تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۴۴۵۹
نايب رئيس فراكسيون اميد:

سپاه از اركان تأمين امنيت پايدار كشور است

(روزنامه جوان ـ 1396/05/05 ـ شماره 5147 ـ صفحه 2)

نايب رئيس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نشست روز سه شنبه جمعي از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با رئيس‌جمهور گفت: همگرايي بين نهادهاي مختلف كشور آرزو و خواست بدخواهان ملت براي ايجاد افتراق و اختلاف بين نيروهاي مسلح و رئيس‌جمهور را خنثي مي‌كند.

محمدرضا تابش در گفت و گو با ايرنا درباره نشست جمعي از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با رئيس‌جمهوري گفت: در هر صورت رئيس‌جمهور رئيس همه ملت ايران و رئيس شوراي عالي امنيت ملي است و تصميماتي كه در حوزه دفاعي و امنيتي كشور اتخاذ مي‌شود در جلسات شوراي عالي امنيت ملي با رياست ايشان است كه با تنفيذ مقام معظم رهبري حالت اجرايي به خود مي‌گيرد. نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: همچنين نيروهاي مسلح و به‌ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم از اركان تأمين امنيت پايدار براي كشور هستند.

‌تابش ادامه داد: هر چقدر اين تعاملات بيشتر باشد هم در پيشبرد امور مؤثر است و هم مردم ازاينكه همه نيروها در جهت تعالي كشور و تأمين امنيت پايدار تلاش مؤثرتر بسيج شود خوشحال مي‌شوند. وي خاطرنشان كرد: اين همگرايي‌ها همچنين مي‌تواند آرزوي بدخواهان ملت براي افتراق و اختلاف بين نيروهاي مسلح و رئيس‌جمهور را خنثي كند.

نايب رئيس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيام‌هاي اين ديدار براي قدرت‌هاي بين‌المللي، با بيان اينكه مقطع فعلي بايد راهبردهاي دفاعي و ديپلماسي در جهت اين باشد كه دولتمردان امريكايي را سر عقل بياوريم، گفت: تركيه به عنوان رقيب ما با بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و توان ديپلماتيك توانست ضعف‌هاي حاصل از وقوع كودتا را جبران كند و در شرايطي كه روابط آن با اروپا دچار تنش شده و حتي سياستمداران تركيه‌اي را راه نمي‌دادند، نقش و راهبرد تعريف شده خود را فراموش نكردند و تلاش كردند نقش منطقه‌اي خود را ايفا كنند.

تابش تصريح كرد: ما هم نبايد از نقش و جايگاه منطقه‌اي خود غفلت كنيم و آمادگي هر نوع اقدام بازدارنده و تدافعي و مقابله به مثل را داشته باشيم. ضمن اينكه اظهار نظرها در خصوص مسائل كلان بايد توسط مسئولاني باشد كه به امور واقف هستند و زير و بم مسائل را مي‌دانند. وي همچنين گفت: ما هم براي مقابله با اقدامات كنگره امريكا طرح يك فوريتي را تصويب كرده‌ايم و منتظر هستيم كه ببينيم آنها چه اقداماتي را مد نظر قرار مي‌دهند ما هم متناسب با آن واكنش نشان خواهيم داد.

http://www.Javann.ir/864030

ش.د9601935

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات