صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۰۴۵۱۱

از کلید رفع حصر تا دگرگونی در عربستان

1ـ 98 درصد از درآمدهای دولت صرف امور جاری شد
آخرین ارقام عملکرد بودجه سال 96 در قالب گزارش وضعیت بودجه عمومی از سوی بانک مرکزی منتشر شد. در این گزارش آمده است: در چهار ماهه اول امسال از مجموع کل درآمدها ۷۴ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان به بخش جاری و یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان به بخش عمرانی اختصاص یافته است. به این ترتیب، نسبت بودجه عمرانی محقق‌شده در چهار ماهه اول امسال به کل درآمدهای محقق‌شده 7/1 درصد بوده است؛ به عبارت‌ دیگر دولت از ابتدای فروردین ماه تا پایان تیرماه 96 در مجموع 3/98 درصد از کل درآمدهای خود را به بخش جاری اختصاص داده است. گفتنی است، مجموع درآمدهای مالیاتی در چهار ماهه امسال 29 هزار و 690 میلیارد تومان بوده که طبق برش چهار ماهه پیش‌بینی بودجه باید 39 هزار و 560 میلیارد تومان درآمد وصول می‌شد. دیگر درآمدها هفت هزار و 790 میلیارد تومان بوده است؛ اما پیش‌بینی چهار ماه در بودجه 19 هزار و 580 میلیارد تومان درج شده است.

2ـ کلید رفع حصر دست خودشان است
داریوش سجادی با بیان اینکه درباره رفع حصر عده‌ای کاسبی راه انداخته‌اند تا برای خود «نان‌دانی» درست کنند، گفت: «آقایان اگر از حصر ناراحت هستند، راه حل آن بسیار ساده است. راه حل حصر در دست نظام نیست و در دست خودشان است؛ ولی به دلیل آنکه می‌خواهند هم از توبره بخورند و هم از آخور صادقانه با موضوع برخورد نمی‌کنند... درست یا غلط آقایان در سال 88 مدعی تقلب در انتخابات شدند و از طرفی می‌گویند نظام تریبون در اختیار ما نمی‌گذارد، این در حالی است که امروز با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند تمام امکانات رسانه‌ای در اختیار هر فردی است، حال با گذشت بیش از هشت سال آقایان اگر واقعاً قائل به تقلب هستند و آن تقلب وجود دارد، برای بی‌گناهی خودشان بیایند و تمام اسناد مربوط به تقلب را ارائه دهند، در آن صورت افکار عمومی می‌تواند حصر را بشکند و اگر این‌گونه نیست عذرخواهی کنند.»

3ـ دگرگونی بزرگ سیاسی در عربستان
وبگاه عربی «نون‌پست» در یادداشتی با عنوان «آیا موج بازداشت‌ها در عربستان نشانه هراس از چیز بزرگی است»، بازداشت‌های اخیر چهره‌های دینی، آکادمیک و رسانه‌ای در این کشور را نشانه قوی احتمال وقوع تحول سیاسی بزرگ در این کشور دانست. در این یادداشت آمده است: «احتمالاً شکل و سیاق حکومتی در عربستان در مرحله پیش‌رو لائیک خواهد بود؛ به گونه‌ای که دین از حکومت جدا می‌شود و بن‌سلمان در آن نخست‌وزیر عربستان خواهد بود و خادم حرمین شریفین هم فرد دیگری متعلق به نهادی دینی خواهد بود. ناظران معتقدند در این مسیر نشانه‌های بیشتری از روابط بین عربستان و اسرائیل نیز برملا خواهد شد که در نهایت عادی‌سازی کامل این روابط و توسعه آن در سطوح اقتصادی، سیاسی و امنیتی را به همراه خواهد داشت.»

4ـ نفوذ سپاه به مراکز کنترل ‌فرماندهی آمریکا
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: «همه جهان از جمله آمریکایی‌ها به سوریه و عراق آمده‌اند تا این کشورها را تجزیه کنند؛ اما نهایت آنچه اتفاق افتاد خواست ایران بود و من هیچ ارتشی را در جهان هم‌تراز با سپاه پاسداران نمی‌بینم.» وی همچنین با بیان اینکه در سال‌های اخیر توانسته‌ایم به مراکز کنترل‌ فرماندهی آمریکا نفوذ کنیم، ‌اظهار داشت: «اسنادی در اختیار داریم که رفتار آمریکایی‌ها در عراق و سوریه را نشان می‌دهد و می‌دانیم که آمریکایی‌ها در اینجا چه کردند، از کنار چه چیزی عبور کرده و چطور از داعش حمایت کردند؛ اگر به ما اجازه بدهند و این اسناد منتشر شود، آمریکایی‌ها بیشتر از گذشته افشا و مفتضح خواهند شد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات