تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۰۴۵۵۳
در آخرین نشست خبری سخنگوی دولت حسن روحانی اعلام شد

دولت مسئول سلامتی محصورین است

(روزنامه همدلي – 1396/05/11 – شماره 659 – صفحه 2)

آخرین نشست خبری سخنگوی دولت یازدهم روز گذشته در حالی برگزار شد که مهدی کروبی، از معترضان انتخابات سال 88 که از دولت گذشته در حصر به سر می‌برد، این روزها به خاطر ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری است. همین مسئله باعث شد حصر یکی از موضوعاتی باشد که سخنگوی دولت حسن روحانی در نشست خود با خبرنگاران به آن پاسخ دهد. محمدباقر نوبخت دیروز اعلام کرد که دولت روحانی خود را مسئول سلامت میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی می‌داند. او درباره طرح شدن وضعیت سلامتی محصورین در شورای عالی امنیت ملی نیز گفت: این شورا اخیرا جلسه‌ای نداشته است و در آخرین جلسه شورا نیز این موضوع بررسی نشده است.

آرزوی سلامتی نوبخت برای موسوی و کروبی

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره پیگیری وضعیت سلامت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در هفت هشت روز اخیر جلسه‌ای در شورای عالی امنیت نداشتیم. موضوع جلسه پیشین این شورا هم در مورد این مسئله‌ای که شما اشاره کردید نبوده است. ضمن آرزوی سلامتی برای این عزیزان، امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش آید که دغدغه‌ای برای خانواده‌ آنها و مردم پیش نیاید. باید برای دفاع از منافع ملی و برقراری آرامش در جامعه تلاش کنیم.

دولت خود را مسئول سلامتی موسوی و کروبی می‌داند

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وزیر بهداشت اعلام کرده شخصا پیگیر مسئله درمان کروبی است و از طرف دولت ماموریتی ندارد، گفت: وزیر بهداشت پزشک آزاد نیست، بلکه عضو کابینه است و اگر اقدامی در این زمینه انجام می‌دهد در راستای ایفای تعهدات خود است. ما موظفیم که برای هر شهروندی که کسالت داشته باشد اقدام کنیم، چه برسد به این افراد که ما خود را مسئول سلامتی آن‌ها می‌دانیم. در این رابطه با وزیر بهداشت صحبت می‌کنیم و ان‌شاءالله سلامتی عاجل برای این شخصیت‌ها ایجاد و کدورت‌ها رفع شود. باب مفتوح است و رهبری هم در این خصوص هیچ چیزی را غیر قابل حل ندانسته‌اند.

هیات عالی نظارت بر قراردادهای نفتی توتال را تایید کرد

نوبخت درباره گزارش نهایی هیات عالی نظارت بر قراردادهای نفتی گفت: این هیات به اتفاق آرا قرارداد توتال را تایید کرده است. این قرارداد بزرگ بیش از 85 میلیارد دلار در 20 سال عواید دارد که فقط 12میلیارد دلار آن سهم طرف مقابل است و عواید اصلی آن متعلق به کشور و مردم ایران است. ما باید در سال 65 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم تا به رشد 8درصدی برسیم، اما فقط با 5 میلیارد دلار سرمایه خارجی در قرارداد نفتی چه مباحثی و حتی طرح سه فوریتی مطرح شد. این قرارداد نفتی دنباله مذاکره طولانی مدت هیات دیپلماتیک ما با 6 کشور دنیاست. اگر از این فرصت استفاده نکنیم پس چرا آن همه تلاش کردیم. نباید حرف هایی زده شود که در میان مردم تردید ایجاد شود.

لغو کنسرت‌ها باعث تاسف است

او در مورد لغو کنسرت شهرام ناظری و اقدام دولت برای ممانعت از تکرار این اتفاقات اظهار داشت: لغو این کنسرت باعث تاسف است. انتظار ما این است مسئولان محلی واقع‌بینانه شرایط اجتماعی استان‌های خود را مدیریت کرده و کاری نکنند مسائل استانی نگرانی ملی را به همراه داشته باشد. حمایت از هنرمندان برای دولت حائز اهمیت است و من وقتی شنیدم این اتفاق برای هنرمند اصیل،‌ محترم و نکونامی مثل شهرام ناظری رخ داده بسیار متاسف شدم.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت آن‌چه را که در توان داشته باشد در این زمینه انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: برای لغو این کنسرت حرف‌های متناقضی شنیده شد که خارج از حوزه کاری دولت بود. این اتفاقات برای نظام هم خوب نیست. حتی با هنرمندی که اعتبار هنری‌اش مخدوش است باید در چارچوب قانون رفتار شود چه برسد به هنرمندان اصیلی مثل شهرام ناظری.

درباره حصر دولت گذشته باید پاسخگو باشد

نوبخت درباره گزارش دیوان محاسبات از تخلفات احمدی‌نژاد اظهار کرد: عدد و رقم این تخلفات را دادستان دیوان محاسبات اعلام کرده که عدد 7 – 8 هزار میلیارد عدد بسیار بالایی است. ما تاکنون تلاش نکرده‌ایم عدد و ارقام را منعکس کنیم تا مسیر قانونی طی شود. الان هم مطرح شده که احکام قطعی در این باره صادر شده که ان‌شاء‌الله این احکام اجرا شود، زیرا از این بابت خسارت بسیار سنگینی به کشور وارد شده و مردم هم احساس می‌کنند در رابطه با منافع ملی حساس باشند تا از این دست اتفاقات رخ ندهد.

سخنگوی دولت روحانی همچنین با اشاره به سوالاتی که درباره وضعیت سلامت محصورین پرسیده شد گفت: من چقدر متاسفم سوالاتی درباره سلامتی بعضی عزیزان مطرح شد، این‌ها همه محصول دوره گذشته است. آن دولت باید به این مسائل پاسخ دهد که چه شرایطی برای کشور ایجاد کرده است.

http://www.hamdelidaily.ir/?newsid=35093

ش.د9602051

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات