صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۰۵۳۷۸

گزارش روز/ اظهارات شگفت‌انگیز

من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم در حال حاضر وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند که منابع مالی ما برای اداره کشور کم است. کسانی که بیرون از مرزها نشسته‌اند اگر ببینند که ما وضعیت اقتصادی خوبی نداریم و منابع مالی در اختیارمان کافی نیست در اقداما‌ت‌شان جری‌تر می‌شوند[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: «من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم در حال حاضر وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند که منابع مالی ما برای اداره کشور کم است. کسانی که بیرون از مرزها نشسته‌اند اگر ببینند که ما وضعیت اقتصادی خوبی نداریم و منابع مالی در اختیارمان کافی نیست در اقداما‌ت‌شان جری‌تر می‌شوند... چرا عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند گرا بدهند که منابع مالی کم داریم؟ ما منابع مالی داریم و با همان هم می‌توانیم به توسعه کشور بپردازیم.» واقعاً شگفت‌انگیز است که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه این اظهارات را بر زبان بیاورد. سخنگوی دولت اعتدالی که در اوج مذاکرات هسته‌ای و در روزهایی که طرف‌های خارجی برای گرفتن امتیاز بیشتر تلاش می‌کردند، از خزانه خالی کشور و خالی بودن صندوق ذخیره ارزی سخن به میان می‌آوردند! در این زمینه باید گفت، فارغ از آنکه مشخص نیست منظور آقای نوبخت از دادن چنین کدها و اطلاعاتی از وضعیت کشور اظهارات چه کسانی است و کدام رسانه یا چهره منتقد دولت چنین اقدامی را انجام داده که البته قطعاً از زبان هرکس باشد مطرود و نادرست است؛ اما سؤال اینجاست که اگر دولت می‌داند بیان اظهاراتی از این دست می‌تواند آسیب‌زننده باشد، پس چگونه در اوج مذاکرات از شخص رئیس‌جمهور سخنانی درباره خالی بودن خزانه ‌شنیدیم؟!
نکته دیگری که در گفته‌های آقای نوبخت وجود دارد، تأکید بر وحدت و تلاش برای استفاده از این مؤلفه به منظور جلوگیری از هرگونه انتقاد است که در این باره نیز باید به سخنگوی دولت متذکر شد که بله، وحدت امروز مهم‌ترین نیاز کشور در برابر بدعهدی آمریکاست و ان‌شاءالله با تدابیر رهبری معظم انقلاب و پیروی دولت و دستگاه‌ها از فرامین معظم‌له از این گردنه سخت نیز عبور خواهیم کرد؛ اما وحدت به این معنا و تعبیر نیست که ما بخواهیم گناه و خطای جریان‌ها و چهره‌هایی را که با وجود تجربه‌های تاریخی از هشدارهای دلسوزان و در رأس آنها رهبر حکیم انقلاب به سادگی عبور کردند، فراموش کنیم.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات