صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۴۵۷۷

از گفتار عوام‌فریبانه تا مماشات تأمل‌برانگیز

1ـ سخنان ترامپ نشان‌دهنده گفتار عوام‌فریبانه اوست
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنان وی به ویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت، چنان سخیف، شعاری و بی‌محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد. ظریف همچنین اظهار داشت: سخنان وقیحانه و جاهلانه رئیس‌جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی‌اطلاعی و رفتار و گفتار عوام‌فریبانه ایشان را نشان می‌دهد که در کنار واقعیاتی، همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم‌های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی، حاصلی جز انزوا و بی‌اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

2ـ سپاه برای امنیت و مبارزه با تروریسم ایفای نقش می‌کند
رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه‌های آمریکا گفت: بزرگ‌ترین مسئولیت دولت دفاع از امنیت مردم و امنیت ملی کشور است؛ من تعجب می‌کنم که چطور درباره سلاح دفاعی ما سخن گفته می‌شود؛ اما درباره انواع تسلیحات تهاجمی که هر روز مردم یمن را هدف قرار می‌دهند، صحبت نمی‌شود. وی گفت: سپاه یک نیروی بزرگ مردمی و نظامی در کشور ما است و در جنگ هشت ساله نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و امروز هم برای امنیت ایران و مبارزه با تروریسم نه تنها در ایران، بلکه در سوریه و عراق، نقش بسیار مؤثر و مهمی را ایفا کرده و می‌کند.

3ـ نمی‌توان به جدایی آمریکا و اروپا دل خوش کرد
«داوود هرمیداس‌باوند» در مصاحبه با روزنامه شرق با اذعان به اینکه نمی‌توان چندان بر روی شکاف میان آمریکا و اروپا حساب باز کرد، گفت: «این نکته را باید در نظر داشت که همراهی نسبی اتحادیه اروپا با ما در هر وضعیتی ادامه پیدا نمی‌کند. بنابراین اگر آمریکا بخواهد تحریم‌های یکجانبه مضاعف خود را علیه ما فعال کند، بسیاری از شرکت‌های اروپایی ترجیح می‌دهند خودشان را به دردسر نیندازند. آنها می‌آیند، مذاکره و تفاهم می‌کنند، اما در مرحله اجرا متوقف می‌شوند؛ چرا که تحریم‌های آمریکا تحریم‌های یکجانبه مضاعف است؛ یعنی دیگران نیز باید رعایت کنند و در صورت نادیده‌گرفتن آن از سوی آمریکا تحریم می‌شوند.»

4ـ مذاکره مجدد به‌ هیچ‌وجه پذیرفته نیست
علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در پاسخ به ادعای یک رسانه آمریکایی در حمایت پاریس و لندن از مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای با ایران اظهار داشت: به ‌هیچ‌وجه مذاکره مجدد از سوی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست. وی در ادامه افزود: برای یک ‌بار توافق انجام‌ شده و هیچ نوع تردیدی از سوی کشورهای مذاکره‌کننده در زمینه این قرارداد نیست و پیشنهاد مذاکره مجدد پذیرفته نخواهد شد. ولایتی در توضیح موضع ایران در قبال همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق نیز گفت: موضع ایران کاملاً روشن است، از تمامیت ارزی کشورهای منطقه و عراق حمایت می‌کنیم.

5ـ مماشات دیوان محاسبات تأمل‌برانگیز است
عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس درباره تبرئه نجومی‌بگیران از سوی دیوان محاسبات و بررسی قانونی بودن آن، اظهار داشت: مماشات دیوان محاسبات مشکوک و تأمل‌برانگیز است. حقوق‌های نجومی عمل بسیار قبیحی بوده و مورد تأیید هیچ فرد، سازمان و ارگانی نیست. از نظر رهبر معظم انقلاب و مردم، این‌چنین وجوهات و تخلفاتی محکوم بوده و خواستار پیگیری از متخلفان از سوی مراجع قانونی هستند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن گلایه از دیوان محاسبات، اظهار داشت: دیوان محاسبات باید براساس مستندات به پرونده‌های نجومی‌بگیران رسیدگی کند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات