تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۴۸۶۲
رييس‌جمهور پس از نشست با روساي دو قوه قضاييه و مقننه:

بسته حمايتي براي سرمايه‌گذار خارجي

(روزنامه اعتماد ـ 1396/05/09 ـ شماره 3867 ـ صفحه 3)

چهره‌هاي خندان روساي قوا درست پنج روز پيش از پايان عنوان «رييس دولت يازدهم» براي حسن روحاني. ديروز حسن روحاني ميزبان دو رييس ديگر قوا بود. روساي قوا درست پنج روز پيش از پايان دولت اول حسن روحاني و تنفيذ حكم دوره چهارساله دوم به نهاد رياست‌جمهوري رفتند تا براي آخرين بار در دولت يازدهم با رييس‌جمهور اين دولت جلسه مشترك داشته باشند. كمتر از پنج روز ديگر حسن روحاني عنوان جديدي دارد و «رييس دولت دوازدهم» خوانده مي‌شود. ديروز اما او پس از تصاويري كه از چهره‌هاي خندان روساي قوا از جلسه پشت درهاي بسته بيرون آمد، مفاد اين جلسه را تا اندازه‌اي علني كرد. ديروز حسن روحاني جملات مهمي را از ديدارش با روساي قواي مقننه و قضاييه نقل كرد. تاكيد كرد كه انتخابات ديگر تمام شده است. تمام شدني كه شايد در پايگاه مخالفان او هنوز آنقدرها لمس نشده باشد اما روحاني مي‌گويد حالا ديگر فصل همدلي و همكاري است. در روزهايي كه هنوز بسياري از قرارداد نفتي ايران با توتال ناراضي هستند و از هر تلاشي براي حمله به اين قرارداد استفاده كرده‌اند، رييس‌جمهور اعلام كرد كه تلاش سه قوه از اين به بعد اين خواهد بود كه از سرمايه‌گذاري به خوبي حمايت كنند. حمايتي كه در ماه‌هاي اخير مخالفان دولت از ايجاد آن در كشور جلوگيري كرده بودند تا جايي كه اسحاق جهانگيري دو روز پيش افشاگري كرده بود كه عده‌اي در كشور با مخالفت‌هاي‌شان تلاش مي‌كنند فضايي را در كشور ايجاد كنند كه كسي براي سرمايه‌گذاري به كشور نيايد. روحاني به موضوع حمايت سه قوه از نيروهاي مسلح هم اشاره كرد آن هم در روزهايي كه عده بسياري در تلاش هستند تا فضاي موجود ميان دولت و سپاه را تاريك جلوه دهند و ديدار هفته گذشته رييس‌جمهور با سرداران ارشد سپاه بازهم آنها را راضي نكرده است اما روحاني پس از ديدارش با سران قوا اعلام كرد كه: «همه قوا از نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران كه حامي اين نظام هستند، حمايت خواهند كرد و كسي نخواهد توانست صدمه‌اي به قدرت نيروهاي مسلح ما وارد كند»

يك بسته حمايتي جدي براي سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي، آماده مي‌كنيم

ديدار روز گذشته ميان روساي قوا با حضور حسن روحاني رييس‌جمهور، علي لاريجاني رييس مجلس و آيت‌الله آملي‌لاريجاني رييس قوه قضاييه نخستين ديدار پس از انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم بود كه براي چهار سال ديگر روزهاي ماندن حسن روحاني در كسوت رييس‌جمهور و شركت در جلسات سران سه قوه را تمديد كرد. رييس‌جمهور ديروز پس از اين نشست مشترك، با بيان اينكه بعد از دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در سال ٩٦ منتظر فرصتي بوديم كه روساي سه قوه راجع به موضوعات مهم كشور و مسائل داخلي و خارجي با هم بحثي داشته باشيم و امروز اين توفيق حاصل و جلسه بسيار خوبي تشكيل شد، گفت: اكنون فصل شروع همدلي و همكاري است و ديگر دوران انتخابات تمام شده و همه بايد دست به دست هم دهيم تا مطالبات مورد نظر در زندگي مادي و معنوي مردم را پاسخ دهيم. روحاني خاطرنشان كرد: در اين جلسه راجع به وحدت و انسجام بيشتر داخلي ميان قواي سه گانه و همه نيروهايي كه در مسير خدمت تلاش مي‌كنند، مباحثي ميان سران سه قوه مطرح شد. رييس‌جمهور با اشاره به اينكه در زمينه مسائل اقتصادي، به ويژه در بخش توليد و سرمايه‌گذاري نيز با هم گفت‌وگو كرديم، افزود: امروز توليد، اشتغال و رونق اقتصادي كه بايد در كشور ايجاد شود، بسيار حايز اهميت است. روحاني با اشاره به اينكه روساي قواي سه‌گانه بر اين موضوع تاكيد دارند كه بايد از سرمايه‌گذاري به خوبي حمايت كرده و اين حمايت از طرف سه قوه بايد انجام گيرد، گفت: ما به‌دنبال اين هستيم كه يك بسته حمايتي جدي براي سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي، آماده كنيم و با حمايت سه قوه از اين بسته، بتوانيم در نحوه اجرا و عمل همديگر را ياري كنيم.

اقدامات آمريكايي‌ها آنها را منزوي‌تر خواهد كرد

اشاره بعدي رييس‌جمهور به موضوع سرمايه‌گذاري بود. هنوز مخالفان دولت اعتراض‌شان به عقد قرارداد ميان ايران و توتال را حفظ كرده‌اند و هر چند روز يك‌بار آن را مورد حمله قرار مي‌دهند. از اظهارات حسن روحاني اين‌گونه برمي‌آيد كه اين قرارداد در اين جلسه هم به ميان كشيده شده است كه حسن روحاني پس از پايان جلسه از لزوم حمايت از سرمايه‌گذاري خارجي در كشور سخن گفته است. وي در اين مورد تصريح كرد: امروز به خوبي مي‌توانيم سرمايه داخلي و خارجي را جذب كنيم و اگر سرمايه به خوبي جذب شود، حربه‌اي كه امريكايي‌ها در دست گرفتند، به‌شدت كند مي‌شود، چراكه ما با امريكا ارتباط اقتصادي نداشته و آنها نيز در كشور ما سرمايه‌گذاري ندارند. ما با امريكايي‌ها تجارتي نداريم و اگر بتوانيم با ساير جهان ارتباط بسيار تنگاتنگي در زمينه اقتصادي داشته باشيم آنها هم ديگر يا نمي‌توانند از حربه تحريم استفاده كنند يا اگر هم بخواهند استفاده كنند، تاثيرگذار نخواهد بود. رييس‌جمهور با اشاره به اينكه سران سه قوه در اين جلسه درباره تحريم‌هاي اخير امريكا و اقداماتي كه بايد در برابر اين تحريم و براي مقابله‌به‌مثل انجام شود، گفت‌وگو كردند، افزود: نمونه اين اقدامات كاري است كه مجلس شوراي اسلامي در دست اقدام دارد و انجام خواهد داد و البته اين بحث به تفصيل در جلسه هيات نظارت، به‌طور جزيي‌تر دنبال مي‌شود تا امريكايي‌ها بدانند بيشترين خسارت را از اين‌گونه اقدامات، خود آنها خواهند برد و اين كارها، آنها را در جهان منزوي خواهد كرد.

همه قوا از نيروهاي مسلح حمايت خواهند كرد

روحاني با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران امروز در جايگاهي است كه كسي نمي‌تواند به عظمت آن صدمه‌اي وارد كند، خاطرنشان كرد: امروز بين قواي سه‌گانه و ساير اركان نظام، تحت نظر مقام معظم رهبري، وحدت و انسجام وجود داشته و همه قوا از نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران كه حامي اين نظام هستند، حمايت خواهند كرد و كسي نخواهد توانست صدمه‌اي به قدرت نيروهاي مسلح ما وارد كند. رييس‌جمهور اظهار داشت: ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بسيج مستضعفين، نيروي انتظامي و ساير نيروهاي امنيتي، مورد حمايت ملت، رهبري و سه قوه هستند و ان‌شاء‌الله با استحكام، راهمان را ادامه خواهيم داد. روحاني ادامه داد: دولت دوازدهم با وحدت و هماهنگي بيشتر با مجلس شوراي اسلامي و قوه قضاييه، در راستاي محقق كردن مطالبات و خواست‌هاي مردم تلاش خواهد كرد.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=81852

ش.د9602009

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات