صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۰۴۴۷۶

از تقصیر مردم تا بی‌معنایی برجام

1ـ اگر صداقت دارید نقد را از 88 شروع کنید
رئیس دولت اصلاحات در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفته است: هیچ پایگاهی برای قدرت متمرکز یا دولت به معنای عام کلمه به رسمیت شناخته نمی‌شود، مگر آنکه برآمده از رأی و نظر آزاد مردم باشد. وی افزوده است: خودتان را نقد کنید، حکومت را نقد کنید، با کار کارشناسی همه جریان‌ها را نقد کنید؛ هر جایی که نقد نباشد، به پوسیدگی و فساد می‌انجامد. خود اصلاحات هم باید در درجه اول دائماً مشغول اصلاح باشد. این سخنان در حالی بیان می‌شود که شخص خاتمی، شجاعت و صداقت ندارد تا عملکرد افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در هشت ساله دولت اصلاحات و آشوب‌گری‌ها و فتنه‌انگیزی‌های سال‌های 78 و 88 را نقد کند.

2ـ برجام منهای آمریکا عملاً معنایی نخواهد داشت
روزنامه «آفتاب یزد» در گزارشی با عنوان «برجام منهای آمریکا شدنی نیست؟» نوشت: برجام منهای آمریکا، از دو جنبه حقوقی و عملی قابل بحث است؛ از نظر حقوقی آمریکا نمی‌تواند از این توافق خارج شود، مگر آنکه آژانس انرژی اتمی تصدیق کند ایران تعهداتش را انجام نداده و پس از آن نیز هیئت 1+5 پایبند نبودن ایران را تأیید کند، وگرنه آمریکا به تنهایی در این زمینه نمی‌تواند کاری پیش ببرد؛ اما از نظر عملی مؤسسات و بانک‌های اروپایی قطعاً آمریکا را به ایران ترجیح می‌دهند. باید گفت، بدون آمریکا تداوم یک برجام رقیق امکان‌پذیر خواهد بود؛ اما مطمئناً آن برجام جدی نیست و عملاً بی‌معناست.

3ـ ترافیک تهران تقصیر مردم است!
«محسن پورسیدآقایی» معاون حمل‌ونقل شهردار تهران درباره برنامه شهرداری برای حل معضل ترافیک در اظهاراتی عجیب گفت: ‌«تا مردم نخواهند ترافیک حل شود و همکاری نکنند، واقعاً هیچ کسی نمی‌تواند مشکل کسی را حل کند.» وی با فرافکنی در این زمینه ادامه داد: «واقعاً ترافیک مصداق این آیه قرآن است که تا قومی نخواهد سرنوشت خود را تغییر دهد، سرنوشتش تغییر نمی‌کند.» گفتنی است، در زمان مسئولیت قالیباف اصلاح‌طلبان انتقادات زیادی نسبت به مسئله ترافیک داشتند و حتی با اتهام‌زنی می‌گفتند که شهرداری خود ترافیک مصنوعی در شهر تهران ایجاد می‌کند.

4ـ بیانیه خانواده شهید حججی درباره بازگشت آن شهید
خانواده شهید حججی در بیانیه‌ای درباره بازگشت پیکر آن شهید اعلام کردند: ما اگر قرار بود منتظر برگشتن محسن باشیم، به رفتنش رضایت نمی‌دادیم. رضایت که می‌دهیم، یعنی رضاً برضائک، چه در رفتن، چه در شهید شدن و چه در بازگشتن پیکرش. اگر تقدیر الهی بر آمدن و بازگشت پیکر محسن حججی باشد، قطعاً در بهترین زمان و در بهترین موقعیت این اتفاق می‌افتد، محسن قصه کربلا را از شام شروع کرده، پس منتظر می‌مانیم تا احسن‌الحال‌مان رقم بخورد. در ادامه این بیانیه از تلاش‌های سپاه برای بازگرداندن پیکر شهید قدردانی و بر حفظ منافع نظام تأکید شده است.

5ـ اظهارات نگران‌کننده یوکیا آمانو
یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست خبری خود در حاشیه اجلاس شورای حکام آژانس، تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام، پروتکل الحاقی را در ایران اجرا کرده است. بر اساس این پروتکل، هرگاه نیازی احساس شود، آژانس تقاضای دسترسی خواهد داد و در این زمینه تفاوتی بین پایگاه‌های نظامی و غیرنظامی وجود نداشته و این، درباره همه کشورها [که پروتکل الحاقی در آنها اجرا می‌شود] صادق است. وی در پاسخ به پرسشی در زمینه دیدارش با نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، تصریح کرد: جزئیات این دیدار دیپلماتیک را فاش نخواهد کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات