صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۴۵۷۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 29 شهریور

ریاد حداد، سفیر سوریه در روسیه اعلام کرد: همه کشورهایی که به ما در مقابله با تروریسم کمک کرده‌اند، برای ورود به اقتصاد سوریه حق تقدم دارند. وی تأکید کرد: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به طور ویژه دستور داده است تا با شرکت‌های روسی که می‌خواهند به سوریه ورود کنند، همکاری شود. سوریه همچنین از روسیه دعوت کرده است به کمک ایران و ونزوئلا یکی از پالایشگاه‌های نفتی این کشور را ارتقا داده و یک پالایشگاه نفتی دیگر نیز بسازند.
براساس اخبار دریافتی، جمعیت ماهیان خاویاری دریای خزر (معروف‌ترین خاویار جهان) ۹۰ درصد کاهش‌ یافته است. پس از فروپاشی شوروی کشورهای حاشیه دریای خزر مدیریتی بر حفظ، نگهداری و تولید این نوع ماهیان نداشتند و سرازیر شدن پساب‌ها، به ویژه از رودهای بزرگ روسیه کاهش جمعیت ماهیان خاویاری را تشدید کرد. گفتنی است، ژاپن، رژیم صهیونیستی و چین رقیب جدی‌ برای بازار خاویار ایران محسوب می‌شوند.
بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، طی فاصله زمانی سال‏‌های 1390 تا 1395 تعداد 516 هزار و 922 نفر از استان‌های دیگر به استان تهران مهاجرت کرده‌‌اند. استان‏‌های البرز، لرستان، همدان و خراسان رضوی به ترتیب با 855/50، 136/41، 648/33 و 414/33 نفر بیشترین مهاجران را به تهران داشته‌اند.
«ریچارد هاوس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا به دنبال سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در هفتادودومین مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: سخنرانی ترامپ در سازمان ملل تکرار «محور شرارت» (جرج بوش) بود، با این تفاوت که عراق کنار رفته؛ اما ایران و کره شمالی باقی مانده‌اند.
ترکیه و فرانسه قصد دارند برای برگزار نشدن همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق بین بغداد و اربیل میانجی‌گری کنند. دو کشور تلاش خواهند کرد سقف زمانی مشخصی برای حل مشکلات تعیین کنند و بکوشند حقوق کردها براساس قانون اساسی عراق تضمین شود.
رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه رفتار ترامپ همه زمینه‌های مثبت را از بین می‌برد، درباره مذاکره ایران با آمریکا گفت: وقتی ترامپ از تغییر رژیم می‌گوید و تعهدات مهم دولت آمریکا را زیر پا می‌گذارد، دیدار و مذاکره معنا ندارد.
محمدجواد ظریف در پیام توئیتری در واکنش به سخنان ترامپ نوشت: «سخنرانی جاهلانه و نفرت‌پراکن ترامپ به درد قرون وسطی می‌خورد، نه قرن بیست‌ویکم و ارزش پاسخ دادن ندارد. همدلی ساختگی با ایرانیان کسی را فریب نمی‌دهد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات