صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۴۳۰۶

از نگاه ابزاری تا جدایی اصلاحات و اعتدال

1ـ باید از همین الآن راه خودمان را از روحانی جدا کنیم
به تازگی یکی از وزرای دوره اصلاحات که به محمد خاتمی هم بسیار نزدیک است، گفته است: برای انتخابات آینده مجلس راه ما از دولت جدا می‌شود. تعارف هم نداریم، برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 ما باید مستقل بیاییم؛ نه اینکه دست روی دست بگذاریم و گزینه مطرح نکنیم. وی تصریح کرده است: باید چند گزینه قوی داشته باشیم که از فیلتر شورای نگهبان رد شوند. اگر بخواهیم مثل برخوردمان با روحانی مماشات کنیم، خاتمی مجبور می‌شود «تکرار می‌کنم» را برای لاریجانی بگوید و برنامه روحانی هم همین است. این وزیر دولت اصلاحات تأکید کرده است: ما باید از همین الآن راه خودمان را جدا کرده و از این دولت انتقاد کنیم و نگذاریم روحانی خودش را به ما بچسباند. روحانی سود و بهره خود را برد، هم در کابینه سر ما کلاه رفت و هم در انتخابات، اما چاره‌ای نبود. گفتنی است ناظرات سیاسی بر این باورند که روحانی پس از پیروزی در انتخابات تصمیم گرفته است از جریان اصلاحات فاصله گرفته و جریان سوم (اعتدال) را بیش از پیش تقویت کند.

2ـ مردم باید نتیجه کاهش تورم را در سفره‌ها ببینند
آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید در دیدار محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با وی اظهار داشت: ما معتقدیم باید از رئیس‌جمهور حمایت کرد؛ چون منتخب مردم است و حکم وی نیز از سوی رهبری تنفیذ شده و عبور از رئیس‌جمهور نیز درست نیست. وی با بیان اینکه هم حمایت از رئیس‌جمهور و هم بیان مسائلی که گاه به‌ صورت آسیب و ضعف و مشکل است، هر دو را وظیفه خود می‌دانیم، خاطرنشان کرد: البته نقد و تذکر نباید با زبان گزنده باشد؛ بلکه باید با زبان و ادبیات دوستانه انجام شود. آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه مردم باید نتیجه پایین آمدن تورم و رشد اقتصادی کشور را بر سر سفره‌های خود ببینند، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و تولید کار برای جوانان نباید سبب غفلت از رسیدگی به مسائل فرهنگی، اخلاقی و دینی شده یا تحت‌الشعاع قرار گیرد؛ باید در کنار مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی را نیز به طور پررنگ تعقیب کرد و تحت تأثیر فرهنگ‌های خارجی قرار نگرفت.

3ـ زنان لابی‌گر اصلاح‌طلب فقط به فکر خودشان هستند
فاطمه دانشور با انتقاد از جامعه زنان اصلاح‌طلب، گفت:‌ زنانی که نقش لابی‌گری با دولت را در ارتقای جایگاه‌های مدیریتی زنان ایفا می‌کنند، تعداد معدودی هستند و تنها برای افراد معینی لابی می‌کنند، آن هم به‌ صورت کاملاً رانتی و این بزرگ‌ترین ضعف جامعه زنان است. این تعداد معدود در رایزنی‌های خود با دولت تنها خود را در نظر می‌گیرند و برای افزایش جایگاه خود تلاش می‌کنند و در عمل تنها آنها به پست می‌رسند و معرفی می‌شوند؛ در حالی که باید زنان فعال حوزه‌های دیگر نیز شناسایی شوند. گفتنی است، این عضو اصلاح‌طلب شورای چهارم شهر تهران چندی پیش نیز با انتقاد از فرایند انتخاب‌ها در این جریان و حضور نداشتن خود در فهرست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر دست به افشاگری زده و گفته بود: در فهرست ۲۱ نفره اصلاح‌طلبان قرار نگرفتم و از فهرست خط خوردم، چون حاضر نشدم ‌دو میلیارد پرداخت کنم.

4ـ آمریکا به افراد نگاه ابزاری دارد
سیدحمید حسینی روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: مرحوم ابراهیم یزدی در دوران حیات سیاسی خود شیفته آمریکا بود؛ اما آمریکا حتی حاضر نشد به ایشان که مصداق خوش‌بینی به آمریکا بود، ویزای معالجه بدهد. مرحوم آقای یزدی نمونه و مثالی است برای اینکه بگویم آمریکا به همه نگاه ابرازی دارد؛ آمریکا با شاه هم چنین برخوردی کرد و زمانی که دید شاه، جایگاهی در ایران و نظام آن ندارد، پشت او را خالی کرد. اما با وجود چنین مسائلی برخی همچنان از تاریخ درس نمی‌گیرند و همچنان فکر می‌کنند که باید به آمریکایی‌ها خوش‌بین بود و به آنها لبخند زد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات