صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۰۴۳۸۶

از انتقاد به دولت تا هماهنگی خنده‌دار

1ـ ایران بارها از توافق هسته‌ای عدول کرده است
سفیر آمریکا در سازمان ملل در سخنانی در مؤسسه «اینترپرایز» بار دیگر مواضع خصمانه کشورش علیه ایران و توافق هسته‌ای را تکرار کرد. وی بدون اشاره به بدعهدی واشنگتن در اجرای تعهدات این کشور در برجام، افزود: من با ترامپ در زمینه چگونگی ادامه برجام و نظر وی درباره این توافق صحبت کرده‌ام؛ اما نمی‌توانم پیش‌بینی کنم ماه آینده ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) پایبندی ایران به این توافق را تأیید می‌کند یا خیر. «نیکی هیلی» در ادامه گفت: توافق هسته‌ای قرار بود به فعالیت هسته‌ای ایران پایان دهد؛ اما ایران همچنان غنی‌سازی می‌کند و بازرسی‌ها نیز محدود است! هیلی همچنین ادعا کرد: ایران در یک سال گذشته بارها از توافق هسته‌ای عدول کرده(!) و آب سنگین بیشتری تولید کرده است؛ تخلف چه کم باشد و چه زیاد، جمهوری اسلامی ایران باید تنبیه شود. گفتنی است، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته است: او بدون اطلاع از مفاد برجام و در راستای ادامه سیاه‌نمایی علیه کشورمان سخن می‌گوید و این گفته‌ها هم هیچ وجاهتی ندارد.

2ـ نیروی انتظامی هم ایستگاه اول است، هم وسط، هم آخر
سردار حسین اشتری گفت: نیروی انتظامی براساس مطالبات مردم، متدینان، مراجع و علما و با توجه به وظیفه خود در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، وظیفه دارد با هرگونه ناهنجاری و اقداماتی که می‌تواند به جامعه آسیب بزند و ما را از مسیر ارزش‌های خود خارج کند، مقابله کرده و در برابر آن ایستادگی کند. فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: در حالی که نیروی انتظامی باید ایستگاه آخر در حوزه عفاف و حجاب باشد، شاهد آن هستیم که در سایه انجام ندادن وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول، نیروی انتظامی هم ایستگاه اول است و هم وسط و هم آخر. وی همچنین افزود: نیروی انتظامی قطعاً با برنامه، عقلانیت، تجربه، دانش و اختیارات خود با قوت در حوزه عفاف و حجاب به وظایف خود عمل خواهد کرد و اصلاً در این زمینه کوتاه نمی‌آییم تا شرمنده شهدا نباشیم.

3ـ هماهنگی با ناوهای آمریکایی برای ایران خنده‌دار است
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طبق قواعد ساحلی خلیج‌فارس جزء حق ایران است و کشورمان باید از منافع خود در آن دفاع کند، گفت:‌ متأسفانه کشوری از آن سوی جهان در خلیج‌فارس برای خود دکان باز کرده و حقوق خاصی قائل است و می‌گوید اگر ایران می‌خواهد به ما نزدیک شود، باید با ما هماهنگ کند که این عین زیاده‌خواهی است و مصداق ظلم مضاعف در حقوق بین‌المللی است. وی با بیان اینکه هماهنگی با ناوهای آمریکایی برای ایران مسئله‌ای خنده‌دار است، تأکید کرد: اگر اتفاقی از سوی تروریست‌ها برای سکوهای نفتی ایران در خلیج‌فارس بیفتد، آیا ناوهای خارجی پاسخگو هستند؟ آیا ملت ایران می‌تواند از خارجی‌ها بخواهد که امنیت سکوهای نفتی را تأمین کنند؟

4ـ انتقاد روزنامه اصلاح‌طلب از اوضاع اقتصادی کشور
روزنامه «قانون» در گزارشی اقتصادی نوشت: «سفره‌های مردم کوچک‌تر شده و در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در ترکیب سبد مصرفی خانوار رخ داده و علت اصلی آن نیز کاهش قدرت خرید مردم است. در حالی مسئولان در این سال‌ها بحث کاهش تورم را مطرح می‌کنند که مردم اثری از این کاهش تورم را در زندگی خود حس نکرده‌اند. اجاره‌خانه‌های بالا نفس مردم را گرفته و شهرنشینان مجبورند بیشتر حقوق خود را دودستی تقدیم صاحبخانه‌ها کنند. بسیاری از اقلام از جمله گوشت ‌قرمز، برنج، شیر و... که نقش مهمی نیز در سلامتی افراد دارند، به دلیل گران بودن، کمتر در سفره‌های مردم یافت می‌شود. شهروندان دیگر تاب شوک قیمتی یا به عبارت بهتر افزایش قیمت‌ها را ندارند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات