صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۰۵۳۱۱

از حمله بیولوژیکی تا سونامی قریب‌الوقوع

1ـ سونامی قریب‌الوقوع مالی در جهان
ارنست ولف، اقتصاددان برجسته آلمانی نگارنده یکی از پرفروش‌ترین گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول با عنوان «جنگ مدرن امروزی علیه نیروی کار در پنج قاره» معتقد است، نظام مالی جهانی در خطر فروپاشی جدی قرار دارد و جهان در شرف یک سونامی مالی قرار گرفته است که همه را شگفت‌زده می‌کند و خسارات شدیدی به بار خواهد آورد. این اقتصاددان در مصاحبه با «اسپوتنیک» تأکید کرد: صنعت مالی جهانی که مرکز آن آمریکاست، در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد؛ چرا که در سال 1998 و بحران مالی 2007 و 2008 به حد مرگ رسید و از سال 2008 تاکنون عملاً به صورت مصنوعی زنده نگه داشته شده است. به عبارتی، نظام مالی جهانی همچون بیماری است که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است. وی ساختار بانکی آمریکا را یک کارتل معرفی کرده و می‌گوید، بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند بانک مرکزی فدرال آمریکا یک سازمان دولتی نیست و در دست اشخاص حقیقی است.

2ـ افزودن یک متمم به قانون «بررسی توافق هسته‌ای ایران»
وزیر خارجه آمریکا گفت: دولت ترامپ از کنگره خواسته است یک متمم به قانون «بررسی توافق هسته‌ای ایران» اضافه کند؛ متممی که «آستانه‌های ماشه‌ای خیلی سفت و سخت» برای بازگرداندن یکجای همه تحریم‌های هسته‌ای ایران را تعریف می‌کند. وزیر خارجه آمریکا افزود: رئیس‌جمهور آمریکا در راستای راهبرد جدید خود در قبال ایران، از وزارت خزانه‌داری خواهد خواست که تحریم‌های جدید علیه سپاه اعمال کند؛ ولی آن‌طور که پیش از این شایعه شده بود، این نهاد را یک سازمان تروریستی خارجی اعلام نخواهد کرد. تیلرسون درباره علت اتخاذ چنین تصمیمی گفت: «مخاطرات و پیچیدگی‌های مشخصی برای تروریستی اعلام کردن کل نظامیان یک کشور وجود دارد. چنین تصمیمی، ملزوماتی دارد که ما را در یک جبهه نبرد جدید وارد می‌کند و اقداماتی را کلید می‌زند که لزوماً در راستای منافع نظامی ما نیست.»

3ـ مردم رشادت‌های سپاه را فراموش نمی‌کنند
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران به‌ لطف سپاه پاسداران در امنیت کامل قرار دارد، گفت: صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا از روی عصبانیت بود. وی افزود: ملت ایران در 37 سال پس از انقلاب بر اساس یک‌ سری باورهای عمیق توانسته است در مقابل همه مخالفت‌های قدرت‌های بزرگ جهان بایستد و به‌ خوبی پیش رفته و پیشرفت کند؛ ملت ایران ثابت کرده‌اند همیشه پشتیبان انقلاب هستند و مقابل تهدیدات دشمنان سر خم نمی‌کنند؛ بلکه بیش از پیش متحد می‌شوند. معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به نقش ویژه سپاه پاسداران در پیشبرد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مردم ایران هشت سال دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنند که سپاه پاسداران چه رشادت‌هایی در آن دوران انجام داد و اکنون نیز در مقابل داعشی ایستاد که آمریکایی‌ها آن را به وجود آوردند.

4ـ نگرانی آمریکا از حمله بیولوژیکی کره
دانشگاه هاروارد با همکاری مؤسسه اطلاعاتی «آمپلی فای» در گزارشی ادعایی از تلاش کره شمالی برای شیوع بیماری‌های فراگیر در آمریکا و دیگر کشورهای غربی خبر داد. در بخشی از این گزارش ادعایی آمده است: کره شمالی در حال توسعه سلاح‌های بیولوژیکی است تا از این طریق بیماری‌های واگیردار و مهلک را در میان مردم آمریکا و دیگر کشورهای غربی منتشر کند که در این زمینه پیونگ یانگ 12 عامل بیولوژیکی، از جمله سیاه زخم، فلج بوتولیسم، وبا، تب کره‌ای، آبله، تب تیفوئید، تب زرد، اسهال دیسانتری، تب مالت، استاف، تب تیفوس و آلوکیا را برای حمله به غرب آماده کرده است. در این گزارش آمده است: مأموران ویژه کره شمالی قادرند به صورت کاملاً نامرئی به هر منطقه‌ای نفوذ کنند. که این موضوع می‌تواند برای واشنگتن نگرانی‌کننده باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات