صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۵۳۸۰

از عراق یکپارچه تا ضربه به آمریکا

1ـ اروپایی‌ها در کنار آمریکا ایستاده‌اند
در حالی دولت و چهره‌ها و رسانه‌های نزدیک به آن بر همراهی اروپا با ایران برای مقابله با تهدیدهای آمریکا دل خوش کرده‌اند که سفیران طرف‌های اروپایی برجام، طی نشستی در اندیشکده «شورای آتلانتیک» در آمریکا تأکید کردند در مقابله با جمهوری اسلامی ایران کنار ترامپ خواهند ایستاد. چنانکه در این نشست «ژرار آرو» سفیر فرانسه در آمریکا می‌گوید: «ما سؤالات [و انتقادات] زیادی درباره فعالیت‌های ایران داریم؛ از جمله در سوریه درباره حمایت آنها از فعالیت‌های تروریستی و در زمینه موشک‌ها؛ ما اعلام کرده‌ایم که آماده‌ایم تا با متحدان‌مان در اینجا [آمریکا] و متحدان‌مان در منطقه به منظور مقابله با چالش‌های ایران همکاری کنیم.» آرو همچنین تهدید کرد، اگر ایران پس از توافق هسته‌ای بخواهد تعهدات خود تحت پیمان منع اشاعه هسته‌ای را نقض کند، ما ابزارهای نظامی قدرتمندی داریم که [برای استفاده علیه ایران] حاضر هستند. موضوع‌گیری که در اظهارات «پیتر ویتیگ» سفیر آلمان در آمریکا و «کیم دارِک» سفیر انگلیس در آمریکا در این نشست نیز تکرار شد.

2ـ عراق یکپارچه خواهد ماند
روزنامه لبنانی «الاخبار» در یادداشتی نوشت: اگر مسعود بارزانی خطای جدایی‌طلبی را مرتکب نمی‌شد و ایران و ترکیه برای مقابله با آن همسو نمی‌شدند، این عملیات تمیز و بی‌نقص کرکوک از سوی بغداد را شاهد نبودیم. منابع آگاه سیاسی و نظامی عراقی می‌گویند، فرصت کنونی می‌تواند موجب تحقق اهدافی شود که تاکنون بسیار دشوار بوده است. راهبرد عبادی در ادامه این بحران مبتنی بر درهم شکستن کردها و تعامل با بخش بخش آنها بود. هدف اول، محاصره بارزانی و طرح جدایی‌طلبانه او و ممانعت از فکر کردن به این مسئله در آینده نزدیک بود، هدف دوم، بازپس‌گیری مناطق مورد منازعه از سوی نیروهای عراقی و هدف سوم دادن پیام داخلی و خارجی به طرف‌هایی مشخص مبنی بر این بود که عراق همچنان یک کشور واحد باقی خواهد ماند و اجازه تجزیه را نمی‌دهد.

3ـ تحریم‌های جدید علیه ایران ضربه‌ای به خود آمریکاست
ریچارد هاوس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله‌ای با عنوان «آمریکا به تنهایی نمی‌تواند راهبرد خود در قبال ایران را پیش ببرد» در نشریه «پراجکت سیندیکیت» با هشدار نسبت به انزوای واشنگتن در جامعه بین‌المللی، نوشت: «مذاکره مجدد درباره برجام به منظور افزایش مدت زمان برخی محدودیت‌های آن، انجام بازرسی‌های شدیدتر و همچنین پوشش برنامه موشکی ایران ذیل این توافق، جذاب به نظر می‌رسد؛ اما در عمل قابل اجرا نیست؛ چرا که ایران و دیگر امضاکنندگان این توافق چنین درخواست‌هایی را نخواهند پذیرفت و در نهایت نیز اگر آمریکا تهدید کند که در صورت اجرا نشدن این موارد از توافق کنار خواهد کشید، یا تهدیدی توخالی خواهد شد یا اگر هم عملی شود، ضربه‌ای به خود آمریکاست.»

4ـ بی‌بی‌سی و ترویج همجنس‌گرایی در ایران!
بی‌بی‌سی فارسی که سردمدار دفاع از خباثت‌های کاخ سفید و روباه پیر در حمایت از تحریم‌های گسترده علیه ایرانیان در سال‌های گذشته و دشمن خواندن ایرانیان بود، این روزها نیز به سردمدار ترویج لاابالی‌گری و همجنس‌گرایی در بین ایرانیان تبدیل شده است. پایگاه رادیو بی‌بی‌سی چندی است که با صفحه‌ ویژه‌ای تحت عنوان 100 زن، برنامه گسترده‌ای برای پهن کردن دام فساد در میان زنان و مردان ایرانی دارد و با طرح خرافه‌های داستانی در لوای واقعیت سعی دارد افکار مردم مسلمان ایران را به سمت فساد سوق دهد. به نظر می‌رسد، این صفحه با پیش کشیدن بیش از پیش این امور سعی دارد افکار ایرانیان را از خباثت‌ها و دشمنی‌های شیطان بزرگ منحرف کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات