صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۴۳۲۴

اخبار کوتاه دوشنبه 13 شهریور

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از وی درباره احتمال درگیری بین آمریکا و کره ‌شمالی پرسیده بود، گفت: «حالا ببینیم.» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در توئیت جدیدی در واکنش به آزمایش بمب هیدروژنی از سوی کره ‌شمالی نوشت: من با ژنرال کلی، ژنرال ماتیس و دیگر مقامات نظامی در کاخ سفید دیدار خواهم کرد تا با آنها درباره کره‌شمالی گفت‌وگو کنم.
مطابق برخی شنیده‌ها، رئیس دولت اصلاحات گفته است، با توجه به وضعیت کنوني آقاي کروبي، نبايد حصر او برداشته شود. وی تصریح کرده است: در حصر بودن او الآن بيشتر به مصلحت کشور و اصلاحات است. اگر کروبي در شرايط کنوني آزاد شود، بساط روحاني و دولت او را جمع مي‌کند و عليه دولت روحاني کار خواهد کرد و کسي هم نمي‌تواند او را آرام کند.
ابوالقاسم طالبی، کارگردان «یتیم‌خانه ایران» با بیان اینکه انقلاب ما برای مبارزه با استکبار بود و باید در این مسیر حرکت کنیم، گفت: ما انقلابی هستیم نه اصولگرا، نه اصلاح‌طلب و نه اعتدالی. این موضوعات حزبی را بیرون بریزید و به این توجه کنید که ما بچه‌های انقلاب هستیم. ما بچه‌های انقلاب فقط به انقلاب مدیون هستیم، نه کس دیگر.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای گفت: اینکه برخی فکر می‌کنند با فضاسازی و جوسازی می‌توانند مصوبه شورای عالی امنیت ملی مربوط به حصر را باطل ‌کنند، سخت در اشتباه هستند. مصوبه شورای عالی امنیت ملی قانونی و لازم‌الاجراست و هیچ‌کس حق مخالفت با آن را ندارد و قرار است حصر همچنان باقی بماند.
سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این پرسش که آیا شما برای وزارت علوم به مجلس معرفی خواهید شد یا خیر، گفت: طبیعتاً کسی که به عنوان سرپرست برای یک وزارتخانه معرفی می‌شود، یکی از گزینه‌های وزارت است؛ اما تنها گزینه وزارت علوم نیستم.
«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌ نظام در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: عربستان باید از ایران، سوریه و بحرین عذرخواهی کند و اگر این اقدام را انجام ندهد، به این معناست که خواهان بهبود روابط نیست. عربستان همچنین باید از ملت‌های یمن و قطر نیز عذرخواهی کند.
روزنامه «توکیو شیمبون» نوشت: کره شمالی در واکنش به احتمال تحریم‌های بین‌المللی، قصد دارد تأسیسات بزرگ ذخیره‌سازی نفت احداث کند؛ برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که این کشور صرفه‌جویی در مصرف  فرآورده‌های نفتی را هم آغاز کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات