تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۰۴۴۲۲

فلاحت پیشه خطاب به بارزانی: بوی خون به مشام می‌رسد

(روزنامه وقايع اتفاقيه – 1396/05/10 – شماره 466 – صفحه 4)

ایسنا: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به مسعود بارزانی نسبت به برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان هشدار داد و گفت: از آنجا که هنوزعراق از توطئه داعش خلاص نشده است، طرح هرگونه داعیه استقلال‌جویانه در این شرایط بحرانی تنها به بی‌ثباتی و جنگ داخلی منجر می‌شود؛ آقای بارزانی بوی خون به مشامم می‌رسد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب در نامه‌اش به مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق نوشته که به گواه تاریخ، آن دسته از مقامات سیاسی، اطلاعاتی و فعالان رسانه‌ای غرب و رژیم صهیونیستی که همواره به نام حقوق بشر،‌ دموکراسی و سامان لیبرالیستی، بی‌ثباتی را به اقلیم کردی تحمیل کرده‌اند، خود در پشت صحنه شریک جرم دیکتاتورهای منطقه در قتل عام کردها و دیگر مردمان مبارز منطقه و خاصه عراق بوده‌اند. از سال 2003 میلادی با آغاز روند پرشتاب سقوط صدام و نظام‌سازی سیاسی بعد از آن، درایت برادر روشن‌اندیشم جلال طالبانی، جنابعالی و دیگر مبارزان سابق و سیاستمداران امروز کرد سبب شد تا کردها در استقرار ثبات سیاسی عراق نقش محوری بازی کنند و اکنون انتظار این است که چنین نقشی ادامه یابد.

او خطاب به بارزاني در متن نامه آورده است: برادرم جناب آقای بارزانی بدون شک این پایان توطئه نیست و می‌خواهند توطئه آینده را «قوم‌محور» سامان دهند. اگر راهبردهای سه اتاق فکر صهیونیستی،‌ ارتجاعی و نومحافظه‌کاری جنگ‌طلب آمریکایی را کنار هم بگذارید به این توطئه پی خواهید برد.

دربخش ديگري از اين نامه تأكيد شده است: برادرانه انتظار دارم با احتیاط بیشتری در خصوص همه‌پرسی استقلال کردستان در سپتامبر سال جاری عمل نمایید. عراق هنوز از توطئه داعش خلاص نشده است. این کشور رنجور و مظلوم نیازمند ثبات بعد از بحران است. اگر تحت هر عنوانی دولت مرکزی تضعیف شود، عراق روی آرامش نخواهد دید. اکنون بخش اعظم بودجه این کشور صرف امنیت می‌شود این در حالی است که هنوز وارد عصر بازسازی نشده‌اید، عصری که فقط در سایه وحدت، خوش سرانجام خواهد شد. اگر استقلال قومی به گفتمان سیاسی غالب در عراق تبدیل شود حتی اختلافات روزمره اقتصادی،‌ فرهنگی و اجتماعی نیز رنگ و بوی سیاسی خواهد گرفت.

فلاحت‌پيشه افزوده است: بیایید در عراق، ایرن، سوریه و ترکیه با حفظ روحیه ملی خود کماکان تنه درخت و ستون خانه کشورهای خویش بمانیم نه شاخ و برگ‌هایی که با خزان می‌ریزد و آوارگانی که تداوم بی‌خانمانی آنها هدف دشمنانی است که هیچگاه به فکر آرامش من و تو نبوده‌اند.

ش.د9602059

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات