تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۵۱۸۸
دادستان تهران خبر داد

اعلام جرم علیه مدیر شبکه تلگرام

(روزنامه آرمان – 1396/07/05 – شماره 3429 – صفحه 2)

دادستان تهران در نشست شورای معاونان دادستانی تهران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با تسلیت و تعزیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و دهه عاشورا، اظهار داشت: عاشورای حسینی در بر دارنده دو بال شور و شعور حسینی است. آن حضرت در دفاع از اسلام و مقابله با ظلم، ایثار و فداکاری نمودند و حضرت زینب سلام‌ا... علیها نیز با تجلی شعور دینی و با انتقال پیام عاشورا، راه نهضت حسینی را ادامه دادند. امیدوارم این ایام برای مردم ایران که در تاسی از آن حضرت پیشگام بوده‌اند، همراه با شور و شعور حسینی باشد. جعفری دولت‌آبادی با اشاره به ماه مهر و بازگشایی مدارس اظهار داشت: خانواده‌ها توقع دارند پلیس، دستگاه قضائی و دیگر دستگاه‌های مرتبط در حفاظت از دانش‌آموزان و جلوگیری از مزاحمت برای آنان فعال شوند. لذا سرپرستان نواحی دادسرا در این موضوع ورود کنند تا فصل تحصیلات برای مردم توام با آرامش باشد.

نکته دیگری که مورد تاکید دادستان تهران قرار گرفت، پرونده‌های کیفری با موضوع شرارت بود. وی از سرپرستان نواحی خواست که کشف، تعقیب و رسیدگی به چنین جرایمی را در اولویت کاری قرار دهند و افزود: این که کسی جرات ‌کند در حالت مستی چاقو به دست گیرد و اموال مردم را تخریب نماید، نشان از پررنگ نبودن حضور پلیس و سرپرستان دادسرا در آن منطقه است. وی به عنوان مثال، به حادثه‌ای که هفته گذشته در منطقه تهرانپارس رخ داد و عده‌ای مست با عربده‌کشی به تخریب خودروهای مردم اقدام نمودند، اشاره کرد و در خصوص این پرونده اظهار داشت: متاسفانه بازپرس کشیک متهمان را با قرار تامین کیفری خفیف آزاد نمود که تصمیمی نامتناسب بود و با پیگیری مجدد، متهمان دستگیر شدند.

دادستان تهران در بیان ضرورت توجه به چنین قتل‌هایی اظهار داشت: این حوادث نشان می‌دهد که جامعه ما دچار خشم‌های ناگهانی شده و ضرورت ورود جامعه‌شناسان، روان‌شناسان اجتماعی و کارشناسان دینی احساس می‌گردد. وی با یادآوری تاکیدات پیشین پیرامون ضرورت چنین نظارتی، اظهار داشت: برخی گزارش‌های واحد ارزیابی و نظارت دادسرای تهران حاکی از عدم توجه سرپرستان نواحی به این امر است؛ لذا سرپرستان نواحی باید وضعیت شعبات را بازبینی و کنترل نمایند، در اتاق خود را برای مراجعان باز بگذارند، حداقل دو روز را برای ملاقات مردم مشخص نمایند و اگر راه‌های ارتباطی به سرپرست ناحیه بسته شود مشکلات دیگری بروز می‌کند.

اعدام برای رهبر باند فساد

جعفری دولت‌آبادی در خصوص چند پرونده مهم دادسرای تهران طی هفته اخیر اطلاع‌رسانی نمود که از جمله محاکمه اعضای یک باند فساد به رهبری مردی 74 ساله بود که با برگزاری مراسم مختلط و به صورت نیمه عریان، استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی، تهیه عکس‌ و فیلم از زنان و دختران، نسبت به آزار و اذیت جنسی و ارتباط نامشروع با زنان اقدام می‌نمودند. وی در خصوص وضعیت این پرونده اظهار داشت: رهبر این باند فساد به اعدام محکوم شده و پرونده به لحاظ فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

باند فساد در فضای مجازی

دادستان تهران در خصوص ارجاع پرونده با موضوع فعالیت باند فساد و فحشا با استفاده از فضای مجازی اظهار داشت: متهمان این پرونده که هم اکنون شش نفر از آن‌ها بازداشت شده‌اند، فیلم‌های مبتذل و مستهجن را تهیه و دوبله نموده و در فضای مجازی به فروش می‌رساندند. تارنمای مورد استفاده باند مذکور به عنوان بزرگ‌ترین مرجع دانلود فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی فعالیت غیر مجاز می‌کرد و ظرف سه سال گذشته 18000 فیلم و سریال خارجی را پس از دوبله پخش کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها مبتذل و مستهجن بوده است. جعفری دولت‌آبادی از ضابطان مربوط به حوزه فضای مجازی خواست در کنترل این فضا از بعد اخلاقی فعال شوند و افزود: اکنون برخی خانواده‌ها از دسترسی فرزندان به فضای مجازی و تهدیدهای اخلاقی موجود در این فضا اظهار نگرانی می‌کنند. لذا کنترل فضای مجازی توسط پلیس این نگرانی‌ را کاهش خواهد داد.

پرونده حقوق‌های نجومی

دادستان تهران از صدور کیفرخواست در پرونده‌های حقوق نجومی خبر داد و اعلام داشت: این پرونده‌ها ظرف هفته جاری جهت رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد. در خصوص پرونده‌های مرتبط با پزشکان و اساتید هنوز اتخاذ تصمیم نشده، اما در مورد سایر متهمان دریافت حقوق‌های نجومی شامل مدیران شرکت‌های بزرگ دولتی، مدیران بیمه‌ها و بانک‌ها، کیفرخواست صادر گردیده است و در مورد پرونده‌های مفتوح گروه اخیر نیز اتخاذ تصمیم خواهد شد. جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر این که قوه قضائیه باید ضمن حفظ استقلال، تحت تاثیر جریان‌های رسانه‌ای و هیجانی قرار نگیرد و با هر گونه تضییع حقوق بیت‌المال برخورد نماید، در خصوص معیار تشخیص حقوق نجومی اظهار داشت: مبنای اقدام دادستانی دریافت 20 میلیون تومان در ماه بوده و مازاد بر آن، حقوق غیرمتعارف و نجومی محسوب شده است.

اعلام جرم علیه مدیر تلگرام

دادستان تهران اعلام کرد: علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه‌ امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است. این که شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستر مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج نموده و تسهیل کرده است. جعفری دولت‌آبادی در خصوص پرونده بیمه توسعه، از پرداخت خسارت 40 هزار نفر خسارت دیده بیمه اشخاص ثالث و آزادی 770 نفر زندانی توسط بیمه ایران خبر داد. دادستان تهران اعلام کرد: تاکنون 550 میلیارد تومان از اموال شرکت سهامی بیمه توسعه به شرکت بیمه ایران جهت پرداخت خسارات بیمه‌گذاران انتقال یافته و اقدامات برای انتقال سایر اموال شرکت بیمه توسعه تا سقف مطالبات ادامه خواهد یافت.

پرونده محکومان امنیتی

وی در خصوص مهدی خزعلی اظهار داشت: نامبرده از سلامت جسمی برخوردار است و شنبه هفته جاری با همسرش ملاقات داشته است. جعفری دولت آبادی همچنین از محکومیت به حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی هفت نفر از محکومان مرتبط با جریان فتنه که اخیرا در دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده‌اند خبر داد. دادستان تهران به موضوع همه‌پرسی کردستان عراق پرداخت و با ارزیابی این اتفاق به عنوان توطئه‌ای که اسرائیل در پشت سر آن قرار دارد و با هدف تجزیه عراق اجرایی می‌گردد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی چون ترکیه، سوریه و عراق به نحوی درگیر این موضوع هستند. اگر چه شورای امنیت سازمان ملل متحد این اتفاق را محکوم نموده، اما رژیم صهیونیستی پشت این توطئه قرار دارد.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/199101

ش.د9602351

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات