صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۰۵۲۷۸

اخبار کوتاه شنبه 22 مهر

استفان دوژاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات ترامپ علیه ایران و برجام، در بیانیه‌ای بر موضع آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان در حمایت از برجام تأکید کرد. در این بیانیه آمده است: دبیرکل بارها گفته است که برجام پیشرفتی مهم در تحکیم منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و پیشبرد صلح و امنیت جهانی است. وی به شدت امیدوار است که این توافق حفظ شود.
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر خود به سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: برای تعریف سرکش، واژگان ترامپ را با پاسخ روحانی مقایسه کنید. همه فهمیدند که ترامپ دوستی‌اش را برای کسانی که بالاترین قیمت را پیشنهاد بدهند، در معرض فروش گذاشت. الآن می‌دانیم که [دانش] جغرافی او هم همین‌طور [در معرض فروش] است.
جنبش فتح و حماس توافق نهایی آشتی فلسطین را در قاهره امضا کردند. عزام احمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در نشستی خبری پس از امضای این توافق گفت: فتح و حماس بر سر اندیشیدن تدابیری که دولت وفاق ملی بتواند مأموریت‌هایش در نوار غزه را آغاز کند، به توافق رسیدند.
«سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق اعلام کرد: اربیل پیش از آغاز مذاکرات با دولت بغداد، باید حاکمیت دولت مرکزی را بر فرودگاه‌ها، گذرگاه‌ها و صادرات نفت بپذیرد. او در گفت‌وگو با رویترز، شرط دیگر را التزام اربیل به یکپارچگی و وحدت عراق پیش از هر گفت‌وگویی اعلام کرد.
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس از موافقت اوليه رئيس‌جمهور با پيشنهاد مجلس براي متوقف شدن پرداخت سود سهام عدالت خبر داد. رؤساي کمیسیون‌های اقتصادي و برنامه و بودجه مجلس پيش از اين در نامه‌اي به رئيس‌جمهور توقف پرداخت سود سهام عدالت را خواستار شده بودند.
حامد کرزای در نشست مطبوعاتی گفت: متأسفانه راهبردی که آمریکا برای افغانستان و منطقه اعلام کرد، پیام صلح ندارد و تنها پیام آن تداوم جنگ است. رئیس‌جمهوری سابق افغانستان گفت: با وجود امضای تفاهم‌نامه میان آمریکا و افغانستان، امنیت ما بدتر شده است.
امیرسرتیپ حاتمی در واکنش به مواضع و تهدیدات اخیر دولت و مقامات آمریکا اظهار داشت: سپاه قدرتمندترین نهاد ضد تروریستی است و در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار داد.
خبرنگار «نیویورک‌تایمز» در توئیتی نوشت: برای حدود ۴۰ سال، آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران بود؛ اما اکنون به نظر می‌رسد ترامپ به دنبال منزوی کردن آمریکاست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات