خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۰۵۵۴۱

پاسداری از نگهبان انقلاب

از همان روز 22بهمن 1357، سیاستمداران و تئوری پردازان آمریکا در ساختار سیاست خارجی خود، به رهیافتی کمتر از حذف انقلاب اسلامی ایران نیاندیشیدند و این اصل سیاست خارجی از ابتدای انقلاب به انحاء مختلف ومتعدد اعم از تقابل، تحریم و مذاکره در دستور کار قرار داشته است.
پایگاه بصیرت / حسین عباسیان

از همان روز 22بهمن 1357، سیاستمداران و تئوری پردازان آمریکا در ساختار سیاست خارجی خود، به رهیافتی کمتر از حذف انقلاب اسلامی ایران نیندیشیدند و این اصل سیاست خارجی از ابتدای انقلاب به انحاء مختلف ومتعدد اعم از تقابل ، تحریم و مذاکره در دستور کار قرار داشته است .این اصل از جنس همان هشدارهایی است که مقام معظم رهبری (حفظه ا...) در دوسخنرانی خرداد ومرداد سال جاری تبیین فرموده اند:

- "بسیاری از مسائل ما با آمریکا اساساً قابل حل نیست، علّت هم این است که مشکل آمریکا با ما، خود ما هستیم -یعنی خود جمهوری اسلامی- مشکل این است. نه انرژی هسته‌ای مشکل است، نه حقوق بشر مشکل است؛ مشکل آمریکا با نفْس جمهوری اسلامی است....... با آمریکا مشکلات ما حل¬‌شدنی نیست؛ اینها با اصل نظام مشکل دارند. من به شما این را عرض بکنم که با قطع نظر از نظام، با استقلال کشور هم مشکل دارند؛ یعنی اگر فرض کنیم یک نظامی غیر نظام جمهوری اسلامی هم سر کار بود و بنا بود مستقل باشد، اینها با آن مشکل داشتند " (بیانات در دیدار مسئولان نظام22|3|96)

- "در تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی، به یاد داشته باشید که دشمن همه توان خودش را به کار برده برای اینکه شما را نابود کند. بعضی از مسئولینِ دولتهایی که با ما مواجه اند و مقابل اند، این را صریحاً امروز میگویند؛ صریح می گویند در صدد نابودی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ این را به یاد داشته باشید." (بیانات در مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران 12 |5|96‌)

در باب چرایی این نگاه حذفی آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی ایران، کتاب ها و مقالات متعددی نگاشته شده است و هدف این نوشتار پرداختن به این چرایی نیست. اما آنچه دشمنان این انقلاب طی چند سال اخیر بدان یقین پیدا کرده اند عینیت یافتن این فرموده امام راحل (ره) است که "اگر سپاه نبود کشور هم نبود."به عبارتی مکشوفه خود که همان تکیه گاه انقلاب است را یافته اند البته این تاخیر در فهم را باید در جهالت دشمنان دانست زیرا خط مقدم کور کنندگی دشمن یعنی نگهبانی از انقلاب و دستاوردهایش بنا به اصل 150 قانون اساسی بر عهده سپاه گذاشته شده است.

بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب (حفظه ا...) در دیدار فرماندهان سپاه در شهریور 94 که:"سپاه یک موجود سر به ‌زیر کنار نشسته‌ سرگرم کارهای اداری خود نیست؛یک موجود آگاه، ناظر، بینا، متوجّه اطراف -هم متوجّه اطراف در کشور، هم متوجّه اطراف در سطح بین‌المللی و در سطح منطقه- [است که‌] دارد نگاه می کند، مثل یک موجود زنده بیدار، برای اینکه ببیند از کجا تهدید وجود دارد. نسبت به چه کسی [یا] نسبت به چه تهدید وجود دارد؟ اینجا شخص مطرح نیست؛ [بلکه‌] تهدید وجود دارد نسبت به انقلاب؛ [لذا] رصد دائمی باید بکند." مشخص می شود که دشمن ناگزیر است برای بزرگترین مانع بر سر راه رسیدن به اهداف شوم خود بدنبال،هراس سازی ،تحریم و تخریب سپاه به عنوان یک اصل پذیرفته شده در سیاست خارجی آمریکا باشد و از همین منظر است که در ادامه معظم له متذکر می شوند:"تضعیف سپاه و حرف های بی ربطی که گاهی علیه سپاه گفته می شود چیز های دل خوش کن دشمن و خوشحال کننده دشمن است. "( دیدار فرماندهان سپاه 28 |6|94)

بدون تردید سخرانی خارج از عرف و اخلاق رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا طی روزهای اخیر که حاصل همین اصل مذکور می باشد و نیز اتخاذ مواضع انقلابی فرمانده کل سپاه و دیگر مسئولین، رقم خوردن وحدت جامعی را نوید بخشید که ضروریست از نگاه جامع نگری به تحلیل ها نکات زیر مدنظر قرار گیرد:

1)هدف از نام بردن سپاه از سوی ترامپ فقط یک نهاد نظامی صرف نیست، هدف حذف نگهبان انقلاب و برداشتن مانع پاسداری از دستاورد های آن است.

2)کلیت نظام اسلامی هدف نظام سلطه است و نقش بی بدیل سپاه در عرصه موشکی و منطقه ای در حال حاضر مستمسکی شده است برای اینکه عصبانیت خود را علنی و دو چندان نشان دهند بنابر این سطح تحلیل را باید گسترده تر از ظواهر امر دید.

 ترامپ و اوباما فقط ابزار اجرای سیستم و ساختار سیاسی صهیونیسم بین الملل هستند و در روش و تاکتیک متفاوت اند.

3) لبخند اوباما و ترش رویی و وصف دیوانگی ترامپ فقط نقش آرایش ونوع رسیدن به هدف را تعیین می کند و تاثیری در تغییر آرمان و هدف آنها نیست.

4) راه شکست دشمن وبی اعتبار ساختن توطئه های آنها ،تداوم اتخاذ مواضع انقلابی مسئولین را می طلبد. همانی که مقام معظم رهبری (حفظه ا...) بارها و بارها تاکید فرموده اند.

"در اتخاذ مواضع انقلابی و مبانی امام بزرگوار باید صراحت داشت، رودربایستی نکنیم،خجالت نکشیم، ترس نداشته باشیم" 94/6/4


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات