صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۵۵۷۱

از تعییر تا تخریب

1ـ تخریب عارف در روزنامه اصلاح‌طلب
روزنامه «قانون» در گزارشی با عنوان «عارفی که سیاست‌مدار نیست!» نوشت: «وارد کردن محمدرضا عارف به عنوان یکی از بازیگران اصلی و یکی از متغیرهای مستقل جبهه اصلاحات به میانه میدان نبردی تخصصی و اعطای قدرت تعیین‌کنندگی بالا به او، از خرداد ۹۲ به بعد، آن هم در حالی ‌که بزرگ‌ترین حضور و کنش او در سراسر حیات سیاسی‌اش، عدم حضور در انتخابات ۹۲ بود (آن ‌نیز به شکلی قهری و اجتناب‌ناپذیر)، از آن دست تصمیم‌گیری‌های اشتباهی بود که می‌تواند مانند کاتالیزوری برای فرو غلتیدن به دره‌ای عمیق‌تر از آنچه در تیر ۸۴ به آن سقوط کردیم، عمل کند. کنش‌های غلط و ناموزون و مستمر عارف، چه در قامت ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و چه در مقام ریاست منفعلانه فراکسیون امید مجلس دهم و چه در پایه یک فعال سیاسی، جبهه اصلاحات را با بحران کارایی و در ادامه بحران مشارکت روبه‌رو خواهد کرد.»

2ـ شناسایی ۳۵۰ هزار ملک دولتی
رحمت‌الله اکرمی، معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور در اولین همایش مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت با اشاره به چالش‌های پیش روی این کار اظهار داشت: عدم اقبال مناسب دستگاه‌ها، نبود ابزار و ضمانت اجرایی لازم، ضعف نظام پاسخ‌گویی، مشکلات حسابداری و سایر موارد جزء چالش‌های این بخش است. معاون وزیر اقتصاد تأکید کرد: در حال حاضر، ۲۵ درصد کار مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت انجام شده و تا سال ۱۳۹۹ به صد درصد می‌رسد. در همین راستا، تاکنون ۳۵۰ هزار ملک دولت شناسایی شده است که این رقم به حدود یک میلیون ملک خواهد رسید و باید شناسایی شود که ارزش آنها چندین هزار هزار میلیارد تومان است. وی گفت: اکنون ارزش املاک شناسایی شده دولت بر اساس ارزیابی رقم ۵۶۸۳ هزار میلیارد تومان است؛ در حالی که کل بودجه عمومی دولت 346 هزار میلیارد تومان است.

3ـ آژانس مجاز نیست از مراکز نظامی ایران بازرسی کند
«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه پس از نشستی که به منظور بررسی تحولات در زمینه برجام با حضور افرادی چون «عباس عراقچی» و «وندی شرمن» در مسکو برگزار شده بود، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مجاز نیست از مراکز نظامی ایران بازرسی کند و نباید غرب از بند «T» متن برجام برای انجام چنین بازرسی‌هایی سوءاستفاده کند. وی افزود: مسکو به طور خاص تأکید دارد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌تواند چنین مسئولیتی را عهده‌دار شود؛ چرا که بند T به مسائل خارج از محدوده صلاحیت آژانس می‌پردازد. این دیپلمات ارشد روسیه ادامه داد: با وجود این، در زمینه برنامه موشکی ایران، برخی از همتایان ما ترجیح می‌دهند که مسائل خلاف واقعیت را عنوان کنند. ما نمی‌توانیم آنها را به درک این منطق روشن و حقایق مشخص وادار کنیم.

4ـ تغییر در ستاد نماز جمعه
خبرهاي غير رسمي حاکی از این است که به زودی در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تغییراتی صورت خواهد گرفت. براساس اخبار منتشر شده، قرار است در آینده نزدیک حجت‌الاسلام «سيدرضا تقوي» از جایگاه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خداحافظی کند و جای خود را پس از سال‌ها به حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علي‌اكبري» رئيس فعلي مرکز رسیدگی به امور مساجد ‌دهد. هرچند اين خبر هنوز به طور رسمی اعلام نشده است؛ اما رفتن حجت‌الاسلام «سیدرضا تقوي» از اين شورا قطعي به نظر می‌رسد؛ زیرا او چند روز پيش در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاري‌ها در اين باره گفته بود: «بنده 17 سال است که در شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه خدمت می‌کنم و دیگر کافی است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات