صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۵۲۰۹

از دعا برای ترامپ! تا حفظ موقت برجام

1ـ دونالد ترامپ فعلاً برجام را حفظ می‌کند
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده قصد دارد در روزهای آینده، از راهبرد جدید آمریکا برای مقابله با آنچه جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران معرفی ‌می‌کند، پرده‌برداری کند که در این راهبرد، فعلاً توافق هسته‌ای با ایران حفظ خواهد شد. این طرح را که به طور ویژه تیم امنیت ملی ترامپ تهیه کرده، خواستار بازنگری کنگره در توافق هسته‌ای خواهد شد و از کنگره درخواست خواهد کرد که قانون نظارت بر پایبندی ایران به این توافق را سخت‌تر کند. همچنین تصمیم‌گیری‌هایی علیه سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان و مقابله با نفوذ منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران، بخش‌های احتمالی دیگر راهبرد دولت ترامپ علیه ایران خواهد بود. به این ترتیب، با وجود اظهارات تند رئیس‌جمهور آمریکا علیه برجام، وی حداقل در شرایط فعلی تحت فشار جامعه جهانی و با توجه به هشدارهای مقامات ارشد دولت آمریکا، از جمله وزرای خارجه و دفاع، در عمل به وعده همیشگی خود در از بین بردن یا تغییر در برجام، ناکام مانده است.

2ـ ترامپ جهان را به سمت ساحل امنیت و ثبات می‌برد!
شیخ عبدالرحمن السدیس، امام ‌جماعت مسجدالحرام در مکه مکرمه به تازگی در سخنان جنجال‌برانگیزی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تمجید و برای او دعا کرده است. وی ترامپ را فردی توصیف کرده که جهان و انسانیت را به سمت ساحل امنیت و ثبات و رفاه سوق می‌دهد(!) و از خداوند خواسته است گام‌های وی را ثابت‌قدم کرده و تلاش‌هایش را برکت دهد. در واکنش به این اظهارات علی ابوالخیر، نویسنده و تحلیلگر مصری در پایگاه خبری «المیادین» می‌نویسد: السدیس خوب می‌داند که ارزش پول‌هایی که ترامپ از حاکم مشروع وی برای دفاع از حاکمیت سعودی دریافت کرده، چقدر است؛ اما دعایی که بشریت احتیاج دارد، این است که صهیونیست‌ها و فاشیسم نژادپرست آمریکایی به همراه وهابیت تکثیری سعودی همه با هم سقوط کنند.

3ـ خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا
«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِی‌بی‌سی» درباره رئیس‌جمهور کنونی این کشور گفت: دونالد ترامپ خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست. وزیر خارجه پیشین آمریکا ادامه داد: همه جهان باید درباره ترامپ نگران باشند. کلینتون در ادامه این مصاحبه وی را این‌گونه توصیف کرد: او فردی شتاب‌زده است و بر خودش کنترل ندارد. برای ترامپ مهم نیست مردم درباره او چه فکر می‌کنند. او کینه‌توز و انتقام‌جوست. گفتنی است، از ابتدای ژانویه سال جاری میلادی و با روی کار آمدن چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌های زیادی میان واشنگتن با دیگر کشورهای جهان از قاره‌های مختلف ایجاد و به مرور تشدید شده است؛ به گونه‌ای که صاحب‌نظران امر بارها درباره گسترش چشمگیر اقدامات تلافی‌جویانه دیگر کشورها علیه آمریکا به این کشور هشدار داده‌اند.

4ـ آمریکا و گروه‌های تروریستی در تیررس سپاه
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی بیانیه‌ای با حمایت از اقدامات سازنده سپاه بر ضرورت برخورد با ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه تأکید کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: به تازگی رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی وقیحانه تهدید کرده است که سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن این تفکر نابخردانه، اعلام می‌کند اگر چنین اظهارات احمقانه‌ای بخواهد محقق شود، کمیسیون از هر اقدام متقابل سپاه علیه نیروهای آمریکایی که طبق ماده ۴ قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا حامی گروه‌های تروریستی هستند، حمایت کرده و اعلام می‌کند سپاه حق دارد همان‌گونه که با گروه‌های تروریستی برخورد می‌کند، با آنها نیز برخورد کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات