام بود و تقلب در انتخابات بهانه‌ای بیش نبود؛ اما رهبری هوشیارند و با اشاره ایشان مردم نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند. وی در ادامه تأکید کرد: مجرمان فتنه بدترین مجرمان در طول تاریخ انقلاب اسلامی هستند؛ چرا که مملکت را هشت ماه در آشوب نگه داشتند و طوری وانمود کردند که انقلاب و نظام در حال نابودی است. رئیس مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه مردم در صحنه هستند، اظهار داشت: این نظام به پشتیبانی مردم سر پا مانده است؛ در طول تاریخ دنیا هیچ نظامی نبوده که با این حجم دشمنی، جنگ نظامی، توطئه‌های سیاسی و تحریم‌ها همچنان پا برجا باشد و این قدرت نظام، انقلاب و ولایت است دبیر شورای نگهبان همچنین تأکید کرد: باید خط انقلاب و ولایت را شناخت، این خط صراط مستقیم است و خارج شدن از آن ضلالت است.

2ـ حصر شهید و کشته می‌خواهد
مصطفی تاج‌زاده از چهره‌های تندرو اصلاحات به تازگی در یکی از محافل خصوصی گفته است: ما در شوراي شهر و در دولت و کابينه جديد با مشکلات جدي مواجه هستيم و اختلافات بالا خواهد گرفت و همه چيز به هم خواهد ريخت. در اين شرايط براي وحدت به يک هدف نیاز داریم که آن هم مسئله حصر است. بايد مسئله حصر را احساسي کرد و مسئوليت اين کار را به سمت مقامات عالی نظام برد و نبايد دولت در اين زمينه مخاطب و تحت فشار قرار گيرد. باید در بحث رفع حصر در قالب کمپین و بیانیه و تجمّعات به نظام فشار بیاوریم؛ اما کروبی باید در حصر بماند... حصر شهید و کشته می‌خواهد و باید ادامه پیدا کند تا از آن استفاده ‌کنیم. گفتنی است، این اظهارات نشان می‌دهد جریان فتنه به مسئله حصر به مثابه یک موضوع و فرصت حیاتی برای جریان ادامه فتنه‌انگیزی‌های خود نگاه می‌کند.

3ـ شکست داعش در سوریه احتمالاً در اکتبر محقق می‌شود
«استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت: آخرین سنگرگاه‌های گروه تروریستی داعش در سوریه احتمالاً در ماه اکتبر (بین 9 مهر ماه تا 9 آبان) فرو خواهد پاشید. وی در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی گفت: سه نقطه در سوریه هستند که هنوز ثبات پیدا نکرده‌اند: رقه، دیرالزور و ادلب. دی میستورا افزود: پس از رقه و دیرالزور ـ در اینجا بحث از چند ماه دیگر است ـ مجالی برای حقیقت وجود خواهد داشت. اگر جامعه بین‌المللی، هم معارضان و هم دولت را به سمت پذیرش مذاکرات واقعی سوق دهند، ظرف یک سال  احتمال برگزاری انتخابات معتبر وجود خواهد داشت. گفتنی است پیروزی‌های متوالی محور مقاومت موجب شده است نه تنها سازمان ملل که حتی حامیان اصلی گروه تروریستی داعش هم به شکست این گروه اذعان کنند.

4ـ اوضاع برجام همچنان بلاتکلیف خواهد ماند
«ریچارد نفیو» از اعضای سابق تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای آمریکا در گفت‌وگو با «المانیتور» با بیان اینکه هر روز بیش از پیش برجام در خطر است، گفت: نزدیکان ترامپ همچنان می‌گویند وی مصمم‌ است توافق هسته‌ای باید باطل شود؛ وی معتقد است ایران در حال تقلب کردن است و باید آمریکا به این مسئله پاسخ مناسب بدهد. نفیو در ادامه با اشاره به اینکه احتمال تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی ترامپ در ماه اکتبر 50 درصد است، افزود: حتی اگر دولت ترامپ یک بار دیگر در ماه اکتبر هم پایبندی ایران به برجام را تأیید کند؛ باز هم به اینکه او به حفظ این توافق متمایل خواهد بود، اطمینانی وجود ندارد و این شرایط بلاتکلیف موجب خواهد شد مزایای اقتصادی برجام و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی برای ایران محقق نشود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات