صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۴۷۵۵

اخبار کوتاه دوشنبه 3 مهر

خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: به درخواست دولت عراق، کلیه پروازهای ایران به مقصد فرودگاه‌های سلیمانیه و اربیل و همچنین پروازهای عبوری از فضای کشورمان از مبدأ اقلیم کردستان متوقف شد. گفتنی است، پس از ایران شورای امنیت ملی ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از این پس آسمان این کشور بر روی هواپیماهایی که به مقصد یا از مبدأ استان کردستان عراق پرواز کنند، بسته خواهد بود.
الیاس حضرتی گفت: اکنون بزرگ‌ترین مشکل مجلس خالی بودن از افراد قوی است و متأسفانه افرادی وارد مجلس شده‌اند که سطح بسیاری پایینی نسبت به ماهیت مجلس دارند. سطح مجلس به شدت افت کرده و اگر در دور بعد از این هم ضعیف‌تر شود، ولو اینکه از یک جناح خاص هم باشد، نخواهد توانست بار کشور را به دوش بکشد.
امینی، معاون برنامه‌‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه با بیان اینکه کل مطالبات پیمانکاران وزارت راه ۹۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: در سال جاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه منتشر کردیم، ۵۸۰ میلیارد تومان نقدی به پیمانکاران داده‌ایم و در دو مرحله دیگر با انتشار اسناد خزانه تخصیص را به ۳۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسانیم.
مدیرعامل بانک دولتی BPI فرانسه اعلام کرد: این بانک قرار است از سال 2018 پانصد میلیون یورو معادل 598 میلیون دلار از پروژه‌های شرکت‌های فرانسوی در ایران را تأمین مالی کند. وی تأکید کرد: ما تنها بانک فرانسوی هستیم که می‌توانیم بدون ترس از تحریم‌های احتمالی آمریکا دست به چنین اقدامی بزنیم.
سیدمحمود علیزاده طباطبایی با بیان اینکه ممنوع‌الخروجی فائزه هاشمی به دلیل پرونده قضایی نیست؛ بلکه بر اساس ماده 16 قانون گذرنامه ممنوع‌الخروج شده است، گفت: طبق ماده 16 قانون گذرنامه، اگر قاضی خروج کسی را از کشور به مصلحت نداند، می‌تواند بدون داشتن پرونده قضایی، فرد را ممنوع‌الخروج کند.
محمود صادقی، عضو فراکسیون امید در صفحه توئیتر خود و در واکنش به احتمال حضور الهام امین‌زاده در وزارت علوم نوشت: وقتی روحانی برای مردان دانای آموزش عالی مایه نمی‌گذارد، عرصه برای عرض اندام زنانی باز می‌شود که در این عرصه نه تجربه دارند و نه مقبولیت.
حجت‌الاسلام منتظری با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به دادستان‌های کل هفت کشور قطر، ترکیه، مالزی، اندونزی، عمان، پاکستان و روسیه، ضمن پیشنهاد برای تشکیل کارگروه حقیقت‌یاب در زمینه جنایات علیه مسلمانان میانمار، خواستار پیگیری قضایی و سیاسی این جنایات شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات