تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۴۴۵۱
روحاني در پايان نشست مشترك سران سه قوه:

کسی نمی‌تواند صدمه‌ای به قدرت نیروهای مسلح ما وارد کند

(روزنامه جوان ـ 1396/05/09 ـ شماره 5150 ـ صفحه 2)

آخرين جلسه رؤساي قواي مجريه، مقننه و قضائيه در دولت يازدهم روز گذشته به ميزباني دكتر روحاني رئيس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رياست جمهوري، رئيس‌جمهور، آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه و دكتر علي لاريجاني رئيس قوه مقننه در اين نشست درباره مهم‌ترين مسائل كشور و منطقه با هم گفت‌وگو كردند. رئيس‌جمهور پس از اين نشست مشترك، با بيان اينكه بعد از دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در سال 96 منتظر فرصتي بوديم كه رؤساي سه قوه راجع به موضوعات مهم كشور و مسائل داخلي و خارجي با هم بحثي داشته باشيم و امروز اين توفيق حاصل و جلسه بسيار خوبي تشكيل شد، گفت: اكنون فصل شروع همدلي و همكاري است و ديگر دوران انتخابات تمام شده و همه بايد دست به دست هم دهيم تا مطالبات مورد نظر در زندگي مادي و معنوي مردم را پاسخ دهيم.

روحاني خاطرنشان كرد: در اين جلسه راجع به وحدت و انسجام بيشتر داخلي ميان قواي سه گانه و همه نيروهايي كه در مسير خدمت تلاش مي‌كنند، مباحثي ميان سران سه قوه سران مطرح شد. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه در زمينه مسائل اقتصادي، به‌ويژه در بخش توليد و سرمايه‌گذاري نيز با هم گفت‌وگو كرديم، افزود: امروز توليد، اشتغال و رونق اقتصادي كه بايد در كشور ايجاد شود، بسيار حائز اهميت است. دكتر روحاني با اشاره به اينكه رؤساي قواي سه گانه بر اين موضوع تأكيد دارند كه بايد از سرمايه‌گذاري به خوبي حمايت كرده و اين حمايت از طرف سه قوه بايد انجام گيرد، گفت: ما به‌دنبال اين هستيم كه يك بسته حمايتي جدي براي سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي، آماده كنيم و با حمايت سه قوه از اين بسته، بتوانيم در نحوه اجرا و عمل همديگر را ياري كنيم. وي تصريح كرد: امروز به خوبي مي‌توانيم سرمايه داخلي و خارجي را جذب كنيم و اگر سرمايه به خوبي جذب شود، حربه‌اي كه امريكايي‌ها در دست گرفتند، به شدت كند مي‌شود، چراكه ما با امريكا ارتباط اقتصادي نداشته و آنها نيز در كشور ما سرمايه‌گذاري ندارند. ما با امريكايي‌ها تجارتي نداريم و اگر بتوانيم با ساير جهان ارتباط بسيار تنگاتنگي در زمينه اقتصادي داشته باشيم آنها هم ديگر يا نمي‌توانند از حربه تحريم استفاده كنند يا اگر هم بخواهند استفاده كنند، تأثيرگذار نخواهد بود.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه سران سه قوه در اين جلسه درباره تحريم‌هاي اخير امريكا و اقداماتي كه بايد در برابر اين تحريم و براي مقابله به مثل انجام شود، گفت‌وگو كردند، افزود: نمونه اين اقدامات كاري است كه مجلس شوراي اسلامي در دست اقدام دارد و انجام خواهد داد و البته اين بحث به تفصيل در جلسه هيئت نظارت، به‌طور جزيي‌تر دنبال مي‌شود تا امريكايي‌ها بدانند بيشترين خسارت را از اينگونه اقدامات خود آنها خواهند برد و اين كارها، آنها را در جهان منزوي خواهد كرد. روحاني با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران امروز در جايگاهي است كه كسي نمي‌تواند به عظمت آن صدمه‌اي وارد كند، خاطرنشان كرد: امروز بين قواي سه‌گانه و ساير اركان نظام، تحت نظر مقام معظم رهبري، وحدت و انسجام وجود داشته و همه قوا از نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران كه حامي اين نظام هستند، حمايت خواهند كرد و كسي نخواهد توانست صدمه‌اي به قدرت نيروهاي مسلح ما وارد كند. رئيس‌جمهور اظهار داشت: ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بسيج مستضعفين، نيروي انتظامي و ساير نيروهاي امنيتي، مورد حمايت ملت، رهبري و سه قوه هستند و ان‌شاء‌الله با استحكام راه‌مان را ادامه خواهيم داد. روحاني ادامه داد: دولت دوازدهم با وحدت و هماهنگي بيشتر با مجلس شوراي اسلامي و قوه قضائيه، در راستاي محقق كردن مطالبات و خواست‌هاي مردم تلاش خواهد كرد.

http://www.Javann.ir/864639

ش.د9602168

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات