صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۰۴۵۶۰

اخبار کوتاه سه‌شنبه 28 شهریور

فرید گلکار، رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها از همکاری ایران با یک شرکت آلمانی برای باروری ابرها خبر داد و گفت: میزان سرانه آب تجدیدشونده کشور از شش هزار و 850 مترمکعب در سال 1335، هم اکنون به 1100 متر مکعب رسیده است. وی ادامه داد: مؤسسه تحقیقات آب تلاش دارد با همکاری شرکت FKA آلمان ضمن افزایش بارش در کشور در بحث تگرگ‌زدایی نیز از بروز خسارات جدی به محصولات کشاورزی و آسیب به خودروهایی که در پارکینگ فضای باز کارخانه‌‌های خودروسازی هستند، جلوگیری کند.
مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تعیین تکلیف سرمایه‌‌گذاری‌ شرکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: ظرف سه ماه آینده تکلیف برخی از تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت‌های خارجی امضا شده، مشخص می‌شود. همچنین، نتیجه مطالعات و بررسی اقتصادی برخی از این شرکت‌ها در نیمه دوم سال مشخص خواهد شد. «توتال» و «شل» از مهم‌ترین این شرکت‌ها هستند، البته چند شرکت بزرگ دیگر نیز وجود دارند که تأکید کرده‌اند نام آنها رسانه‌ای نشود.
جنبش اسلامی حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: همه واحدهای اداری و حکومتی خود را در غزه تعطیل کرده است و از این پس، باریکه غزه از نظر حکومتی تحت سیطره جنبش حماس نخواهد بود! حماس همچنین اعلام کرد: از دولت خودگردان فلسطین به ریاست «رامی الحمدلله» دعوت شده است تا فوری به غزه بیایند و واحدهای اداری این قسمت از خاک فلسطین را تحویل بگیرند.
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت پرتاب ماهواره‌های دانشگاهی گفت: در حال حاضر سه مجموعه ماهواره در کشور داریم که آماده پرتاب هستند و در نوبت پرتاب قرار دارند. در این زمینه صحبت‌هایی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داشته‌ایم و زمانی که آنها اعلام آمادگی کنند، پرتاب‌ها را انجام می‌دهیم.
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نگرش خصمانه دولت آمریکا و نیز سیاست‌های تخریبی و اقداماتی که با هدف تضعیف توافق هسته‌ای و جلوگیری از منافع مشروع ایران از اجرای کامل و بدون محدودیت آن صورت می‌پذیرد، مخالف متن و روح برجام است.
گروهی متشکل از 76 شخصیت برجسته اروپایی که در بین آنها نام‌های آشنایی، از قبیل «خاویر سولانا» به چشم می‌خورد، با امضای نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار حفظ برجام شدند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات