صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۴۹۰۹

از عبارت‌پردازی تا ارتباط عجیب!

1ـ علیخانی: کسی نمی‌تواند جای آیت‌الله هاشمی را بگیرد
قدرت‌‌الله علیخانی، فعال سیاسی چپ سنتی در مصاحبه‌ای با روزنامه آرمان امروز، از روزنامه‌های نزدیک به کارگزاران سازندگی، درباره چرایی نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دوازدهم و فاصله میان وی با اصلاحات گفت: به نظر من آقای روحانی پس از دوران ریاست‌جمهوری قرار است در این کشور زندگی کند و در فضای سیاسی ایران نقش مؤثری داشته باشد. آقای روحانی به هیچ عنوان دوست ندارد به‌ سرنوشت رئیس دولت اصلاحات دچار شود. وی ادامه داد: انسان به صورت طبیعی به دنبال کمال‌طلبی و ارتقای جایگاه خود است و این وضعیت درباره آقای روحانی نیز وجود دارد. البته در این زمینه گمانه‌زنی‌های زیادی صورت می‌گیرد، از جمله اینکه آقای روحانی قصد دارد جایگاهی، مانند آیت‌الله هاشمی در فضای سیاسی ایران داشته باشد. با وجود این، به نظر من کسی نمی‌تواند جای آیت‌الله هاشمی را بگیرد و آقای روحانی نیز بهتر می‌داند.

2ـ ارتباط دادن عجیب شهید حججی و مرحوم منتظری در شرق!
روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» با انتشار یادداشت تأمل‌برانگیزی نوشت: «پنج‌شنبه‌ای که گذشت در دیار علم و ایثار، در شهر آیت‌الله منتظری و با فراخوان گروه‌ها و ارگان‌های فعال، انبوه مردمی که نزدیک به ٤٠ روز منتظر پیکر بی‌سر شهید محسن حججی بودند، به خیابان‌ها آمدند تا آن شهید عزیز را به سوی آرامستان جنت‌الشهدا بدرقه کنند و به خاک بسپارند. نجف‌آباد، شهر هزاران شهید، اعم از بسیجی و جهادگر و پاسدار، یک ‌بار دیگر خروشید... مردم شهری که شهروندانش تحت‌تأثیر آموزه‌های دینی و آزادی‌خواهانه علمای بزرگ و در رأس آنها مرحوم آیت‌الله‌العظمی منتظری شد، چنان فرزندانی را در خود پرورش داده که می‌توانند بر حسب ضرورت به میدان‌های سخت مبارزه بیایند و از میان مسئولیت‌هایی که پذیرفته‌اند، سرافرازانه بیرون آیند و هر کدام افتخار جدیدی به نام زادگاه‌شان بر جای گذارند!»

3ـ محدودیت‌های اقتصادی به مقصد اقلیم کردستان
سیدحمید حسینی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: به دنبال همه‌پرسی کردستان عراق گمرک ایران در پی اجرای بخشنامه سازمان راهداری مانع خروج ۶۰۰ کامیون حامل سوخت از ایران به مقصد اقلیم کردستان شده است. وی با تأکید بر اینکه ما نباید در بستن مرزها و قطع روابط تجاری با منطقه کردستان عراق پیش‌قراول باشیم، اظهار داشت: یک سوم از کل صادرات ایران به عراق به منطقه اقلیم کردستان است و روزانه حدود دو هزار کامیون از اجناس مختلف، سوخت و گازوئیل به عراق صادر می‌شود که از این میان حدود 500 تا 600 کامیون به منطقه اقلیم کردستان صادر می‌شود. گفتنی است، عراق دومین مقصد صادراتی ایران پس از چین است و روزانه حدود 20 میلیون دلار و ماهیانه حدود 600 میلیون دلار کالا به عراق صادر می‌شود.

4ـ عبارت‌پردازی‌های آمریکا برای اعلام پایبند نبودن ایران به برجام
وبگاه نشریه «پالیتیکو» از مذاکراتی در کاخ سفید درباره عبارت‌پردازی‌های دولت آمریکا برای اعلام پایبند نبودن ایران به توافق هسته‌ای خبر داده است. این رسانه آمریکایی با اشاره به تلاش‌های «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا برای حفظ توافق هسته‌ای برجام، به نقل از یک مشاور کاخ سفید نوشته است: «تیلرسون هنوز در تلاش برای متقاعد کردن ترامپ است.» یک منبع دیگر که از رایزنی‌ها در وزارت خارجه و دفاع آمریکا درباره برجام آگاه است، به پالیتیکو گفت: «دیدگاه تیلرسون در کاخ سفید با مخالفت روبه‌رو است، هر چند او در این دو وزارتخانه مورد حمایت است.» این منبع آگاه گفت: «حتی کسانی که با [تصمیم ترامپ برای اعلام] پایبند نبودن ایران مخالفند، حالا دارند خودشان را با این واقعیتی که اتفاق خواهد افتاد، وفق می‌دهند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات