صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۵۳۴۷

اخبار کوتاه دوشنبه 24 مهر

هیلاری کلینتون رقیب دونالد ترامپ در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با برنامه «جی‌پی‌سی» شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: از نظر من صحبت‌های ترامپ در زمینه تأیید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای‌ـ برخلاف توصیه‌هایی که افرادی از دولت خودش و همچنین بسیاری افراد از خارج دولت به او کردندـ این پیام نادرست را می‌رساند که؛ «نحوه گفتار آمریکا خوب نیست.»
روزنامه اصلاح‌طلب بهار در گزارشی تأمل‌برانگیز با عنوان «فرصت طلایی از دست رفته»، ایران را به نقض برجام محکوم کرد و در این باره نوشت: «اگر قرار باشد صریح باشیم باید بگوییم که واقعیت جز این نیست، هم ایالات متحده و هم ایران روح برجام که به معنای همکاری و گفت‌وگوهای مشترک و بر مبنای حسن نیت است را به دفعات نقض کرده‌اند.»
جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: ما با رهبر و رئیس‌جمهور هر کشوری که ملاقات می‌کردیم، از جمله حسنی مبارک رئیس‌جمهور مصر، ملک‌عبدالله پادشاه عربستان، نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، ما را ترغیب می‌کردند که به ایران حمله کنیم. وی افزود: امروز ما حدود ۱۳۰ بازرس در ایران داریم که هر اتفاقی در تأسیسات هسته‌ای ایران را ثبت می‌کنند.
یدالله موحد در پاسخ به این پرسش که مهدی جهانگیری همچنان در بازداشت است، یا برای وی وثیقه صادر شده است، اظهار داشت: متهم همچنان در بازداشت به سر می‌برد و وثیقه‌ای صادر نشده است. رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: پرونده در حال طی مراحل تحقیقات و مستندسازی مدارک است.
یک منبع امنیتی عراقی از طرح گروه تروریستی تکفیری داعش برای حمله گسترده به سه استان این کشور خبر داد. بنا بر این گزارش، فرماندهان داعش قصد دارند با سوءاستفاده از بحران جدید ناشی از تحرکات جریان تجزیه‌طلب کرد، حملات گسترده‌ای به استان‌های صلاح‌الدین، نینوا و دیالی عراق آغاز کنند.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تاریخ آمریکا قدمتی کوتاه و غیر قابل مقایسه با تاریخ و تمدن ایران دارد و پیش از اینکه آمریکایی وجود داشته باشد، خلیج‌فارس بوده است.
روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف خبر مربوط به دیدار خصوصی رئیس فراکسیون امید با رئیس دولت اصلاحات درباره انتخابات آینده ریاست‌جمهوری که قرار است سال ۱۴۰۰ برگزار شود را تکذیب کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات