صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۰۴۳۸۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 15 شهریور

سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد مبتلایان به بیماری وبا در یمن از زمان آغاز شیوعش در ماه آوریل به 612 هزار و 703 مورد رسیده است. میانگین شیوع بیماری در دو ماه اخیر کاهش یافته، اما در چند روز اخیر حدود سه هزار مورد جدید از ابتلای افراد به وبا گزارش شده است. بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، تاکنون دو هزار و 48 نفر در اثر این بیماری در یمن جان خود را از دست داده‌اند.
عباس سلیمی‌نمین، روزنامه‌نگار و پژوهشگر تاریخ معاصر در مصاحبه‌ای با اشاره به پروژه‌های جریان فتنه درباره موضوع حصر، گفت: در گذشته برخی تندروهای جریان اصلاحات به دنبال اعدام افرادی، مانند «هاشم آغاجری» بودند و امروز همان‌ها دنبال این هستند که میرحسین‌موسوی یا مهدی کروبی اعدام شوند. امثال تاجزاده دنبال این نیستند که مسئله را حل کرده و شرایط حصر را منتفی کنند؛ بلکه منافع آنها حکم می‌¬کند که این مسئله را حادتر از شرایط کنونی آن کنند.
وزیر خارجه سعودی ضمن تکرار مواضع خصمانه خود علیه کشورمان، مدعی شد ایران ثبات منطقه را از طریق حزب‌الله و حملات تروریستی به هم می‌ریزد. عادل الجبیر گفت: سخنان وزیر خارجه ایران درباره نزدیکی دو کشور مضحک است. اگر ایران خواهان بهبود روابط با عربستان است، باید اقدامات تروریستی و مداخلات خود را متوقف کند. ما هیچ جدیتی از سوی ایران در زمینه گفت‌وگو و همکاری دیپلماتیک نمی‌بینیم.
به تازگی نیروهای عراقی یک تروریست داعشی را در پوشش زنانه دستگیر کرده‌اند؛ اما نکته جالب دستگیری این فرد، این است که وی گرچه لباس کامل زنانه را بر تن داشت و صورت خود را آرایش کرده بود؛ اما فراموش کرده بود ریش و سبیل خود را کاملاً بتراشد. کاربران شبکه‌های اجتماعی پس از انتشار عکس این تروریست، لقب کودن‌ترین داعشی را به وی دادند.
با گذشت چهار روز از اجرایی شدن مصوبه بانک مرکزی درباره کاهش نرخ سود شرکت‌های خودروساز، برخی خودروسازان هنوز زیر بار اجرای این مصوبه نرفته‌اند و پیش‌فروش محصولات‌شان را با نرخ‌های سود ۲۰ تا ۲۲ درصد ادامه می‌دهند.
تازه‌ترین گزارش‌ها از میانمار حاکی از آن است که تعداد آوارگان مسلمان میانماری که قربانی خشونت ارتش این کشور شدند، از مرز ۱۲۳ هزار نفر گذشته است. گفتنی است، در این خشونت‌ها بیش از ۴۰۰ نفر کشته شده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات