سیستان و بلوچستان >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۵۵۴۴
موضع گیری علمای اهل سنت سیستان و بلوجستان به همه پرسی در اقلیم کردستان عراق:

ردپای امریکا و اسرائیل در تجزیه عراق/ ایران اجازه تجزیه کشور اسلامی عراق را ندهد

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان همه پرسی کردستان عراق را از ابتدا اشتباه دانسته و عنوان کردند: رایزنی های سردار سلیمانی اوضاع را به نفع مردم تغییر داد.

به نقل از سایت عصر هامون، علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان عراق واکنش نشان دادند و در خصوص نقش سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در این ماجرا اعلام نظر کردند. بخشی از مواضع این شخصیت ها در ادامه به اطلاع می رسد.

همه پرسی کردستان از ابتدا اشتباه بود

مولوی سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:

همه پرسی کردستان از ابتدا اشتباه بود و لغو آن دلیلی بر اشتباه بودن آن بود. مسئولین رفراندوم بدون دقت نظر و با اشاره و ایمای دشمنان کرد ها و اقلیم دست به همه پرسی زدند.

در صورتی که دشمن در همه پرسی کردستان پیروز می شد، هدف بعدی آن ها سوریه و ایران بود. بارزانی تحت تاثیر اسرائیل قرار گرفته بود و در همه این همه پرسی رد پای اسرائیل و آمریکا مشهود بود، چرا که اولین باری که این رفراندوم مطرح شد حامی آن آمریکا و اسرائیل بودند.

همه پرسی کردستان حرکت نامیمونی بود. از آنجا که این همه پرسی با خواست عامه و توده مردم مغایر بود موفق نشدند.

اقلیم اگر مستقل می شد تا سال ها با فقر و گرسنگی و اختلاف روبرو می شد. همین وضعیت برای سایر مناطقی که اقدام به چنین کاری می کردند نیز اتفاق می افتاد.

وقتی سردار سلیمانی برای مصالحه رفتند رایزنی های وحدت آفرین ایشان اوضاع را به نفع مردم تغییر داد و آن ها پشیمان شدند و حمایت های سردار سلیمانی را پذیرفتند.

اسرائیل، پشت طرح همه پرسی اقلیم کردستان عراق بود

مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان:

این همه پرسی  از ابتدا اشتباه بوده است. از ابتدا مشخص بود که پشت این طرح جدایی طلبانه رژیم صهیونیستی است. هر طرح جدایی طلبانه و نفاقی بر ضد مسلمانان است.

جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از کشورهایی بودند که با صراحت تمام با این طرح جدایی طلبانه در اقلیم کردستان عراق مخالفت کردند.

مقام معظم رهبری بعد از این همه پرسی جدایی طلبانه گفتند: که غرب و دنیای استکبار به دنبال اسرائیل جدیدی در منطقه است.

سردار سلیمانی شرایط وخیمی که بعد از این همه پرسی رخ داده بود را بهبود بخشید.

مسلمانان باید تمام حواسشان به طرح های جدایی طلبانه دنیای استکبار باشد، چرا که آنها خیر و صلاح دنیای اسلام را نمی خواهند.

همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق از همان ابتدا اقدامی "اشتباه و غلط" بود

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش، مولوي محمدعلي شهنوازي:

همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق از همان ابتدا اقدامی "اشتباه و غلط" بود و اين همه پرسی توطئه و نقشه شوم اسرائیل جنايتكار بود.

اساس اجراي همه پرسي توطئه و ترفند شوم استكبار جهاني و در راس آن اسرائيل جنايتكار بود كه مي خواستند از طريق اين همه پرسي در منطقه جنگ رواني آشوب ايجاد كنند و در حقيقت از آب گل آلود براي خود ماهي صيد كنند.

همه پرسي استقلال در اقليم كردستان از ابتدا اشتباه محض بود. رايزني های وحدت آفرین سردار حاج قاسم سليماني اوضاع را به نفع مردم تغيير داد و توانست نقشه شوم دشمنان را خنثي و نقش برآب كند و آن ها را مثل هميشه شكست دهد.

بدون شك همبستگي و اتحاد ايران اسلامي، سوريه، تركيه، لبنان و دولت مركزي عراق در اين شكست بسيار تأثيرگذار بوده و استكبارجهاني مي خواست يك اسرائيل ديگر در منطقه خاورميانه ايجاد كند اما بايد اين آرزو را با خود به گور ببرد.

 رایزنی های وحدت آفرین سردار سلیمانی در کردستان عراق اوضاع را به نفع مردم تغییر داد.

گروهك تكفيري داعش زماني كه ديد سردار قاسم سليماني وعده داد كه اين گروه تكفيري از جهان برچيده مي شود به دنبال طرح همه پرسي بود و بحث استقلال در اقليم كردستان را به ميان آورد.

برگزاري همه پرسي اقليم كردستان خلاف قانون اساسي عراق بود. حمايت اسرائيل از ابتدا اين مسئله را نشان مي داد كه اين كشور مانند هميشه به دنبال تفرقه و جدايي در منطقه است و مي خواهد بين مسلمانان اختلاف بيندازد و براي خود نفعي به دست آورد.

اسرائيل تنها كشوري بود كه از همه پرسي استقلال در اقليم كردستان حمايت كرد. سود و نفع اين همه پرسي تنها به جيب آمريكا و اسرائيل مي رفت و ضرر آن نيز به چشم مردم و لذا اجراي اين همه پرسي از پايه و اساس نادرست بود.

همه پرسی کردستان عراق وجاهت قانونی ندارد

امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون، مولوی عبدالله حسن زهی:

همه پرسی کردستان عراق از ابتدا اشتباه بود و به هیچ وجه وجاهت قانونی ندارد. پروژه تجزیه عراق توسط آمریکا و اسرائیل کلید خورد چرا که این دو کشور با تجزیه عراق به دنبال ایجاد پایگاهی جدید در منطقه هستند.

متاسفانه بخشی از مردم کردستان عراق گول رویاپردازی های سمی شیطان بزرگ را خوردند و بدون توجه به هدف شوم آن ها در مسیر دلخواه آمریکا و اسرائیل گام گذاشتند در حالی که آمریکا و اسرائیل با تجزیه عراق به دنبال دستیابی به اهداف خود هستند.

مولوی حسن زهی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل با دخالت در مسائل منطقه و تفرقه افکنی به دنبال ایجاد اسرائیل جدید و پایگاهی مستحکم برای خود هستند، بنابراین با تفرقه افکنی در کردستان در حقیقت به دنبال تحقق خواسته های خود هستند.

از ابتدا همه پرسی کردستان عراق اشتباه محض بود چرا که جدایی کردستان از عراق از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

سردار سلیمانی بار دیگر منجی وحدت آفرین منطقه شد و نقشه های شوم اسرائیل را یکی پس از دیگری خنثی ساخت.

ملت عراق باید با هوشیاری کامل به دنبال ایجاد وحدت باشند چرا که با تجزیه این کشور تنها اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه عملی می شود.

مسلمانان نیاز دارند در کنار یکدیگر باشند

مدرس دینی اهل سنت شهرستان هیرمند، مولوی  محمود لبزن:

امروز همه مسلمانان نیاز دارند تا در کنار همدیگر باشند و به قدرت های غربی اعتماد نکنند. غربی ها امروزه به هر روشی در صدد از بین بردن دین اسلام هستند و جدایی کردستان عراق یکی از همان راه هاست.

همه پرسی کردستان عراق یک حرکت پیش بینی شده از سوی کشورهایی است که خود در سرزمین های اشغال شده زندگی نمی کنند.

عاقبت این همه پرسی نه تنها به نفع خود کرد های عراق نیست ؛ بلکه باعث می شود تا نا امنی در سه کشور همسایه عراق نیز افزایش یابد.

مولوی لبزن تصریح کرد: هر آنچه که امروز باید از سوی ترکیه، ایران و عراق مورد بحث و اقدام قرار گیرد، جلوگیری از ادامه این موضوع است. زیرا هر چه این اقدام کردهای کردستان عراق ادامه یابد، کمک های بیشتری از سوی اسرائیل و آمریکا به آنها خواهد شد.

ایران همواره همانند پدری دلسوز برای مردم کشورهای اسلامی، خود را پیش قدم کرده است؛ در بحث کردستان عراق نیز اگر رایزنی سردار سلیمانی نبود اوضاع اینگونه تغییر نمی کرد. با این حال همه پرسی نه تنها در عراق بلکه در هر کشور دیگری اشتباه است. تجزیه کشورها فقط می تواند به کام اسرائیل و آمریکا باشد.

امروز همه مسلمانان نیاز دارند تا در کنار همدیگر باشند و به قدرت های غربی اعتماد نکنند. غربی ها امروزه به هر روشی در صدد از بین بردن دین اسلام هستند و جدایی کردستان عراق یکی از همان راه ها است.

تجزیه کشور های اسلامی؛ ترفند مستکبرین جهان

امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق، مجیب الرحمن رئیسی:

تجزیه کشور های اسلامی و تبدیل آن به کشور های کوچک از ترفند های مستکبرین جهان برای غارت منابع مالی و ثروت آن کشور هاست.

اقتدار اسلام در گرو انسجام و اتحاد است. در روز گاران گذشته کل جهان اسلام یکپارچه بوده که اقتدار بسیار عظیم و با شکوهی را داشته است. جهان اسلام در زمان امپراطوری عثمانی بنا بر فرمایشات امام خمینی (ره)، از اقتدار بزرگی برخوردار بوده است. اگر چه کاستی هایی داشته است، اما وجود حکومت متحد و یک پارچه مایه عزت اسلام و مسلمین بود.

تجزیه و تبدیل کشور های اسلامی به کشور های کوچک یکی از ترفندهای مستکبرین و دشمنان اسلام است تا هیچ گونه اهمیتی نداشته باشند و به راحتی بتوانند بر آنان مسلط شوند.

هدف از تبدیل کشور های اسلامی به کشور های کوچک، تسلط کشور های مستکبر بر مسلمانان است. قصد دارند با این کار منابع مالی و ثروت های کشورهای مسلمان را به یغما ببرند. اما اگر حکومت یکپارچه و قدرتمند باشد مستکبرین توان مقابله با آنان را نخواهند داشت.

تقسیم کشور عراق و همه پرسی اقلیم کردستان به ضرر جهان اسلام و مسلمانان است.

اسرائیل سر سخت ترین دشمن جهان اسلام است. آمریکا و اسرائیل پشت پرده همه پرسی و جداسازی کردستان عراق هستند و از آن حمایت می کنند.

رایزنی های سردار سلیمانی سبب ایجاد وحدت در عراق است

امام جمعه اهل سنت میرجاوه، مولوی عبدالرحیم ریگیان پور:

رایزنی های سردار سلیمانی نقش بسزایی در ایجاد آرامش و وحدت در کردستان عراق دارد چرا که این جدایی به نفع اقلیم کردستان و مردم عراق نیست.

جدایی کردستان عراق از دولت مرکزی باعث تضعیف کشور عراق و سبب بروز ناامنی های بیشتر در این کشور خواهد شد، جدایی کردستان از عراق باعث ایجاد تنش در منطقه می شود.

تنش در منطقه به نفع مردم منطقه نیست و این تنش و جدایی اسراییل را به هدفش نزدیک می کند، اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق به برنامه های وحدت آفرین برای اتحاد و یکپارچگی نیازمند است و رایزنی های سردار سلیمانی سبب ایجاد وحدت در عراق است.

دولت عراق از تجربیات سردارسلیمانی برای بهبود وضعیت عراق استفاده می کند. هدف رایزنی های سردار سلیمانی، ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است.

ایران نقش محوری در خاورمیانه دارد. ایران از قدرت نظامی و استراتژیک ویژه ای در منطقه برخوردار است، رایزنی های سردار سلیمانی نقش بسزایی در ایجاد آرامش و وحدت در کردستان عراق دارد؛ چرا که این جدایی به نفع اقلیم کردستان و مردم عراق نیست و سبب تضعیف دولت عراق و تقویت گروهک های تروریستی در منطقه می شود.

امروز اتحاد دنیای اسلام سبب بهبود وضعیت مسلمانان است و جدایی اقلیم کردستان عراق ضربه بزرگی به مردم کردستان و عراق است و تنش های پیش آمده در عراق حاصل سیاست های تفرقه افکنانه اسراییل و هم پیمانانش در خاورمیانه است.

منع استقلال کردستان عراق عامل جلوگیری از تجزیه عراق شد

امام جمعه اهل سنت نگور چابهار، مولوی عبدالرحمن عارفی:

دشمنان اسلام با همه پرسی در کردستان عراق قصد تجزیه این منطقه را دارند. اسرائیل و آمریکا دشمنان قدیمی و قسم خورده اسلام و ایران قصد استقلال در کردستان عراق را داشتند به این دلیل که این تجزیه و جدایی از کشور باعث کوچک شدن عراق و محدود شدن قلمرو اسلامی شود.

بیانات و مخالفت مقام معظم رهبری باعث ورود سردار سلیمانی این فرمانده بزرگ اسلامی به قضیه شد که علاوه بر نقش برآب کردن حیله دشمنان، باعث حقیر شدن اسرائیل و آمریکا در خارج از مرزهای کشور شد.

اسرائیل و آمریکا با همه پرسی در کردستان عراق عیناً موافق در سوریه و یمن بوده اند که تاکنون به یاری خداوند موفق نشده اند. کشورهای اسلامی ایران را الگوی خود قرار دهند. کشور ایران دارای فرقه ها و مذاهب مختلف است با وجود این علاوه بر امنیت داخلی باعث برقراری امنیت در کشورهای فرامرزی شده است.

رئیس جمهور آمریکا وقتی پشت تریبون و در مقابل اکثریت رسانه های وابسته به خود با نام ایران شروع به بدگویی می کند دلیلش شکست نقشه های شومشان در منطقه است و می خواهد ایران را با بدنام کردن و بدگویی به انزوا بکشد ولی بداند هر قدر که نام ما را بر زبان بیاورد ما قوی تر شده و هیچ هراسی از دشمنان نخواهیم داشت.

توصیه من به کشورهای عراق، یمن و سوریه این است که امروز چوب نفاق در جامعه را خورده اند و باید به فکر اتحاد و همبستگی باشند به طوری که این پیوستگی و هماهنگی باعث نابودی داعش و بریدن دست آمریکایی ها در منطقه خواهد شد.

بازیگر اصلی همه پرسی کردستان عراق رژیم صهیونیستی و آمریکا بود

امام جمعه اهل سنت مسجد حقانیه ایرانشهر، مولوی عبدالصمد دامنی:

بازیگر اصلی همه پرسی کردستان عراق استکبار خونخوار و هم پیمانانش از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این اقدام خوشحالی آنها برای نابودی مسلمانان را به همراه دارد.

بازیگر اصلی همه پرسی کردستان عراق استکبار خونخوار و هم پیمانانش از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در کنار آنها کشورهای عربی هم از این اقدام جدایی طلبانه بین مسلمانان حمایت می کنند.

اقدام جدایی طلبانه کردستان عراق باعث خوشحالی استکبار جهانی می شود و آرزویشان در کوچک شدن و دور بودن مسلمانان از یکدیگر به سرانجام می کشد و با این کار به هدف اصلی خود که همان نابودی اسلام ناب محمدی و مسلمانان است می رسند و تلاش می کنند تا یهودیت جایگزین اسلام شود و جامعه آنها گسترش پیدا کند.

کشورهای غربی همیشه بر پایه سیاست تفرقه افکنی خود کشورهای مسلمان و عربی منطقه را به جان هم می اندازند تا به اهداف خود برسند اما مسلمانان باید با هوشیاری و حفظ وحدت و انسجام و دوری از قوم گرایی در مقابل برنامه های جدایی طلبانه آنها ایستادگی کنند و در راهی که اسلام ناب محمدی برایشان مشخص کرده گام بردارند.

جمهوری اسلامی ایران همیشه در راستای حفظ اسلام ناب محمدی گام برمی دارد و در این مسیر هر کشور که نیازمند کمک باشد را آشکارا و بدون ترس از غربی ها حمایت می کند.سردار سلیمانی این فرمانده غیور ایرانی تمام تلاشش را برای حفظ وحدت مسلمانان و نابودی دشمنان انجام می دهد و در کوتاه کردن دست استکبار جهانی در مسئله همه پرسی کردستان عراق که به ضرر مسلمانان است، نقش مهمی را ایفا کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات