صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۰۴۴۱۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 19 شهریور

«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» تأکید کرد: حتی اگر آمریکا هم از توافق هسته‌ای عقب‌نشینی کند، اما اروپایی‌ها در آن بمانند؛ باز هم تهران به آن پایبند خواهد بود. وی با هشدار درباره اینکه اگر برجام شکست بخورد، رقابت تسلیحاتی هسته‌ای در منطقه ایجاد می‌شود، گفت: «اگر آمریکا از برجام عقب بنشیند و اروپا هم از آن تبعیت کند، قطعاً توافق فرومی‌پاشد و ایران به سطحی که در گذشته بود (یا حتی) بالاتر از آن بازمی‌گردد.»
پافشاری نادرست بر سقف نرخ دلار سبب شده است سفته‌بازان بازار، ارزی دیگر را برای کسب سود انتخاب کنند که این موضوع موجب حبابی شدن قیمت‌ها شده است؛ به گونه‌ای که رابطه برابری ارزها در بازار داخلی به هم خورده است. مقایسه نسبت داخلی یورو به دلار با نسبت بازار جهانی نشان می‌دهد، نرخ ارز اروپایی در بازار داخلی حبابی شده است.
با وجود اینکه ایران‌خودرو طبق تعهدات خود، قرار بود تحویل پژو 2008 به مشتریان را از شهریور ماه آغاز کند، آمار پنج ماهه نشان می‌دهد تا پایان مرداد ماه فقط چهار دستگاه از این محصول تولید شده است، این در حالی است که 16 هزار درخواست برای دریافت پژو 2008 در سامانه این شرکت ثبت شده است.
دولت کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد، ادعاهای سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بی‌پاسخ نخواهد ماند و دولت آمریکا برای پرخاشجویی وی بهای سنگینی خواهد داد. گفتنی است، نیکی هیلی مدعی شده بود: «سوء استفاده از موشک‌ها و تهدیدات هسته‌ای نشان می‌دهد،‌ رهبر کره شمالی طالب جنگ است.»
«جرارد آرود» سفیر فرانسه در آمریکا به گزارش یک رسانه آمریکایی که مدعی شده است پاریس و لندن از مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند، واکنش نشان داد و گفت: «فرانسه از هیچ گونه بازگشایی (پرونده) برجام حمایت نمی‌کند. این توافق به همین شکلی که هست اجرا شود.»
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با ولی‌عهد عربستان، ولی‌عهد ابوظبی و امیر قطر بر ضرورت وحدت شریکان عربی واشنگتن برای مقابله با تهدید ایران تأکید کرده است.
یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه دستاوردهای ارتش سوریه و مقاومت در دیرالزور را نشانه‌ای برای پایان تروریسم دانست و از ائتلاف آمریکایی خواست تا از اقدامات مخرب خود در سوریه دست بردارد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات