صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۵۳۸۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 26 مهر

صادق زیباکلام از چهره‌های اصلاح‌طلب و حامیان حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «آقای روحانی روی آقای هاشمی بغض و کینه دارد که اسم او را نمی‌برد. چون خیلی خوشش نمی‌آید که هاشمی در مقابل او ظاهر شود و دیگران بگویند اگر این نبود، تو رأی نمی‌آوردی یا خاتمی اگر نبود شما معلوم نبود دو میلیون و 400 هزار رأی هم بیاوری، چه برسد به 24 میلیون. البته از سوی دیگر به دنبال آن است تا اعلام کند من به اینها کاری ندارم و خودم هستم و رأی 24 میلیون را خودم آوردم. اگر یادتان باشد احمدی‌نژاد هم دقیقاً این‌گونه بود.»
دولت دوازدهم وعده داده بود که در سال جاری یک میلیون شغل ایجاد کند، وعده‌ای که برخی کارشناسان در عملی شدن آن تردید کرده‌اند. این در حالی است که روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ادعای عجیب ایجاد 5/1 میلیون شغل در شش ماهه امسال را مطرح کرد! وی در مراسم روز ملی استاندارد اعلام کرد: در فصل بهار امسال 703 هزار شغل ایجاد شد و روز گذشته به من اطلاع دادند که در فصل تابستان نیز 795 هزار شغل ایجاد شده است.
محمدجواد جمالی، عضو کمیته دفاعی مجلس از پیگیری افزایش حقوق نیروهای مسلح در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: در دیگر کشورهای جهان هم به دلیل نوع و سختی کار نیروهای مسلح، حقوق آنها با افزایش همراه است. در کشور ما هم این قانون وجود دارد که حقوق نیروهای مسلح به میزان 20 درصد نسبت به نیروهای هم‌تراز خود از نظر جایگاه شغلی در دیگر بخش‌های کشور افزایش یابد.
روزنامه شرق در مصاحبه‌ای با «داوود هرمیداس‌باوند» اذعان کرده است: «این نکته را باید در نظر داشت که همراهی نسبی اتحادیه اروپا با ما در هر وضعیتی ادامه پیدا نمی‌کند. بنابراین اگر آمریکا بخواهد تحریم‌های یکجانبه مضاعف خود را علیه ما فعال کند، بسیاری از شرکت‌های اروپایی ترجیح می‌دهند که خودشان را به دردسر نیندازند. آنها مذاکره و تفاهم می‌کنند؛ اما در مرحله اجرا متوقف می‌شوند.»
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر از حمله به تعدادی از پایگا‌ه‌های ایرانی خبر داد. محمدجواد آذری‌جهرمی با انتشار پستی در این زمینه اعلام کرد: به تازگی تعدادی از وبگاه‌های ایرانی مورد حمله deface قرار گرفتند که خوشبختانه شناسایی و دامنه آن کنترل شد، اما لزوم هشیاری ما جدی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات