صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۴۵۲۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 26 شهریور

«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون «المنار»، اعلام کرد که دولت سوریه هم با «نیروهای دموکراتیک سوریه» ـ که مورد حمایت آمریکا هستند ـ هم با داعش و هم با هر نیروی خارجی که به طور غیر قانونی در این کشور حضور دارند، خواهد جنگید. شعبان گفت: «ما تا آزادسازی کامل سرزمین‌مان از (اشغال) هرگونه متجاوز، علیه این نیروها اقدام خواهیم کرد.»
مريلا زارعي در جشن روز سينما از سکوت سفيران صلح سازمان ملل در قبال کشتار مسلمانان در ميانمار انتقاد کرد و گفت: «سينما اگر بخواهد تأثير بگذارد، بايد تأثير بگيرد. مسلمانان بي‌گناه در ميانمار از بين مي‌روند، در حالي که سکوت سفيران صلح را شاهد هستيم.» جالب اينجاست که انتقاد صريح زارعي از هنرمنداني که به عنوان سفيران صلح سازمان ملل فعاليت دارند، کمترين بازتاب را در رسانه‌ها داشت!
به تازگی حجاریان، موسوی‌لاری، تاج‌زاده و چند نفر دیگر از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب طی جلسه‌ای با خاتمی مباحثی درباره دولت و رابطه اصلاحات و دولت و اینکه این موضوع باید بازتعریف بشود، مطرح کرده‌اند. بر پایه شنیده‌ها، خاتمی کلیت انتقادات این فعالان اصلاح‌طلب به دولت را پذیرفته و گفته است، در خودمان باید این حرف‌ها را شفاف بزنیم؛ من هم دیگر امیدی به روحانی ندارم.
آیت‌الله مؤمن در گفت‌وگویی با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان در زمان امام نیز استصوابی بود، گفت: هیچ‌ مرجعی اجتهاد سیدحسن خمینی را تأیید نکرده بود. وی همچنین تأکید کرد: ما به خدا مسلمانیم و با کسی دعوا نداریم و اگر آدم فاضلی را بشناسیم، آن را تأیید می‌کنیم.
سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام مدت‌هاست از سوی آمریکا نقض شده، گفت: آمریکا در حال خروج از برجام است، بدون آنکه به طور رسمی آن را اعلام کند و مسئولیتش را برعهده بگیرد.
روزنامه «هاآرتص» فاش کرد، برخلاف نتانیاهو و لیبرمن که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را به نفع اسرائیل می‌دانند، دیگر مقامات بلندپایه وزارت جنگ و نهادهای اطلاعاتی، با این دیدگاه موافق نیستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات