یزد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۰۵۳۵۶

بیرون آمدن گرگ از لباس میش

مراقب باشند که آنچه آنها دارند انجام می دهند، منطبق باشد بر آنچه به ‌معنای واقعی کلمه تعهّد کرده‌اند.
پایگاه بصیرت / سعید طالبیان
هنوز چند سالی از هشدارهای رهبر فرزانه انقلاب در اوایل مذاکرات تیم هسته ای دولت یازدهم در خصوص عدم خوش بینی مذاکره با آمریکا و اینکه آن ها بد عهد هستند نمی گذرد که امروز با مشاهده بدعهدی های طرف امریکایی صحت این تذکرات و هشدارها برای همگان به یقین تبدیل شده است.
در سال 92 برخی از جریانات داخلی افکار عمومی را به سمت و سویی هدایت کردند که ما چاره ای جز مذاکره نداریم و چاره حل مشکلات ما (حتی آب خوردن)، با مذاکره کردن با کد خدا (آمریکا) است. ولی در آن زمان مقام معظم رهبری در سخنان مهم و حیاتی، با درایت و تجربه ای که داشتند از همان ابتدا این روزها را پیش بینی می کردند. ایشان در تاریخ 30/04/92 و در آستانه شروع مذاکرات فرمودند:" در مسائل خاص، مذاکره را منع نمی کنم لیکن من خوشبین نیستم؛ چون تجربه من این را نشان می دهد. آمریکائی‌ها، هم غیرقابل اعتمادند، هم غیر منطقی‌اند، هم در برخوردشان صادق نیستند." چند سال بعد نیز ایشان در میانه مذاکرات هشدارهای فراوانی را متذکر شدند. در بخشی از صحبت های ایشان به واقعیت درونی آمریکا اشاره می شود و این که دولت های مختلف در آمریکا فرقی با هم ندارند و سیاست اصلی آن ها یکی است. "من به شما عرض بکنم، آمریکای دوران ریگان و آمریکای دوران بوش با آمریکای امروز هیچ فرقی ندارند، هیچ تفاوتی ندارند. همچنان ‌که آمریکای دوران ریگان یک ‌وقتی لازم دانست و مناطق ما را در خلیج فارس، از روی حقد و غضب بمباران کرد، امروز هم [اگر] بتوانند همین کار را می کنند. آمریکا تفاوتی نکرده، سیاستهای آمریکا در مقابل اسلام و در مقابل جمهوری اسلامی، سیاست های ثابتی بوده. البتّه روشهایشان متفاوت است ... امّا هدفشان یک چیز است؛ این را باید همه متوجّه باشند. لذا اهل خدعه‌اند و خدعه می کنند. مراقب خدعه کردن‌[آنها] باشند؛ مراقب باشند که آنچه آنها دارند انجام می دهند، منطبق باشد بر آنچه به ‌معنای واقعی کلمه تعهّد کرده‌اند. این خدعه‌ی طرف مقابل را نبایستی نادیده بگیرند و اگر چنانچه خدعه‌ای از طرف دیدند، آن‌ وقت در مقابل، بایستی مقابله ‌به ‌مثل بکنند؛ یعنی اگر چنانچه طرف [مقابل‌] نقض عهد کرد، این ‌طرف هم باید نقض عهد بکند، ایستادگی باید بکند 30/10/94" . همچنین ایشان در تاریخ 25/03/95 در سخنانی مهم این نکته مهم را یادآور می گردند که دشمنی های آنها پایانی ندارد و اگر مسئله هسته ای نیز حل شود مسائل دیگری را پیش خواهند کشید." من دو سه سال قبل از این در اوایل این قضیّه‌ی مذاکرات هسته‌ای، گفتم آمریکایی‌ها از همین الان به ما بگویند اگر جمهوری اسلامی تا کجا عقب‌نشینی کند، آنها دیگر دشمنی نمی کنند؛ این را بگویند. اگر مسئله‌ی هسته‌ای حل شد، دیگر قضیّه تمام است؟ خب حالا قضیّه‌ی هسته‌ای حل شده، ببینید تمام است قضیّه؟ قضیّه موشک ها پیش آمد. قضیّه موشک ها حل بشود، قضیّه حقوق بشر است. قضیّه حقوق بشر حل بشود، قضیّه شورای نگهبان است. قضیّه شورای نگهبان حل بشود، قضیّه اصل رهبری و ولایت فقیه است. قضیّه ولایت فقیه حل بشود، قضیّه اصل قانون اساسی و حاکمیّت اسلام است. این ها است، دعوا سر چیزهای جزئی نیست. بنابراین این تصوّر، تصوّر غلطی است."
اکنون که برای همگان (حتی خوش بین های داخلی) چهره واقعی آمریکا روشن گردیده و گرگ آمریکا لباس میش را از تن بیرون آورده، وقت آن رسیده است که همه بار دیگر مواضع و هشدارهای دلسوزانه مقام معظم رهبری را به خود یادآوری کنیم و با رجوع به حافظه تاریخی خود و مرور صحبت های ایشان درس عبرتی گیریم تا برای همیشه به این باور برسیم که رفاقت با گرگ غیر ممکن است، حتی اگر گرگ با لباس میش ظاهر شود.
پس ما باید سخنان تاریخی و مهم رهبر حکیم انقلاب را به خود یادآور شویم که فرمودند : "چگونگی رفتار و گفتار دولت آمریکا در مسئله‌ی هسته‌ای و مذاکرات طولانی و ملال‌آور آن، نشان داد که این نیز یکی از حلقه‌های زنجیره‌ی دشمنی عنادآمیز آنان با جمهوری اسلامی است. فریب‌کاری آنان در دوگانگی میان اظهارات اوّلیّه آنان که با نیّت قبول مذاکره مستقیم از سوی ایران انجام می شد، با نقض عهدهای مکرّر آنان در طول مذاکرات دو ساله و همراهی آنان با خواسته‌های رژیم صهیونیستی و دیپلماسی زورگویانه آنان در رابطه با دولت ها و مؤسّسات اروپایی دخیل در مذاکرات، همه نشان‌دهنده آن است که ورود فریب‌کارانه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، نه با نیّت حل‌ و فصل عادلانه، که با غرض پیشبرد هدف های خصمانه خود درباره جمهوری اسلامی صورت گرفته است.29/7/94 "، باشد که برای همیشه در پیچ های تاریخی و سرنوشت ساز به امر ولی گوش و جان بسپاریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات