صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۵۲۰۵

گزارش روز/ دچار غفلت شده‌ایم!

غفلت، غفلت و باز هم غفلت؛ اگر هزار بار دیگر هم بر روی این موضوع تأکید کرده و تکرار کنیم که دچار غفلت شده‌ایم، باز هم حق مطلب ادا نشده و نمی‌شود؛ چرا که اکنون در بسیاری از موارد، به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در مسیری حرکت می‌کنیم که درست 180 درجه مخالف آرمان‌ها، ارزش‌ها و هنجارهای ماست، همچنین مخالف ایده‌ها و ایده‌آل‌های انقلاب اسلامی است[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: غفلت، غفلت و باز هم غفلت؛ اگر هزار بار دیگر هم بر روی این موضوع تأکید کرده و تکرار کنیم که دچار غفلت شده‌ایم، باز هم حق مطلب ادا نشده و نمی‌شود؛ چرا که اکنون در بسیاری از موارد، به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در مسیری حرکت می‌کنیم که درست 180 درجه مخالف آرمان‌ها، ارزش‌ها و هنجارهای ماست، همچنین مخالف ایده‌ها و ایده‌آل‌های انقلاب اسلامی است. مکرر در مکرر تذکر و هشدار داده شده است راهی که در حوزه فرهنگ و هنر در پیش گرفته‌ایم، ره به ترکستان است؛ هشدارهای پرتکراری که در رأس همه آنها هشدار و انذار رهبر معظم انقلاب قرار دارد که با به کار بردن تعبیر ولنگاری برای شرایط امروز ما در حوزه فرهنگ و تولید آثار فرهنگی به مسئولان این حوزه هشدار داده و می‌فرمایند: «در مسئله‌ فرهنگ، بنده احساس یک ولنگاری می‌کنم؛ در دستگاه‌های فرهنگی اعم از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی یک نوع ولنگاری و بی‌اهتمامی در امر فرهنگ وجود دارد؛ چه در تولید کالای فرهنگی مفید که کوتاهی می‌کنیم، چه در جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضر که کوتاهی می‌کنیم.» هشدارهایی که گویی گوش شنوایی برای آنها وجود ندارد و اوضاع به سان قبل امتداد پیدا می‌کند. رسانه ملی که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رسانه کشور است و سینما که مهم‌ترین صنعت سرگرمی در کشور به شمار می‌آید، در مسیری حرکت می‌کنند که نتیجه آن قهرمان‌سازی و ستاره‌سازی از چهره‌هایی است که به سادگی هر چه تمام‌تر برای خودشان حکم فقهی صادر کرده و حرام و حلال را با شعربافی و قصه‌سرایی جابه‌جا می‌کنند و متأسفانه نه تنها هیچ اعتراضی به آنها نمی‌شود؛ بلکه تشویق هم می‌شوند! در کنار اینها، وضع بلبشوی فضای مجازی و بستری را که برای بسط این ولنگاری و بی‌قیدی فراهم کرده است، در نظر بگیرید تا درک کنید شرایط چگونه پیش می‌رود. گویا این شرایط نه تنها برای بسیاری از مسئولان و صاحب‌منصبان اصلاً اولویت و دغدغه نیست؛ بلکه در دوران انتخاباتی و برای جمع کردن رأی به تشدید این اوضاع بی‌سامان نیز کمک می‌کنند، وضعیتی که می‌تواند تقدیر و سرنوشت یک ملت را دگرگون کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین شاهد خطیبی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
0
سلام
جناب آقای سید فخرالدین موسوی در این یادداشت ما می بینیم که خود جنابعالی ؛ بزرگترین غفلت فرهنگی را مرتکب شده اید . آیا می دانید امروزه توهین به قومیتها چه حوادثی را در جامعه پیش می آورد ؟ وقتی صحبت از قومیتها می شود شما به ضرب المثل قدیمی اشاره داشتید اما این ضرب المثل اختلافات قومی را بر می انگیزاند وقتی مردم آذربایجان به شعر فردوسی معترض می شوند . چگونه این اهانت آشکار را تحمل کنند ؟ وقتی قلمی را بر می داریم بنویسیم اول به محتوای آن فکر کنیم بعد منتشر کنیم .
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات