صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۰۴۸۰۸

حرف روز/ تمسک به عاشورا؛ نياز زمانه ما

آنگاه كه حسين‌بن‌علي(ع)، آموزگار بزرگ شهادت، خطاب به يارانش فرمود: «اني لا اري الموت الا سعاده و لا الحياه مع الظالمين الا برما» (مرگ را جز سعادت و خوشبختي نمي‌بينم و زندگاني با ستمگران را جز هلاکت و بدبختي نمي‌دانم)؛ سبكي را براي زيستن بر محور عزت و آزادگي بنا نهاد كه براي هميشه تاريخ الهام‌بخش مجاهدان راه حق و مشتاقان به آزادانه زيستن خواهد بود[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: آنگاه كه حسين‌بن‌علي(ع)، آموزگار بزرگ شهادت، خطاب به يارانش فرمود: «اني لا اري الموت الا سعاده و لا الحياه مع الظالمين الا برما» (مرگ را جز سعادت و خوشبختي نمي‌بينم و زندگاني با ستمگران را جز هلاکت و بدبختي نمي‌دانم)؛ سبكي را براي زيستن بر محور عزت و آزادگي بنا نهاد كه براي هميشه تاريخ الهام‌بخش مجاهدان راه حق و مشتاقان به آزادانه زيستن خواهد بود.
مروري بر آرمان‌ها و آموزه‌هاي مكتب حسيني ما را با حقايق و معارفي آشنا می‌کند كه مي‌توان آنها را ارزش‌هايي فراتاريخي دانست كه نشانه‌اي از آن را در همه نهضت‌هاي حقيقت‌گراي تاريخي مي‌توان يافت. در صدر همه اين آرمان‌ها، حريت و آزادگي قرار دارد که حسين(ع) را به سرور و سالار آزادگان جهان بدل کرده است. دستيابي به اين آرمان برجسته يكي از نيازهاي امروز جامعه بشري و ضرورت‌هاي جمهوري اسلامي در مسير دستيابي به آرمان‌هاي نهضت اسلامي است. مسئله مبارزه با ظلم و جور را مي‌توان هم در سياست داخلی و هم در سياست خارجی مورد توجه قرار داد. در سياست داخلی، پرهيز از تعدي و ظلم به حقوق ملت از سوی دستگاه‌ها و نهادهايي كه به واسطه مأموريت‌هاي ذاتي خود نيازمند اقتدار و استيلا هستند (همچون دستگاه قضايي و نيروي انتظامي)، همچنين تلاش براي تقويت اركان مردم‌سالاري ديني كه بر حقوق و آزادي‌هاي ملت تأكيد دارد، يكي از نشانه‌هاي تمسك به اباعبدالله(ع) خواهد بود.
در سياست خارجي نيز روح ايستادگي و استقامت در برابر استكبار جهاني و استعمارگران زياده‌خواه و تأكيد بر شعار «نه شرقي نه غربي» و حمايت از مظلومان و مستضعفان عالم، آرمان‌هايي است كه منشأ و مبدأ آن را در حركت حسين‌‌بن‌علي(ع) بايد جست‌وجو کرد. در جهاني كه نظام سرمايه‌داري ـ صهيونيستي، در تلاش است تا همه مخالفان و منتقدان خود را به بردگي مدرن و تسليم و وادادگي بكشاند، توجه به روح قيام امام حسين(ع) و تسليم نشدن در برابر فاسق و فاجر زمانه به خوبي مي‌تواند مانیفست سياست خارجه جمهوري اسلامي قرار گيرد.
تكرار هر ساله عزاي اباعبدالله‌الحسین(ع) فرصتي براي بازخواني اين دفتر عظيم تاريخي است. نهضت كربلا حقيقتي كهنه و مانده در دوردست تاريخ نيست! چراغی است كه همچنان روشن‌كننده راه حقيقت‌پرستان و آزادي‌خواهان و عزت‌مداران بوده و تا زمانه «تشكيل دولت موعود حق» باقي خواهد ماند، تا آن زمان كه وعده ظهور منتقم خون ثارالله فرا رسد!
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات