تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۰۵۱۷۸
وزير اطلاعات تاکيد کرد:

مصلحت‌انديشي؛ سد راه مبارزه با فساد

(روزنامه مردم‌سالاري - 1395/06/04 - شماره 4119 - صفحه 13)

وزير اطلاعات گفت: در جريان مذاکراتي که ما با نظر مقام معظم رهبري و تصميم شورايعالي امنيت ملي از سوي وزارت اطلاعات درباره مبادله زندانيان ايراني و آمريکايي داشتيم، امتيازاتي براي کشور گرفتيم که يکي از آنها بازگرداني 400 ميليون دلار به همراه سود آن بود.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوي در يک برنامه‌ تلويزيوني با اشاره به انسجام دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي در کشور تاکيد کرد: پيوند مردم، نيروهاي نظامي‌و انتظامي‌با وزارت اطلاعات باعث شده مجالي براي تروريست‌ها باقي نماند. وزير اطلاعات به اقدامات انجام شده از سوي دولت يازدهم طي سه سال اخير اشاره کرد و گفت: دولت يازدهم طي سال‌هاي فعاليت خود در عرصه‌هاي سلامت و امنيت خدمات برجسته‌اي از خود به جاي گذاشته است.

وزير اطلاعات با اشاره به اقدامات دولت يازدهم در جهت تامين امنيت کشور گفت: طي سه سال اخير ميان دستگاه‌هاي تاثيرگذار در زمينه امنيت همدلي و همکاري بسيار خوبي پديد آمده است. طي اين سال‌ها ميان وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سپاه، ارتش، ناجا، قوه قضاييه و ستادهاي بالادستي از جمله شوراي عالي امنيت و ستاد کل نيروهاي مسلح و همچنين وزارت رفاه پيوند و همدلي بسيار قوي ايجاد شده است.

علوي در ادامه به برخي اقدامات و تبليغات عليه دستگاه‌هاي امنيتي مختلف در کشور و تلاش در راستاي ايجاد اختلاف ميان اين دستگاه‌ها از سوي دشمنان اشاره و اظهار کرد: دشمنان نظام همواره به دنبال ايجاد تفرقه و چنددستگي ميان نيروهاي جمهوري اسلامي‌بوده‌اند. اين شرايط هوشياري نيروهاي نظام جمهوري اسلامي‌را مي‌طلبد که در زمين دشمن بازي نکنند و به لطف خدا نيز اين هوشياري امروز در همه دستگاه‌ها وجود دارد. در پرتو عنايات رهبري انقلاب، ترقندهاي دشمنان اثرگذاري نداشته و روز به روز پيوند دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي کشور با يکديگر عميق‌تر مي‌شود. وي در همين راستا تاکيد کرد: دشمن نمي‌تواند نقشي در زمينه ايجاد اختلاف ميان دستگاه‌هاي هوشمند اطلاعاتي، امنيتي و قضايي کشور ايجاد کند.

علوي با بيان اينکه دشمن تمام توان خود را به کار گرفته تا ضربه‌اي به امنيت جمهوري اسلامي‌ايران وارد کند، تصريح کرد: تا امروز با هوشياري سربازان گمنام امام زمان و همچنين همکاري دستگاه‌هاي اثرگذار در تامين امنيت کشور، دشمن ناکام مانده و تروريست‌هايي که قصد اقدام عليه امنيت کشور کرده‌اند، تحت اشراف اطلاعاتي قرار گرفته و سپس تعقيب و با آن‌ها برخوردهاي لازم صورت گرفته است.

وزير اطلاعات همچنين با تاکيد بر اينکه وزارت اطلاعات نفس تروريست‌ها را بند آورده است، گفت: وزارت اطلاعات در مناسبت‌هاي مختلف به تروريست‌ها پيغام داده که خيال اقدام تروريستي در ايران را از ياد ببرند.

علوي با بيان اينکه امروز جامعه اطلاعاتي 80 ميليوني با 160 ميليون چشم مواظب امنيت جمهوري اسلامي‌ايران است، خاطرنشان کرد: علاوه بر مردم، همکاري ميان دستگاه‌هاي اطلاعاتي باعث شده که رادار اطلاعاتي جمهوري اسلامي‌ايران عملا نقطه کوري نداشته باشد.

وزير اطلاعات در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و همچنين نيروهاي اطلاعاتي سپاه و برخورد با گروهک‌هاي تروريستي در غرب کشور اظهار کرد: طي روزهاي اخير تيم منافقين در غرب کشور با اشراف اطلاعاتي و همکاري وزارت اطلاعات و سپاه و همچنين تيمي‌در شرق کشور که در حال حفر تونل و به دنبال ايجاد ناامني براي تعدادي از پاسگاه‌هاي شرقي کشور بوده‌اند با همکاري اطلاعاتي وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي‌با آن‌ها برخورد شد.

علوي با اشاره به عمليات انجام‌شده عليه گروهک‌هاي تروريستي در غرب کشور خاطرنشان کرد: در اين عمليات فرمانده تيپ موصل داعش کشته و سه نفر ديگر از آن‌ها دستگير شدند، با همکاري يگان ويژه ناجا و همچنين تک‌تيراندازان ماهر نيروي ويژه و همکاري‌هاي سپاه پاسداران، شناسايي و دستگير شدند.

وزير اطلاعات تاکيد کرد: پيوند مردم، نيروهاي نظامي‌و انتظامي‌با وزارت اطلاعات باعث شده که مجالي براي تروريست‌ها باقي نماند.علوي در ادامه به بيان نقاط ضعف دولت يازدهم پرداخت و با تاکيد بر اينکه ضعف رسانه‌اي يکي از نقاط ضعف دولت يازدهم است اظهار کرد: اين سخن به معناي آن نيست که مسئولان رسانه‌اي دولت تلاشي نمي‌کنند بلکه بدان معناست که دولت در بعد رسانه‌اي کار خود، زياد خرج و سرمايه‌گذاري نمي‌کند و احساس مي‌کنند که صرف هزينه براي تبليغ فعاليت‌هاي خود شرعاً جايز نيست اما در مقابل اين فرصت براي مخالفان پيش مي‌آيد که حملات تندي عليه دولت انجام دهند و جبهه مقابل صدها ميليارد تومان خرج تبليغات عليه دولت مي‌کند.

وي با انتقاد از اظهارات مطرح شده عليه رييس‌جمهور اظهار کرد: متاسفانه برخي درباره رييس‌جمهور، که براساس قانون اساسي شخص دوم مملکت است، عناويني از جمله عمروعاص، ساده‌لوح و خائن نسبت مي‌دهند.

علوي با تاکيد بر اينکه برخي از مخالفان مطالبي دروغ به رييس‌جمهور و اطرافيان او نسبت مي‌دهند، اظهار کرد: نوروز امسال از سوي اين افراد عنوان شد که آقاي رييس‌جمهور به همراه آقاي‌هاشمي‌رفسنجاني و تعدادي ديگر از جمله بنده به کيش سفر کرده‌ايم و در جلسه‌اي مشترک حضور پيدا کرديم. اين در حالي است که من بيش از يک سال و نيم است که به کيش سفر نکرده‌ام.

وزير اطلاعات اظهار کرد: اينکه دولت از نظر رسانه‌اي در مقابل اين تخريب‌ها واکنشي انجام نمي‌دهد از يک طرف ضعف است اما اين ضعف از سر ناتواني نيست بلکه از سر امانتداري است و دولت به دنبال حفظ پول بيت‌المال است.

علوي در ادامه با تاکيد بر اينکه مردم متوجه مي‌شوند که بي‌مهري‌هايي که عليه دولت يازدهم انجام مي‌شود بي‌سابقه است، اظهار کرد: ‌براساس گفته برخي مردم در دو سه سال اخير، نگذاشته‌اند که عکس رييس جمهور در راهپيمايي‌ها در دست مردم به نمايش گذاشته شود. شرايط به گونه‌اي است که گاهي در برخي مراسم برخي جوانان عکس‌هاي رييس‌جمهور را لوله مي‌کنند و در شرايطي که احساس مي‌کنند کسي مانع آن‌ها نمي‌شود آن عکس را در معرض نمايش قرار مي‌دهند.

وي ادامه داد:‌ اخيرا در يکي از سفرهاي استاني که به يکي از استان‌ها داشته‌ايم تعداد زيادي از عکس‌هاي رييس‌جمهور را عده‌اي جمع‌آوري کرده‌اند و اجازه نداده‌اند که مردم آن‌ها را در دست بگيرند. به گزارش ايسنا، وزير اطلاعات در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تاکيد بر اينکه انتقاد عملي بسيار ويژه است، اظهار کرد: دولت لب‌هاي کساني را که انتقاد مي‌کنند مي‌بوسد و از نقد آن‌ها استقبال مي‌کند اما همگان بايد بدانند که ادبيات انتقاد با ادبيات تخريب متفاوت است.وزير اطلاعات با بيان اينکه امروز خيلي‌ها با مشتي گره کرده انتقاد مي‌کنند که اين خود تخريب محسوب مي‌شود، اضافه کرد: در انتقاد حرمت طرف مقابل حفظ مي‌شود و به او توهيني نسبت داده نمي‌شود بلکه منتقد فکر و عمل او را در عين حفظ احترام، تحليل و انتقادات خود را نسبت به او مطرح مي‌کند.

علوي در ادامه صحبت‌هاي خود به بيان اقدامات انجام شده در وزارت اطلاعات در خصوص ايجاد احساس امنيت در ميان مردم پرداخت و با اشاره به احاديثي از ائمه اطهار اظهار کرد: بايد در جامعه به گونه‌اي امنيت برقرار کنيم که مردم آن را احساس کنند و سپس آرامش پيدا کنند. مردم مفهوم امنيت را درک و وجود آن را احساس مي‌کنند به همين دليل است که امروز در جامعه ما آرامش حاکم است. وي با تاکيد بر لزوم حفظ آرامش در کشور و پرهيز از دعوا به تمايل حضور خارجي‌ها در ايران جهت سرمايه‌گذاري اقتصادي اشاره و تاکيد کرد: بايد تلاش کنيم که از دعواهاي موجود در کشور بکاهيم چرا که سرمايه‌گذاران خارجي جايي که دعوا باشد سرمايه‌گذاري نمي‌کنند و چنانچه ما آرامش کشور را با دعواهاي داخلي از دست بدهيم ديگر امنيت براي سرمايه‌گذاران خارجي از بين مي‌رود.

علوي تاکيد کرد: دولت و وزارت اطلاعات به دنبال ايجاد امنيت براي همه از جمله فعالان اقتصادي، دانشگاهيان، فرهنگيان، حوزويان و ساير اقشار جامعه است.

وزير اطلاعات در ادامه صحبت‌هاي خود بر لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادي در کشور تاکيد کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي ستاد اقتصاد مقاومتي گفت: وزارت اطلاعات تمام توان خود را در جهت امنيت اقتصادي و تشويق و ترغيب فعالان اقتصادي به فعاليت در کشور به کار گرفته است. وي با بيان اينکه يکي از آسيب‌هاي جدي در اقتصاد، فساد است، خاطرنشان کرد: در مدت سه سال اخير هزاران هکتار از زمين‌هاي ملي که توسط افراد متعدد مورد تجاوز قرار گرفته بود از دستان آن‌ها خارج شد و همچنين در همين زمينه توانستيم که جلوي هزاران ميليارد تومان فرار مالياتي و قاچاق‌هاي بسياري را بگيريم.

وزير اطلاعات تاکيد کرد: سربازان گمنام وزارت اطلاعات با هر فسادي که ببينند با تدبير برخورد مي‌کنند و هيچگاه امنيت و سلامت اقتصاد را فداي يکديگر نمي‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين علوي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره موضوع حقوق‌هاي نجومي‌با اشاره به تاکيد رييس جمهور بر لزوم برخورد با فساد حتي در صورت وقوع براي نزديکان او اظهار کرد: کار وزارت اطلاعات براساس اطلاعات متقن است نه براساس شايعات. مبارزه با فساد با مصلحت‌انديشي نيز جور درنمي‌آيد.

وي با تاکيد بر لزوم برخورد با مفاسد ادامه داد: نيازي نيست که ما هر برخوردي که را در اين زمينه انجام مي‌دهيم رسانه‌اي کنيم. دولت يازدهم در برخورد با فساد جدي است.

علوي با اشاره به برخوردهاي صورت گرفته از سوي دولت طي سال‌هاي اخير درباره مبارزه با مفاسد خاطرنشان کرد: سال 94 و چند ماه پيش از انتشار فيش‌هاي حقوقي در چند مورد از سوي برخي وزرا و همچنين برخي سازمان‌ها و مديران برخي از بانک‌ها تخلفاتي در زمينه دريافت مالي مشاهده کرديم که به دستور رييس‌جمهور با آن‌ها برخوردهاي لازم انجام گرفت.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درباره لزوم توجه همه دستگاه‌ها به بحث فيش‌هاي حقوقي اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبري نيز تاکيد کرده‌اند، مساله فيش‌هاي حقوقي منحصر قوه مجريه نيست بلکه در بقيه دستگاه‌ها نيز وجود دارد. در همين راستا دولت انتظار دارد که ساير دستگاه‌ها مانند دولت برخوردهاي لازم را انجام دهند. وزير اطلاعات با اشاره به تعداد تخلفات شناسايي شده در جريان ماجراي فيش‌هاي حقوقي اظهار کرد: براساس گفته رييس سازمان بازرسي کل کشور از ميان هزار نفر دريافت‌کننده بالاترين حقوق‌ها تنها 30 نفر حقوق نجومي ‌دريافت کرده‌اند.

علوي همچنين با بيان اينکه نحوه پرداخت رسانه‌ها به موضوع فيش‌هاي حقوقي با يکديگر متفاوت است، افزود: در جريان انتشار فيش‌هاي نجومي‌حقوقي عده‌اي به دنبال برخورد با مسئولان با فساد انجام شده بودند اما عده‌اي ديگر به دنبال ايجاد ابزاري براي تغيير ذهنيت مردم نسبت به دولت بودند و نحوه پرداخت اين رسانه‌ها به موضوع نيز از طريق روش‌هاي اطلاع‌رساني نبود بلکه ادبيات آن‌ها ادبياتي کينه‌توزانه و تخريبي بود.

وي افزود: اين افراد همچنين مي‌گويند که برخورد اين‌گونه دولت با متخلفان حقوق‌هاي نجومي‌ کافي نيست بلکه بايد آن‌ها را بگيرند و بازداشت کنند. اين در حالي است که دستگيرکردن و بازداشت کردن و اقدام قضايي بر عهده دولت نيست بلکه بر عهده دستگاه قضايي است و با توجه به اينکه اين جرم جنبه عمومي ‌دارد دادستاني و مدعي‌العموم مي‌توانند وارد قضيه شوند و برخورد کنند.

علوي با انتقاد از شيوه پرداخت اين افراد به موضوع، گفت: عده‌اي فکر مي‌کنند طرح اين مسائل به دولت ضربه مي‌زنند در حالي که بايد بدانند اينگونه مسائل به نظام ضربه وارد مي‌کند. وزير اطلاعات با انتقاد از عدم پيگيري برخي رسانه‌ها نسبت به بلوکه شدن 2 ميليارد دلار از پول ايران در آمريکا اظهار کرد: پس از آنکه اخيراً 2 ميليارد دلار پول ايران توسط دادگاهي در آمريکا بلوکه شد، برخي در داخل اقدام به فضاسازي عليه دولت کردند اما زماني که معلوم شد اين پول بر اثر سهل‌انگاري دولت قبل بلوکه شده است، ديگر هيچکدام از اين رسانه‌ها به موضوع نپرداختند.

وي خاطرنشان کرد: ‌اين در حالي است که 2 ميليارد دلار معادل 7 هزار ميليارد تومان ايران است، اما چنانچه ما در جريان فيش‌هاي حقوقي بگوييم که حتي هزار نفر ماهي 20 ميليون تومان حقوق دريافت کرده‌اند، در ماه مي‌شود 20 ميليارد تومان. حال اين پرسش مطرح مي‌شود که آيا 20 ميليارد تومان بيشتر است يا 7 هزار ميليارد تومان؟

وزير اطلاعات با تاکيد بر اينکه مردم هوشيار و بيدار هستند، اظهار کرد: مردم موضوعات را درک مي‌کنند و مي‌دانند که آيا بايد براي پايمال شدن 20 ميليارد بايد بيشتر حساسيت به خرج بدهند يا 7 هزار ميليارد تومان.

وزير اطلاعات در بخش پاياني صحبت‌هاي خود با اشاره به مذاکرات انجام شده توسط وزارت اطلاعات در راستاي تبادل زندانيان ايراني و آمريکايي اظهار کرد: علاوه بر 2 ميليارد دلاري که توسط آمريکا مورد تعرض قرار گرفته، يک ميليارد و 710 ميليون دلار نيز از پول ايران در اختيار آمريکا قرار دارد که ماجراي آن به پيش از انقلاب بازمي‌گردد.

وي ادامه داد: پيش از انقلاب براي خريد سلاح، 400 ميليون دلار به آمريکا داده شد اما اين مبلغ از آن زمان در حساب‌هاي آمريکا وجود داشت؛ در جريان مذاکراتي که ما با نظر مقام معظم رهبري و تصميم شوراي عالي امنيت ملي از سوي وزارت اطلاعات درباره مبادله زندانيان ايراني و آمريکايي داشتيم، امتيازاتي براي کشور گرفتيم که يکي از آنها بازگرداني اين 400 ميليون دلار بود. اين 400 ميليون دلار به همراه يک ميليارد و 310 ميليون دلار سود آن را براي کشور مسترد کرديم و اميدواريم که دولت و ديپلماسي دولت موفق شود اين پول را نيز از چنگ آنها خارج کند.

http://archive.mardomsalari.net/Template1/Article.aspx?AID=39095#254313

ش.د9504710

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات