صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۰۴۸۱۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 5 مهر

پژوهشگران دانشگاه برکلی مدعی شده‌اند، دانشگاه ملك عبدالعزيز و دانشگاه ملك عبدالله با ارسال رایانامه به دانشمندان تراز اول جهان و طرح پيشنهاد همكاري در ازاي يك همكاري مختصر، كه شامل دو بار حضور در سال و هر بار يك هفته در این دانشگاه‌ها و دریافت كليه هزينه‌های طرح‌های تحقیقاتی می‌شود، از آنها می‌خواهند نام دانشگاه‌هاي سعودی را در مقالات علمي خود ـ که در فصلنامه‌های معتبر علمی منتشر می‌شوند ـ ذكر کنند. گفتنی است، هدف رژیم سعودی از این اقدام افزایش رتبه علمی این کشور در جهان و ایجاد ارتباط میان دانشمندان تراز اول جهان با دانشجویان این کشور است.
نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در تذکری با اشاره به تدوین سؤال از رئیس‌جمهور درباره عملکرد مؤسسات مالی و اعتباری گفت: «یا سؤال ما را اعلام وصول کنید یا رئیس‌جمهور به مجلس آمده و در خصوص این مؤسسات گزارشی ارائه دهد.» قاضی‌پور خطاب به لاریجانی اظهار داشت: «شما برای تعامل با دولت خودکشی می‌کنید، اما دولت باید به حق و حقوق مردم توجه کند.»
ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا خواستار ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران شد.  وی گفت: «پایبند ماندن ما به توافقاتی که آنها را امضا کرده‌ایم، بر تمایل دیگر طرف‌ها برای امضای توافق با ما اثرگذار خواهد بود.» دانفورد اضافه کرد: «خروج از توافق هسته‌ای می‌تواند بر مذاکرات احتمالی ما با کره شمالی اثرگذار باشد.»
منصور بزمی، معاون فناوری و امور بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت از طراحی و ساخت پالایشگاه تمام ایرانی در کشور سوریه خبر داد و گفت: با توجه به تخریب زیرساخت‌ها، این کشور به پالایشگاه نیاز دارد که برنامه ساخت آن به صورت تمام ایرانی طراحی و آماده احداث شده است که با سرمایه‌گذاری کشورهای ثالث اجرایی خواهد شد.
قرار است امروز دو فروند هواپیمای ATR وارد ناوگان هوایی کشور شود. هما در قالب قرارداد‌هایی‌ قصد دارد 200 فروند هواپیما، شامل 100 فروند ایرباس، 80 فروند بوئینگ و 20 فروند ATR خریداری و وارد ناوگان خود کند. از محل این قراردادها تاکنون سه فروند ایرباس و چهار فروند ATR وارد ناوگان هما شده است.
وزیر مهاجرت دانمارک با انتشار یک کاریکاتور موهن منتسب به پیامبر گرامی اسلام(ص) گفته است این کار نشانه وجود آزادی بیان در دانمارک است و دانمارکی‌ها باید به چنین کاری افتخار کنند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات