صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۵۳۶۷

از یک ژست سیاسی تا راهبری بی‌نظیر

1ـ راهبرد رهبری در دشمن‌شناسی بی‌نظیر است
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: اگر امروز شهدا بخواهند چند توصیه مهم به ملت ایران داشته باشند، پس از ولایت‌مداری، تأکیدشان بر موضوع دشمن‌شناسی است؛ چرا که امروز از هر روز دیگری بیشتر به تسلط در این موضوع نیاز داریم و این موضوع تنها مختص عرصه نظامی نیست؛ بلکه فرهنگ، اجتماع، سیاست و اقتصاد ما نیز متأثر از دشمنی دشمنان است. سردار امیرعلی حاجی‌زاده با تشریح راهبردهای دشمنی آمریکا، اظهار داشت: دشمنی آمریکا یک مسئله و راهبرد تغییرناپذیر است که اگر چه تاکتیک‌های آن تغییر می‌کند؛ اما استراتژی آن تغییرپذیر نیست. وی همچنین تأکید کرد: ما به تجربه فهمیدیم که راهبرد رهبری در دشمن‌شناسی بی‌نظیر است. پس بیاییم با جان و دل از ایشان تبعیت کنیم و دست خود را از دستان ایشان رها نکنیم و مراقب باشیم تا وحدت جامعه حفظ شود و از تفرقه بین صفوف ملت جلوگیری کنیم.

2ـ ایران در موضع خود درباره برجام تجدیدنظر خواهد کرد
«محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا فرصت را برای پی گرفتن یک ابتکار سازنده در قبال ایران از دست داد، گفت: آقای ترامپ ادبیات و لفاظی منفی علیه مردم ایران را تکرار کرد، ادبیاتی که خشم همگان را در پی داشت. وی در ادامه افزود: مذاکره مجدد بر سر مسائل هسته‌ای ناممکن است؛ چرا که نه ایران و نه هیچ طرفی از اروپایی‌ها، چین و روسیه در هیچ مذاکره مجددی درباره برجام شرکت نخواهند کرد و تا زمانی که دیگر طرف‌های توافق از آن حمایت می‌کنند، اگر مزایای توافق برای ایران باقی بماند، ایران به آن ادامه خواهد داد؛ اما اگر نتیجه مواضع جدید آمریکا نفی و از بین بردن این مزایا باشد، در آن زمان جمهوری اسلامی ایران در موضع خود تجدیدنظر خواهد کرد.

3ـ یک ژست سیاسی و راه دیگری برای بزرگنمایی خویش
روزنامه اینترنتی «وزگلیاد» روسیه در تحلیلی نوشته است: سخنان تند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران، حرف‌های بی پایه و اساسی است و تهدید وی برای لغو آن بعید است که تحقق یابد؛ چرا که کشورهای عضو گروه «1+5»، از جمله روسیه، ضامن رعایت توافقات صورت گرفته در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هستند و قصد ندارند از برجام خارج شوند، همچنین مقامات تهران نیز به ترامپ هشدار داده‌اند که او قدرتی برای تغییر این توافق‌نامه بین‌المللی ندارد. این روزنامه در ادامه نوشته است: سیاست ضد ایرانی رئیس‌جمهوری آمریکا بیشتر یک ژست سیاسی و راه دیگری برای بزرگنمایی خویش است. در حالی که ایران سال‌های سال تحت تحریم‌های آمریکا زندگی کرده و اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت ترامپ، وحشت خاصی در ایران به وجود نخواهد آورد.

4ـ نقش ویژه جان بولتون در سخنرانی ترامپ
جیم لوب، مؤسس وبگاه لوبلاگ در گزارشی از چگونگی شکل گرفتن سخنرانی ترامپ علیه ایران از نقش جان بولتون از چهره‌های تندرو و ضد ایرانی جمهوریخواه پرده برداشت و نوشت: گزارش‌ها حاکی از این است که با وجود آنکه ژنرال کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید ترتیبی داده است که جان بولتون به رئیس‌جمهور ترامپ دسترسی نداشته باشد؛ ولی جان بولتون از لاس وگاس با سود جستن از اعتبار شلدون ادلسون، رئیس سابق و البته بزرگ‌ترین حامی مالی اتحادیه یهودیان جمهوریخواه (RJC) با ترامپ ارتباط برقرار کرده و ترامپ را مجاب می‌کند تا این جملات تهدیدآمیز را در سخنرانی خود بگنجاند که در صورت همکاری نکردن اروپا و کنگره در تشدید فشارها به ایران و مجبور کردن ایران به تغییر در برجام، وی شخصاً درباره خروج از برجام تصمیم خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات